• Svar på tråden Vi som sjunger för våra blivande.
  • amerika
    SingingFantasia: han pratar serbiska. Vi lyssnar ganska mycket på "hans" musik hemma, en del av det har jag väldigt svårt för (tycker att det saknar melodier och bara är ett ändlöst gnuggande på dragspelet!) och han brukar retas med mig med det, medan annat är väldigt vackert. Smäktande kärleksballader finns det gott om i musiken från Balkan, så det skulle säkert gå att hitta någon bra låt, men sen att lära in den! Även om jag skulle kunna ta texten rakt av från en fusklapp så vill man ju inte fastna och haka upp sig. Vi får se hur det blir Flört 

    Vad gäller kompet så får jag fortsätta fråga runt bland vänner & bekanta. Någon ska jag nog hitta! 
    24 maj 2014
  • amerika
    SingingFantacia skrev 2013-10-01 23:52:07 följande:
    Är det fler som sjöng eller ska sjunga för sin blivande under vigseln?.. Vad söng eller ska ni sjunga? Finns det film så länka gärna. Jag sjöng Celine Dions "The Power Of Love" ändrade texten lite så den skulle passa oss då vi är två kvinnor.... regnbagsbrud.blogg.se/2013/september/jag-sjun...
    Har kikat på dina sånger som du sjöng förresten och det är så underbart härligt att se och höra dig - du har en bra röst och du ser så fantastiskt lycklig ut!!!
  • SingingFantacia
    amerika skrev 2013-10-05 10:05:25 följande:
    SingingFantasia: han pratar serbiska. Vi lyssnar ganska mycket på "hans" musik hemma, en del av det har jag väldigt svårt för (tycker att det saknar melodier och bara är ett ändlöst gnuggande på dragspelet!) och han brukar retas med mig med det, medan annat är väldigt vackert. Smäktande kärleksballader finns det gott om i musiken från Balkan, så det skulle säkert gå att hitta någon bra låt, men sen att lära in den! Även om jag skulle kunna ta texten rakt av från en fusklapp så vill man ju inte fastna och haka upp sig. Vi får se hur det blir Flört 

    Vad gäller kompet så får jag fortsätta fråga runt bland vänner & bekanta. Någon ska jag nog hitta! 
    24 maj 2014
    Åh vad kul med Serbiska.
    Jag sjöng med en folkmusikgrupp under en kortperiod under gymnasietiden vi sjöng hel del låtar från balkan. Jätte kul.
    Hoppas att du hittar något.
    amerika skrev 2013-10-05 10:06:35 följande:
    Har kikat på dina sånger som du sjöng förresten och det är så underbart härligt att se och höra dig - du har en bra röst och du ser så fantastiskt lycklig ut!!!
    Tack så mycket Glad
  • marie 81

    Jag skulle vilja sjunga The Best med Tina Turner på festen, men jag sjunger aldrig annars så är rädd för att om jag bestämmer mig för att göra det förstör jag halva kvällen för mig själv genom att sitta å vara AP-nervös. Obestämd Tips nån? Solig

  • SingingFantacia
    marie 81 skrev 2013-10-06 23:19:13 följande:
    Jag skulle vilja sjunga The Best med Tina Turner på festen, men jag sjunger aldrig annars så är rädd för att om jag bestämmer mig för att göra det förstör jag halva kvällen för mig själv genom att sitta å vara AP-nervös. Obestämd Tips nån? Solig
    Träna massor.
    Träna gärna inför andra.
    Sångpedagog är absolut ett bra tips men kan vara dyrt och svåra att få tag på om man bor på liten ort.
    Gå på något litet Karaokehak och testa att sjunga inför publik är ett tips.
    Att träna är oavsätt A och O. Tränar du så pass att du känner dig säker på låten är det alltid lättare att sjunga den och man blir mindre nervös. Ha en plan B. ifall du inte vågar så har du en utväg tex att du och dina tärnor sjunger den tillsammans, eller att det går att hoppa över om du känner att du inte klarar av det. Behöver inte vara nervositeten som sätter stopp det kan vara känslorna också.
  • Himla02

    Jag ska sjunga för min man under vigseln, det känns väldigt bra. Jag sjunger på vigslar och dop etc i övrigt, och för mig är sången en "highway till hjärtat", så det skulle kännas som att en stor del av mig inte kom med om jag inte sjöng också. 

    När jag först började repa in Kärleksvisan med min pianist (för en inspelning) så tyckte jag att den var ganska tråkig... men sen när datumet för mitt eget bröllop blev bestämt, kände jag precis som america, att den säger så mycket om något viktigt i vår relation. Jag hade tänkt skriva en egen, men nej, det får bli den. Det är helt galet, nu när jag sitter och lyssnar på den i lurarna på tunnelbanan så har jag flera gånger missat att gå av, blir så absorberad av tankarna på hur det kommer att vara. :)

    Håller med ovanstående också om träning etc. Börja med karaokebarer och ett par sånglektioner, och en plan B verkar också klokt så inte nervositeten tar över timmarna innan du tar ton :)

    Stort lycka till alla! Vore kul att dela erfarenheter sen, eller vad säger ni? Höra om vi kunde sjunga oss igenom låten eller mest snyfta ;) 


  • Helenis

    Jag skall inte sjunga under vigseln, men har planerat att sjunga som en överraskning under festen. Det blir "Som en saga" från Arnmusikalen, eller vad det nu kallas. Arn som musikversion står det på spotify. Har sjungit i kör och vid ett tillfälle solo med kören. Spelade upp min version på mobilen och spelade upp för en kompis, hon trodde jag spelade upp fel fil, för hon trodde inte det var jag och sedan blev hon tårögd, så det är väl ett bra tecken gissar jag.. :P

  • kithara

    Jag kommer att sjunga på vigseln:) Ingen som vet om det, så det kommer att bli en riktig överraskning. Min sambo tror att jag kommer att gå in till altaret till a thousand years med Christina perri. Men jag kommer istället att sjunga Du är allt och så kompar organisten i kyrkan på piano. Hihi snacka om att han kommer bli paff:) men samtidigt jättekul och överraska allihopa:) Härligt att läsa att det är flera som skall sjunga för sina blivande på den stora dagen!!

  • SingingFantacia

    kithar­a det är en väldigt vacker låt.


    Kom ihåg att andas långa djupa andetad innan du tar ton.

    Det är en otrolig känsla att få sjunga ut sina känslor samtidigt som det va ganska svårt tyckte jag för känslorna var så mycket större än man kunde ana.


    Lycka till och berätta gärna hur det gick.


Svar på tråden Vi som sjunger för våra blivande.