Inlägg från: SingingFantacia |Visa alla inlägg
  • Svar på tråden Vi som sjunger för våra blivande.
  • SingingFantacia

    Kul. Jag sjunger ofta men kände att om jag inte sjöng kanske jag skulle ångra mig. Sjöng på festen också men då värdfamiljens favorit låt.


  • SingingFantacia

    Amerika: Vilket är hans språk? Håller med dig ang. Kärleksvisan lite smått uttjatad men så vacker text ich melodiös. Vad tråkigt att kompet inte kan vara med. Det samma hände oss. Hon som skulle kompa fick förhinder. Men vi vigdes i kyrkan och kantorn ställde upp bådr för att kompa mig och vår solist. Så hade hastigt sjungit igenom låten en gång med komp precis innan folket släpptes in i kyrkan.


  • SingingFantacia
    amerika skrev 2013-10-05 10:05:25 följande:
    SingingFantasia: han pratar serbiska. Vi lyssnar ganska mycket på "hans" musik hemma, en del av det har jag väldigt svårt för (tycker att det saknar melodier och bara är ett ändlöst gnuggande på dragspelet!) och han brukar retas med mig med det, medan annat är väldigt vackert. Smäktande kärleksballader finns det gott om i musiken från Balkan, så det skulle säkert gå att hitta någon bra låt, men sen att lära in den! Även om jag skulle kunna ta texten rakt av från en fusklapp så vill man ju inte fastna och haka upp sig. Vi får se hur det blir Flört 

    Vad gäller kompet så får jag fortsätta fråga runt bland vänner & bekanta. Någon ska jag nog hitta! 
    24 maj 2014
    Åh vad kul med Serbiska.
    Jag sjöng med en folkmusikgrupp under en kortperiod under gymnasietiden vi sjöng hel del låtar från balkan. Jätte kul.
    Hoppas att du hittar något.
    amerika skrev 2013-10-05 10:06:35 följande:
    Har kikat på dina sånger som du sjöng förresten och det är så underbart härligt att se och höra dig - du har en bra röst och du ser så fantastiskt lycklig ut!!!
    Tack så mycket Glad
  • SingingFantacia
    marie 81 skrev 2013-10-06 23:19:13 följande:
    Jag skulle vilja sjunga The Best med Tina Turner på festen, men jag sjunger aldrig annars så är rädd för att om jag bestämmer mig för att göra det förstör jag halva kvällen för mig själv genom att sitta å vara AP-nervös. Obestämd Tips nån? Solig
    Träna massor.
    Träna gärna inför andra.
    Sångpedagog är absolut ett bra tips men kan vara dyrt och svåra att få tag på om man bor på liten ort.
    Gå på något litet Karaokehak och testa att sjunga inför publik är ett tips.
    Att träna är oavsätt A och O. Tränar du så pass att du känner dig säker på låten är det alltid lättare att sjunga den och man blir mindre nervös. Ha en plan B. ifall du inte vågar så har du en utväg tex att du och dina tärnor sjunger den tillsammans, eller att det går att hoppa över om du känner att du inte klarar av det. Behöver inte vara nervositeten som sätter stopp det kan vara känslorna också.
  • SingingFantacia

    kithar­a det är en väldigt vacker låt.


    Kom ihåg att andas långa djupa andetad innan du tar ton.

    Det är en otrolig känsla att få sjunga ut sina känslor samtidigt som det va ganska svårt tyckte jag för känslorna var så mycket större än man kunde ana.


    Lycka till och berätta gärna hur det gick.


Svar på tråden Vi som sjunger för våra blivande.