• Webredaktör Staffan

    Hur ofta byter du lakan i sängen?

    Handen på hjärtat, hur ofta bäddar du om hemma i sängen?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta byter du lakan i sängen?
  • Chicita
    lmcl skrev 2013-09-26 12:56:28 följande:
    Det är en VÄLDIG skillnad på en gång i veckan och en gång i månaden...
    Håller med.
    Så det fick bli "annat" Tungan ute 
  • Vichy

    ofta i sammand med storstädning typ varannan månad... Skulle det dock behövas så kan det bli tidigare med...

  • Sofie R

    Typ varannan vecka. Oftast fredagar så man sover gott på helgen :)

  • Nyfiken gul , nu fru

    varannan vecka - varför finns inget sånt alternativ?

    jag byter lakan varannan vecka - eller tidigare om det behövs,  typ 5-åringen sover med oss o råkar kissa i sängen, jag blöder vid mens, maken blöder näsblod eller smulor i sängen osv... Då byter jag lakan oftare än varannan vecka. 

  • Aniara4

    Varannan vecka här också, det känns som ganska standard så lite konstigt att det inte fanns som alternativ tycker jag också. Kanske går lite längre tid nån gång när man har för mycket att göra eller bara inte orkar...

  • daniiel

    Ibland blir det en gång i veckan, eller ibland varannan vecka och ibland en gång i månaden. Aldrig mer sällan än så. Det är dock lite olika. Vi har ingen bestämd dag då vi byter jämt eller sådär.


  • daniiel
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2013-09-26 20:29:20 följande:
    eller tidigare om det behövs,  typ 5-åringen sover med oss o råkar kissa i sängen, jag blöder vid mens, maken blöder näsblod eller smulor i sängen osv... Då byter jag lakan oftare än varannan vecka. 
    Haha känner igen det där. Eller när dottern kommer in på sommaren och har sprungit barfota ute och hoppar upp i sängen. Eller när hunden busar och tuggar ben i sängen eller springer och rullar sig i sängen efter en regning promenad. Ja, osv osv. Ibland händer saker som gör att man byter oftare :)
  • Aniara4

    Förresten byter jag nog gärna lite oftare när det är väldigt varmt eller när man svettas mycket av någon annan anledning. Vi har lite olika toleransnivå för skitiga lakan här hemma, om inte jag tog initiativ till att byta skulle de nog bli liggande förfärande länge ibland...

  • veronica84

    Varannan vecka minst!


    Ibland varje vecka, för jag glömmer bort när jag gjorde det sist och vill inte ligga i samma sängkläder i mer än två veckor ;) I sonens säng kan jag byta oftare eftersom det ibland händer "olyckor"


    Nu har jag börjar anteckna i en kalender när jag har bytt just för att sambon tycker att jag byter så ofta och tvättar jämt sängklader ;)


    Jag har lyxen att ha tvättmaskin och torktumlare i min lägenhet ;)

  • Flor

    Varannan vecka ungefär, ibland oftare. Det var lite glest mellan alternativen. Det är stor skillnad på en ggr/vecka och en ggr/månaden..

  • theluckiest2013

    2 ggr/v. Men det alternativet lyste med sin frånvaro..

Svar på tråden Hur ofta byter du lakan i sängen?