• Redaktör Kristin

    Vad vill du ha för bloggar på Bröllopstorget?

    Under hösten kommer vi att satsa på bloggar här på Bröllopstorget. Har du någon favoritblogg som du tycker skulle passa hos oss? Det kan handla om bröllop, pyssel, smink eller liknande.

    Eller vill du själv blogga?

    Tipsa här i tråden!

  • Svar på tråden Vad vill du ha för bloggar på Bröllopstorget?
  • Chicita

    Är inte hypen med bloggar ute? Eller är det jag som inte hänger med i svängarna? Flört

    Hur som helst - för mig spelar det ingen roll vilka bloggar ni lägger upp. 
    Jag följer inga nu, har inte gjort tidigare heller och jag tycker mest att dom är jobbiga. Så jag lär inte läsa dom här heller Flört 

  • kouki

    Bröllop. Typ tips på organisering av en planeringspärm, lite diy's... Kanske allergivänliga recept på bröllopstårtor.. Saker som hör ihop med bröllop iaf. En blogg som inte hade haft med ämnet att göra hade bara blivit märkligt :)

  • Rin

    Reportagestil om bröllop i stil med t.ex. Ruffled. Det finns för få svenska bloggar av det stuket tycker jag, som handlar om olika bröllop, inte bara följer ett par.

  • filibustern

    jag älskar DIY-saker. påhittiga bloggar. hittade. t.ex en blogg här där hon hade gjort ett nattduksbord av böcker. gjorde en själv :D bröllop vore ju passande också. 

  • PimPim83

    Jag gillar bröllopsbloggar, har en själv och läser även andras. Jag tycker att det är kul både med bloggar som handlar om olika bröllop och som följer ett specifikt brudpar. Jag gillar även planeringsbloggar och tipsbloggar. Jag har däremot svårt för bloggar som bara lägger upp en massa inspirationsbilder de hittat via google. Bloggen ska kännas personlig, annars kan det kvitta tycker jag.

    Jag hade troligtvis kunnat tänka mig att blogga för bröllopstorget.


  • cata86

    Bröllopsbloggar med mycket DIY!! :) och överlag bloggar med mycket bilder, på t.ex. klänningar, ringar, tårtor, dukningar... :)

  • 20140222

    Ja, Bröllopsbloggar vore kul! . TS, jag följde en Bröllopsblogg länge. Och det gav mig inspiration att göra en egen. .

  • daniiel

    Bröllopsrelaterade vore ju det enda rätta så att säga. Annars känns det meningslöst att ha bloggar på Bröllopstorget. Sedan vette tusiken vad dom skulle handla om..

    Någon florist kanske? Någon som är duktig på hår och make up? Någon som skriver om mer praktiska saker kring planering, etikett, traditioner och sådant som många verkar tycka om - DIY-grejor.

    Men, helt ärligt tror jag inte det skulle bli någon större hit, för allt det går att hitta enkelt i forumet eller hos bloggar som finns på andra ställen.


  • Nettan69

    Man kanske skulle göra en länk där alla som har bröllopsbloggar kan lägga in sin adress så får vi vanliga råd och tips från andra "vanliga". Fast som ovanstående "daniiel" skriver, så får vi ju massa tips och råd här i forumet.

    Men alla hemmabagare kan gärna få lägga in sina bloggadresser så man kanske kan hitta någon som vill göra en billig tårta till bröllopet! Tungan ute 

  • frkmaria

    Självklart bröllopsbloggar med planering/pyssel, alltifrån inbjudningskort till budget och beräkningar, både inför och efterreflektioner är välkomnat! :)

  • Chicita
    Nettan69 skrev 2013-09-25 06:57:35 följande:
    Men alla hemmabagare kan gärna få lägga in sina bloggadresser så man kanske kan hitta någon som vill göra en billig tårta till bröllopet! Tungan ute 
    Du får kolla in den här tråden www.brollopstorget.se/Forum-18-146/m4099009.html Flört

    Alla har inte blogg eller hemsida (och vissa - jag tillexempel - vill inte skriva ut den eftersom vi tycker att det känns som att göra reklam)
  • kouki
    Tarzan66 skrev 2013-10-30 05:36:38 följande:
    Ingen blogg alls, tack.
    Du är ju inte direkt tvingad till att läsa den om den kommer upp. Så det är väl trevligare om det finns en för de som vill läsa?:)
Svar på tråden Vad vill du ha för bloggar på Bröllopstorget?