• CoG
    Äldre 21 Sep 07:17
    5060 visningar
    10 svar
    10
    5060

    Månadsdagar

    Jag tycker så mycket om att ha dagar som blir speciella mitt i vardagen.
    Därför har jag alltid uppmärksammat våra månadsdagar då vi blev tillsammans, ett litet kort eller bara ett litet sms med lika många hjärtan som antalet månader vi varit tillsammans, en liten extra puss på vår dag.

    Efter ett år tillsammans så blev det istället årsdagar som firades lite extra.
    Nu är vi gifta och det finns nya månadsdagar att uppmäksamma i ett helt år :)
    Första månadsdagen fick min man en ros med blombud, nästa gång blir det två rosor osv fram till ettårsdagen då det kanske blir 12 rosor och sen får vi se hur den dagen ska firas lite extra :)


     


    Är ni fler här som kommer att uppmärksamma dessa dagar lite extra och hur då?

  • Svar på tråden Månadsdagar
  • Äldre 21 Sep 10:04
    #1

    Vi uppmärksammade också månadsdagen i början! Nu är vi förlovade och har en ny månadsdag (dagen innan vår tillsammans-årsdag)... Nu har vi varit förlovade i 11 månader och tillsammans i 2 år och 11 mån! Tyvärr glömmer vi lätt bort dom här dagarna men sen iallafallefter ett år så är det mer att vi säger grattis på månadsdagen till varandra, och tänk att vi stått ut med varandra så länge ;) Detta påminner mig om att jag missade förlovningsmånadsdagen igår! Men kan ta igen den idag ;)

  • Äldre 21 Sep 11:00
    #2

    Oj nej... vi är jättedåliga på att fira sånt där som "ska" firas...

    Vi kan istället bestämma oss för att "i dag är det tisdag, och vi behöver något kul. Så vi firar med film och något gott" 

  • Äldre 21 Sep 11:58
    #3

    Jag tycker verkligen man ska fira! Vi brukar fira med att bara gå ut och äta + att jag har nog gett något när det varit årsdag. Men han är sämre på det! :P 

    Första året var han med på att vi firade varje månad men nu är han inte så sugen när vi förlovade oss. :P Han bara "Vi kan inte fira varje månad Maria". och när jag i förra månaden påminde honom om vår halvårsdag så sa han att nu får det räcka med halvårsdagar nu när vi har varit tillsammans så länge! :P  

  • CoG
    Äldre 21 Sep 13:18
    #4
    frkmaria skrev 2013-09-21 11:58:39 följande:
    Jag tycker verkligen man ska fira! Vi brukar fira med att bara gå ut och äta + att jag har nog gett något när det varit årsdag. Men han är sämre på det! :P

    Första året var han med på att vi firade varje månad men nu är han inte så sugen när vi förlovade oss. :P Han bara "Vi kan inte fira varje månad Maria". och när jag i förra månaden påminde honom om vår halvårsdag så sa han att nu får det räcka med halvårsdagar nu när vi har varit tillsammans så länge! :P
    Man är olika :)
  • CoG
    Äldre 21 Sep 13:21
    #5
    Chicita skrev 2013-09-21 11:00:23 följande:
    Oj nej... vi är jättedåliga på att fira sånt där som "ska" firas...

    Vi kan istället bestämma oss för att "i dag är det tisdag, och vi behöver något kul. Så vi firar med film och något gott"
    Ja, men då plockar man ju också fram det lilla extra i vardagen!

    Jag tror att man behöver det lilla extra, oavsett om det handlar om årsdagar/ födelsedagar eller att man bara tar sig tid för varandra och ordnar något extra en annars helt vanlig dag.
    Huvudsaken är att man gör något så att inte alla dagar får samma färg, utan att det får glimma till lite nu och då och kännas som något extra :)
  • CoG
    Äldre 21 Sep 13:22
    #6
    Vichy skrev 2013-09-21 10:04:27 följande:
    Vi uppmärksammade också månadsdagen i början! Nu är vi förlovade och har en ny månadsdag (dagen innan vår tillsammans-årsdag)... Nu har vi varit förlovade i 11 månader och tillsammans i 2 år och 11 mån! Tyvärr glömmer vi lätt bort dom här dagarna men sen iallafallefter ett år så är det mer att vi säger grattis på månadsdagen till varandra, och tänk att vi stått ut med varandra så länge ;) Detta påminner mig om att jag missade förlovningsmånadsdagen igår! Men kan ta igen den idag ;)
    Snart treårsdag för er då :)
  • Äldre 21 Sep 13:54
    #7
    CoG skrev 2013-09-21 13:22:33 följande:
    Snart treårsdag för er då :)
    Japp om exakt en månad!
    Det roliga är att iår kommer vi fira den utomlands! Första gången vi är utomlands ihop! 
  • Äldre 21 Sep 17:46
    #8

    Vi har aldrig firat varje månadsdag och jag förstår helt ärligt inte grejen med det. Vi firade när vi hade varit tillsammans i 6 månader, sedan när vi hade varit tillsammans ett år och efter det varje årsdag. Vi förlovade oss, men vi hade ingen speciell förlovningsdag, så vi firade aldrig det, utan vi firade istället årsdagen då vi blev tillsammans. Vi säger alltid bara att vi förlovade oss i februari 2007 och i februari har vi ju redan alla hjärtans dag samt min födelsedag.

    Vi gifte oss för drygt 2år sedan och har efter det firat vår bröllopsdag såklart (i augusti), men vi firar även lite smått årsdagen då vi träffades och blev ett par också (i oktober).

    Vi firar dock aldrig stort, utan det är med en extra god middag, extra många kramar och ibland barnvakt. Det räcker gott och väl för oss :)


  • CoG
    Äldre 22 Sep 12:16
    #9

    Grejen med att uppmärsamma månadsdagarna fram till första årsdagen för mig är att ha något extra att uppmärksamma en dag varje månad.
    Vi firar inte månadsagarna, jag ger min man en blomma bara (fast två då det är två månader, tre då det är tre månader osv).

    Jag tycker om att ha dagar som sticker ut som har med vår kärlek att göra.
    Plocka fram kärleken i vardagen gör vi annars också såklart.
    Men vår kärlek vill jag gärna uppmärksamma en särskild dag varje månad fram tills första bröllopsdagen.
    Helt enkelt bara för att ha en anlednng att göra ngt lite extra för honom, jag bara är sån :)


    daniiel skrev 2013-09-21 17:46:14 följande:
    Vi har aldrig firat varje månadsdag och jag förstår helt ärligt inte grejen med det. Vi firade när vi hade varit tillsammans i 6 månader, sedan när vi hade varit tillsammans ett år och efter det varje årsdag. Vi förlovade oss, men vi hade ingen speciell förlovningsdag, så vi firade aldrig det, utan vi firade istället årsdagen då vi blev tillsammans. Vi säger alltid bara att vi förlovade oss i februari 2007 och i februari har vi ju redan alla hjärtans dag samt min födelsedag.

    Vi gifte oss för drygt 2år sedan och har efter det firat vår bröllopsdag såklart (i augusti), men vi firar även lite smått årsdagen då vi träffades och blev ett par också (i oktober).

    Vi firar dock aldrig stort, utan det är med en extra god middag, extra många kramar och ibland barnvakt. Det räcker gott och väl för oss :)
  • 201402­22
    Äldre 22 Sep 13:06
    #10

    Vi är faktiskt jättebra! på att fira allt alltid!
    Vi älskar att fira saker. Vi firar många! månadsdagar och många andra dagar medSolig.

Svar på tråden Månadsdagar