• Äldre 20 Sep 09:24
    15928 visningar
    4 svar
    4
    15928

    Buffé för 60 personer, kostnad?

    Hej, jag och min sambo har tänkt att ha en kall buffé för 60 personer.
    Lite fläskfile och potatisallad på nypotatis, lite såser, sallad och kanske något mer.

    Men är det någon som har en susning om vad detta kan kosta för 60 personer??

    Samt är det någon som har något förslag på vad man kan bjuda på mer (ingen varm mat)?

    Tack på förhand! 

  • Svar på tråden Buffé för 60 personer, kostnad?
  • Äldre 20 Sep 10:11
    #1

    Jag har för mig att vi fick ett pris på 12000 kr för 60 pers, då var det en kall italiensk buffe. Det beror väl lite på men jag tror det blir svårt att komma under 180-200 kr per pers om man tar catering. Och då är ju inte någon förrätt eller efterrät inräknad. Tänkte du något mer på buffen eller menade du förrätt/efterrätt? Kolla runt lite bland lokala cateringfirmor, det kostar inget extra att få en offert! :)

  • Äldre 20 Sep 10:12
    #2

    vi har budgeterat 7000 för mat och tårta (egengjortd) till 45 personer. Dock tänkte vi ha många olika typer av sallader typ potatissallad, pastasallad, kallskuret, lax, paj, kycklingsallad, olika röror kan man ha :)

  • Äldre 20 Sep 10:48
    #3

    Vi har tænkt ha våra hemlænder som inspiration før maten, så førrættten blir en "minismørgåstårta". Cirka 1000 før 50 gæster, men ska førøska få ned det genom att køpa tillbehør nær det ær extrapriser och sånt.

    Varmrætten blir sallader med lite såser, kallt lamm som ær grillat dagen innan och sedan uppskuret, varma kycklingben (då hyr vi 1-2 værmeplattor 1000 kr før båda), tortilla, potatissallad, baguett.
    Vi ræknar med en total kostnad på max 5000 (då inkluderat værmeplattorna). Det ær kanske lite væl optimistiskt, men vi vill førsøka i alla fall. Det som kostar mest ær ju lamm och kyckling.

    Så efterrætt blir tårtan och så alfajores och chokladbollar i færgtemat. Tårtan ska min blivandes mamma gøra och så dekorerar jag, så jag skulle tro att vi bara betalar før dekorationerna, max 1000 kr.

    Så allt som allt borde det gå på 7000. Man behøver ju inte ha varm kyckling exempelvis, man kan ha den kall också. :) Vi tycker också att det ær onødigt att ha en massa desserter nær alla (førhoppningsvis) ændå ær mætta. Och det blir bara en sorts tårta, man behøver inte æta om man inte tycker om :P

    Man kan sækert komma mycket billigare undan. Har før mig att jag læste om någon som hade betalat typ 2000 før 50 gæster før en stund sedan. Det gæller bara att man handlar nær det ær bra priser.

    Sen vet jag inte om du vill komma billigt undan då men vi førsøker i alla fall Glad

  • Äldre 24 Sep 18:46
    #4

    Tips på kall mat:

    Pastasallad
    Kycklingfilé, skuren och kall, balsamvinägerdressing över.
    Bröd i långpanna (typ Foccacia)
    Lufttorkad skinka
    Skuren frukt, melon, ananas mm
    Sallad på Bulgur, ruccola och fetaost (kan serveras kall eller ljumen, blanda färdig bulgur med en fetaost på glasburk med olja och allt, i med ruccolan inna servering)
    Lax (varmrökt känns mer matigt än kallrökt, tycker jag)

    Det finns hur mycket som helst... Men det här är lite av vad jag har gjort när det varit buffé.

    Matbudget är skitsvårt... Vi kommer ha grillbuffé för ca 80 gäster och räknar med att göra de mesta förberedelserna själva med hjälp av familj, 14 000 har jag satt i budgeten. Har inte en susning om det kommer stämma. 175 kr/person. Då har vi aptitretare när gästerna väntar på att vi ska fota oss oxå. 

Svar på tråden Buffé för 60 personer, kostnad?