Hej!
Vi hade festen på Villa Överås, så förhoppningsvis så kan jag hjälpa till:)
Rummen är relativt små, så det kan bli rätt trångt om man är alltför många. Vi hade tänkt ha middag, men är glada över att vi körde på "mingel-bröllop" i stället. Vi skulle ha haft ca 60 till middagen och det hade nog blivit på gränsen, istället blev vi ca 80-90, men eftersom vi kunde sprida ut oss i flera rum så fungerade det jättebra.
Det finns ett par farligt branta trappor så om man ska ha barn med så kan det vara bra att fixa något att skärma av det med.
Det är även ett läskigt lågt räcke till balkongen..jag var lite orolig att det skulle bli lite farligt efter att folk druckit endel men det gick bra.
Ska man ha servering så kan det bli ganska långt att springa från köket i källaren upp till andra våningen.
Det är väl det jag kan komma på såhär spontant som kan vara lite struligt.
Vi älskade att den var lite finare (vi slapp i princip pynta helt) men samtidigt lite charmigt nött så det blev liksom inte "för" fint. Förutom att den låg otroligt bra till då.
Man betalar för dom rummen man vill använda, så vad det kostar beror på hur många rum man vill ha och hur länge. Jag skulle kunna skicka listan, men det är mycket möjligt att dom ändrat den och ni får nog en som är aktuell i morogn.
Vi tog biblioteket och stora salongen, jag minns inte vad det gick på men det blev inte alls dyrt.
Vi hade musik och dansgolv i stora salongen, baren nere i "hallen" (rakt fram, in mot vigselkapellet) och så utrymme så man kunde sitta och prata inne i biblioteket. Det blev hur bra som helst och vi har bara fått positiv respons av gästerna.
Säg till om det är något mer du undrar över:)