• Äldre 30 Aug 10:49
    7145 visningar
    34 svar
    34
    7145

    28 Juni 2014 ... Fler? :)

    10 månader kvar ... Inte ens ett helt år :) Vore kul med fler som skall gifta sig den 28 Juni 2014 (eller där i kring) vill dela lite tankar och funderingar ... Ge varann stöd och tips :)

  • Svar på tråden 28 Juni 2014 ... Fler? :)
  • Äldre 3 Apr 17:34
    #21
    AnnaRank skrev 2014-04-03 14:24:47 följande:

    Hej!

    Vad kul, vi ska också gifta oss 28/6. Det mesta börjar falla på plats, vi kollar bara upp vilka papper det är vi måste ha med oss (gifter oss i Reykjavik). Hur mycket går era bröllop på? Tycker det blir mer och mer utgifter hela tiden. Vår budget är sprucken sedan ett par månader tillbaka och ändå är vi inte klara än ;) 


    Fotografen och livebandet spräckte sina respektive poster rejält, men andra poster har blivit mindre. Sammanlagt ligger vi aningens över budget nu, men jag hoppas (och tror) att vi fixar det i slutänden. Sparandet ligger åtminstone över ursprunglig budget, så det blir nog bra ändå :D Vi kommer landa på runt 100 000 tror vi. Vad har ni räknat med ungefär?
  • Äldre 3 Apr 17:36
    #22
    Jennie1414 skrev 2014-04-03 15:09:07 följande:

    Vi håller oss ganska bra till budgeten :)

    Våra stora kostnader är maten & drycken :)

    Det blir sammanlagt ca 26000

    100 gäster bjudna.

    verkar som vi klarar oss på våra 40.000 som vi satt iaf :) Gör alla dekorationer å så själva.

    Just nu håller jag på med festhäftet , jätte roligt :)  

    Va har ni för budget? Och hur många gäster?              


    Åh jag har inte börjat med festhäftet...har lite ångest över det, har inte riktigt några bra idéer vad vi ska ha med. Några tips?
  • Äldre 3 Apr 19:07
    #23

    Kan någon tipsa mig om florist/dekoratör i Örebro-området? 
    Ska boka brudbukett, tärnbukett, corsage, och dekorationer till lokalen & kyrka! :))
    Har ni bokat detta?  

  • AnnaRa­nk
    Äldre 3 Apr 20:16
    #24
    Äppelpaj skrev 2014-04-03 17:34:48 följande:
    Fotografen och livebandet spräckte sina respektive poster rejält, men andra poster har blivit mindre. Sammanlagt ligger vi aningens över budget nu, men jag hoppas (och tror) att vi fixar det i slutänden. Sparandet ligger åtminstone över ursprunglig budget, så det blir nog bra ändå :D Vi kommer landa på runt 100 000 tror vi. Vad har ni räknat med ungefär?
    Det var fotografen och bandet som drog iväg här också. Först hade vi bara tänkt boka fotograf i 1,5 timme för studiobilder, men jag vill verklige ha fina bilder så vi bokade in honom hela dagen istället, från det att jag gör mig i ordning till festen är slut. Dyrt, men det är det värt tycker jag.

    Just nu har vi lagt ut 65.000 (och vi har 70 gäster) men vi är som sagt långt ifrån klara. Vi räknar också med att landa på 100.000. Helt sjukt egentligen vad pengar man lägger på en enda dag :)
  • Äldre 4 Apr 09:47
    #25

    Vårat kommer landa på ca 40.000  ( 100 gäster)

    Men då har vi turen att min bror är Dj så han löser musiken. Bestman & Toastmaster spelar i ett band som löser Livemusiken.
    Våra barns kusin har en kompis som är jätte duktig fotograf så hon tar bilderna under dagen. Smink och hår har jag kompisar som är utbildade så dom löser det.
    Så dom posterna hamnar ju på 0 kr.

    Så dom stora kostnaderna för oss blir ju Maten och drycken.

    Har fått äran att ärva min mormors (som gick bort i december) vigselring.  
    Vilket känns fantastiskt då jag även har min sambos mormors förlovningsring.

    Betyder jätte mycket.

    Hur gör ni i Kyrkan? SKall ni gå in tillsammans eller ha någon som "lämnar" över er?
    Jag skulle gärna vilja att min morfar gick in med mig i kyrkan. Eller är det jätte konstigt?

    I varat festhäfte så kommer vi ha med:
    Meny
    Ordningsregler
    Onödigt vetande om brudparet
    Llite om vad som hänt under åren sen vi träffats (dom större sakerna som barn, husköp osv)
    Beskrivning utav gästerna
    Bröllopsbingo

    Har inte kommit så långt men mailar över det jag har om någon vill ha lite insperation. :)

    Hur skall ni dekorera? Va har ni för färgtema?

    Oj, detta blev en Novell :))                            

  • Äldre 4 Apr 12:53
    #26
    Jennie1414 skrev 2014-04-04 09:47:59 följande:

    Vårat kommer landa på ca 40.000  ( 100 gäster)

    Men då har vi turen att min bror är Dj så han löser musiken. Bestman & Toastmaster spelar i ett band som löser Livemusiken.

    Våra barns kusin har en kompis som är jätte duktig fotograf så hon tar bilderna under dagen. Smink och hår har jag kompisar som är utbildade så dom löser det.

    Så dom posterna hamnar ju på 0 kr.

    Så dom stora kostnaderna för oss blir ju Maten och drycken.

    Har fått äran att ärva min mormors (som gick bort i december) vigselring.  

    Vilket känns fantastiskt då jag även har min sambos mormors förlovningsring.

    Betyder jätte mycket.

    Hur gör ni i Kyrkan? SKall ni gå in tillsammans eller ha någon som "lämnar" över er?

    Jag skulle gärna vilja att min morfar gick in med mig i kyrkan. Eller är det jätte konstigt?

    I varat festhäfte så kommer vi ha med:

    Meny

    Ordningsregler

    Onödigt vetande om brudparet

    Llite om vad som hänt under åren sen vi träffats (dom större sakerna som barn, husköp osv)

    Beskrivning utav gästerna

    Bröllopsbingo

    Har inte kommit så långt men mailar över det jag har om någon vill ha lite insperation. :)

    Hur skall ni dekorera? Va har ni för färgtema?

    Oj, detta blev en Novell :))                            


    Hej Jennie1414, vad roligt att få ärva sina ringar. Förstår att de blir extra betydelsefulla.

    Jag ska precis börja med mina festhäften och behöver all inspiration jag kan få så mejla gärna mig jannicae@hotmail.com.

    Annars börjar listan på to-do bli allt kortare. Mitt största bekymmer just nu är att vår fotograf bokade av då hon blivit allvarligt sjuk och det är inte helt enkelt att hitta någon med så kort varsel, speciellt när jag bor i en liten stad.

    Annars är mat (blir buffé, tårta och kakbuffé), lokal, kläder (förutom skorna till oss båda), vigselakten och musiken fixad.

    Håller på med dekorationerna och inväntar svar från gäster så att jag kan göra bordsplacering.

    Det börjar verkligen närma sig, drog i gång all planering strax efter jul och tiden har verkligen gått galet fort.

    Vår budget är liten, tror den kommer hamna runt 25 000 för 45 gäster. Mat är den största kostnaden medan min klänning bara kostade 450 kronor (köpt på ebay).
  • Äldre 4 Apr 13:36
    #27
    Janda skrev 2014-04-04 12:53:50 följande:
    Hej Jennie1414, vad roligt att få ärva sina ringar. Förstår att de blir extra betydelsefulla.

    Jag ska precis börja med mina festhäften och behöver all inspiration jag kan få så mejla gärna mig jannicae@hotmail.com.

    Annars börjar listan på to-do bli allt kortare. Mitt största bekymmer just nu är att vår fotograf bokade av då hon blivit allvarligt sjuk och det är inte helt enkelt att hitta någon med så kort varsel, speciellt när jag bor i en liten stad.

    Annars är mat (blir buffé, tårta och kakbuffé), lokal, kläder (förutom skorna till oss båda), vigselakten och musiken fixad.

    Håller på med dekorationerna och inväntar svar från gäster så att jag kan göra bordsplacering.

    Det börjar verkligen närma sig, drog i gång all planering strax efter jul och tiden har verkligen gått galet fort.

    Vår budget är liten, tror den kommer hamna runt 25 000 för 45 gäster. Mat är den största kostnaden medan min klänning bara kostade 450 kronor (köpt på ebay).
    NU har jag mailat. Hoppas du kanske får lite tips iaf :)

    Jag köpte oxå en billig klänning... 918 kr 

    Släng gärn ain lite bilder om ni har på klänningar/ smycken / pyssel ... allt möjligt! Roligt om man kan ge varann inspiration

       
  • Äldre 5 Apr 10:07
    #28

    Du får gärna maila mig med, jag behöver all inspiration som jag kan få... Det står helt stilla just nu med festprogrammet. Skickar meddelande till dig, vill inte lägga ut min mailadress helt "offentligt" :) sitter vid ipaden nu så jag kan inte lägga upp bilder, men ska försöka nästa gång jag sitter vid datorn :)

  • Äldre 7 Apr 08:05
    #29

    Nu har jag mailat dej Äppelpaj :)

  • Äldre 7 Apr 17:25
    #30
    Jennie1414 skrev 2014-04-07 08:05:04 följande:

    Nu har jag mailat dej Äppelpaj :)


    Tusen tack, ska kika på det ikväll! :)
  • AnnaRa­nk
    Äldre 9 Apr 11:40
    #31
    Jennie1414 skrev 2014-04-07 08:05:04 följande:

    Nu har jag mailat dej Äppelpaj :)


    Jag tar också gärna lite inspiration! :)

    annarankvist@hotmail.com
  • Äldre 9 Apr 12:39
    #32
    AnnaRank skrev 2014-04-09 11:40:22 följande:
    Jag tar också gärna lite inspiration! :)

    annarankvist@hotmail.com
    Det e fixat :)
  • Äldre 10 Apr 20:59
    #33
    Jennie1414 skrev 2014-04-04 09:47:59 följande:

    Har fått äran att ärva min mormors (som gick bort i december) vigselring.  

    Vilket känns fantastiskt då jag även har min sambos mormors förlovningsring.

    Betyder jätte mycket.

    Hur gör ni i Kyrkan? SKall ni gå in tillsammans eller ha någon som "lämnar" över er?

    Jag skulle gärna vilja att min morfar gick in med mig i kyrkan.

    Hur skall ni dekorera? Va har ni för färgtema?

    Oj, detta blev en Novell :))                            


    Jättefint häfte! Kul att se hur man på ett ganska enkelt sätt kan göra nåt snyggt i word. Tack så jättemycket, nu vågar jag kanske börja fila på vårt i helgen :)

    Vi kommer gå in tillsammans. Personligen passar inte "överlämnandet" mig/oss, men jag tycker absolut att din morfar ska lämna över dig om det är det du vill. Spelar verkligen ingen roll vem som lämnar över tycker jag. Gör som du känner passar dig/er :)

    Vi har marint tema med färgerna marinblått, rött och vitt. Inbjudningarna var marinblå med tamp knutet som en råbandsknop runt. Brudtärnan kommer ha marinblå klänning. Brudbukett mm kommer vara röd, likaså mina skor. Brudnäbben kommer förmodligen ha en söt liten sjömansklänning. Jag har plockat platta snäckor i Thailand som jag ska skriva namnen på för bordsplaceringen. Sen är det ytterligare lite småsaker som ingår i temat :)

    Vad har ni för tema och hur kommer det att märkas under dagen?
  • Äldre 26 Apr 23:19
    #34

    Vi har inte ett utpräglat tema men vill ändå skapa en viss känsla. Färgtemat är vitt, ljusrosa och äppelgrönt och då vi har festen i en bygdegård och ska gifta oss på en äng vill vi att allt ska kännas sommar, enkelt och lite "hempysslat".

    Vi gör våra egna servettringar av toarullar, grönt papper och vit spets (de blir finare än vad det låter) ska ha björkris till bröllopsbågen och gröna enkla kvistar till bordsdekoration. Skulle egentligen vilja ha vilda blommor både på borden och i min bröllopsbukett men vågar inte chansa då det kanske är ont om vilda blommor i slutet på juni.

    Då vi båda älskar katter hoppas vi få in det i temat också, kanske en kattinspirerad bröllopstårta?

Svar på tråden 28 Juni 2014 ... Fler? :)