• Äldre 13 Aug 19:19
    90239 visningar
    513 svar
    513
    90239

    september 2014

    En tråd för oss som gifter oss i September 2014.
    Här kan vi dela med oss av planering, frågor och såklart bilder!

  • Svar på tråden september 2014
  • Äldre 20 Sep 05:54

    Idag är det äntligen dags. 14.30 idag blir vi man och fru. Jag som har varit super nervös hela veckan är nu super lugn.

  • Äldre 21 Sep 13:38
    dream85 skrev 2014-09-20 05:54:56 följande:

    Idag är det äntligen dags. 14.30 idag blir vi man och fru. Jag som har varit super nervös hela veckan är nu super lugn.


    Grattis, hoppas att du hade en underbar dag!

    Här är det sex dagar kvar nu, och jag känner å ena sidan att jag har koll på läget, å andra sidan att jag kommer att glömma något. Jag har provsminkats idag i alla fall, och det blev bra. Är ett steg närmare ett körschema för mig själv. 

    Håller också på att baka den sista laddningen bröd till bröllopet. Nästa stora grej är väl mest att kolla att vi har alla grejer vi behöver, framförallt till middagen. 
  • Äldre 21 Sep 19:59

    Tack, dagen igår var helt fantastisk. Den blev så mycket bättre än vad jag tänkt och jag hade ändå väldigt höga förväntningar. Allt flöt på väldigt bra. Jag är superglad över att vi bestämde oss för att anlita en riktig fotograf. Hon var så duktig och bilderna kommer nog bli riktigt bra. Jag som inte trivs framför kameran tyckte att det var riktig kul.

    Idag har vi berättat för mina föräldrar och bror, de tog det väldigt bra och är väldigt glada för vår skull. Imorgon berättar vi för min makes familj. Helt sjukt - min make.

    Hoppas ni får en minst lika fantastiskt dag!

  • Äldre 22 Sep 07:48

    Stort grattis dream85!

    I lördags av vår dag också, jag har svårt att fatta det. Men dagen var som en dröm inga skandaler eller problem allt bara flöt på under hela dagen och kvällen. Med nära till tårar var femte sekund men jag höll mig från att gråta.

    Ett utav mina favoritstunder från dagen var när jag såg en vårdtagare i kyrkan (jag arbetar inom hemtjänsten). Jag blev så rörd över detta att det är helt underbart!

    Lite bilder som gästerna tagit!


    Denna underbart goda tårta!



    Min bästa vän spelade "All of me" till vår första dans

  • Äldre 22 Sep 09:01
    Förälskade och Dream85; Grattis och all lycka i framtiden.

    Nu är det snart dags här också. På torsdag hämtar vi nycklarna till lokalen, och sedan är det full rulle som gäller. Gästerna börjar dyka upp på fredag och till fredag är det inte så långt.......

    Nerverna är i ordning efter en produktiv helg där det mesta som kan fixas innan har blivit gjort. Är mest kläder som ska strykas kvar att lösa.
    Längtar otroligt mycket nu
  • Äldre 22 Sep 10:43

    Och jag ska åka bort tisdag-torsdag. Bra timing, not ;) Ska iväg på stan idag och fixa med lite blandade grejer, och sen stämma av vad som behöver fixas ikväll. Och så lämnar jag min fästman med det och kommer (förhoppningsvis) hem på torsdag kväll, sent. 

    Fick ett återbud i helgen och svär lite över det. Vet inte riktigt hur jag ska ändra i bordsplaceringen så att det blir så lite förändringar som möjligt, med tanke på att jag har klistrat in bordsplaceringen i festhäftet.. Note to self: om jag någonsin gifter mig igen, klistra inte in bordsplaceringen i festhäftet. 

  • Äldre 23 Sep 10:48
    snowstars skrev 2014-09-22 10:43:01 följande:

    Och jag ska åka bort tisdag-torsdag. Bra timing, not ;) Ska iväg på stan idag och fixa med lite blandade grejer, och sen stämma av vad som behöver fixas ikväll. Och så lämnar jag min fästman med det och kommer (förhoppningsvis) hem på torsdag kväll, sent. 

    Fick ett återbud i helgen och svär lite över det. Vet inte riktigt hur jag ska ändra i bordsplaceringen så att det blir så lite förändringar som möjligt, med tanke på att jag har klistrat in bordsplaceringen i festhäftet.. Note to self: om jag någonsin gifter mig igen, klistra inte in bordsplaceringen i festhäftet. 


    Håller med angående bordsplaceringen, har gjort om den 4 gånger nu och bestämt att nu får det bli hur tusan det vill med det hela. Skulle kunna säga att nästa gång jag ska ha fest med bordsplacering, så ska jag låta bli att ha bordsplacering och låta folk sitta som de vill.

    Lekte glaskross i lördags, 4 av de 24 färdigdekorerade ljusstakarna flög i golvet. Lagom nöjd med mig just då. Men vårt värdpar skulle skaffa 4 nya och jag fick virka 8 nya hjärtan..... Gäller bara att komma ihåg limpistol på fredag så vi kan montera dem på plats i lokalen.

    Mindre imponerad av den blivande maken som skulle montera vår "gästbok" i söndags. (Vinkorkar som limmats fast på en träskiva, korkarna formar ett hjärta, sen får gästerna sätta fast lappar med hälsningar till oss på hjärtat) Och får för sig att fånga en kork som han precis smält lim på istället för att låta den trilla ner på golvet, vilket gör att han får en stor brännblåsa på innersta leden på vänster ringfinger........ Blåsan är punkterad, men vätskar sig som bara den. Så just nu ser det ut som att han inte kommer kunna få på sig vigselringen/förlovningsringen i kyrkan på lördag.... Lagom skoj, visst lider jag med honom för det gör ont, men så typiskt honom att lyckas med något sådant en vecka innan det är dags. (för två veckor sedan slog han huvudet i båtmotorn så han fick två mindre vackra sår i pannan. Börjar tro att han inte vill gifta sig)
  • Äldre 23 Sep 19:50

    Tack, och nu har vi berättat för våra familjer. Alla har bara varit glada för vår skull och det har verkligen varit superkul att få se allas reaktioner.
    Det bästa vi gjorde var att boka en professionell fotograf, hon var så duktig och det var så roligt. Hon fick oss verkligen att slappna av och bilderna verkar bli jättebra. Än så länge har vi bara fått ett smakprov, hon tog några hundra bilder så det är en hel del att gå igenom.
    Lägger in några bilder som vår fotograf tagit.

    Foto LE fotografi / Linda Karlsson

  • Äldre 24 Sep 13:01
    dream85 skrev 2014-09-23 19:50:44 följande:

    Tack, och nu har vi berättat för våra familjer. Alla har bara varit glada för vår skull och det har verkligen varit superkul att få se allas reaktioner.
    Det bästa vi gjorde var att boka en professionell fotograf, hon var så duktig och det var så roligt. Hon fick oss verkligen att slappna av och bilderna verkar bli jättebra. Än så länge har vi bara fått ett smakprov, hon tog några hundra bilder så det är en hel del att gå igenom.
    Lägger in några bilder som vår fotograf tagit.

    Foto LE fotografi / Linda Karlsson


    Så fina ni var! Återigen, stort grattis
  • Äldre 27 Sep 01:01

    Idag är det dags. Eller imorgon. Eller idag. Jag kan inte sova i alla fall, så nu sitter jag här. 

    Beställde min blivandes morgongåva i söndags och trodde att den skulle hinna komma. Men nej, har inte fått något sms. Nu när jag inte kunde sova gick jag in och spårade paketet och då står det att det är framme, samt att de skickat både ett och två sms? Och mitt mobilnummer stämmer med det som jag angett hos företaget. Jaja, ska prova skicka min tärna att hämta ut det imorgon då, då hinner han ju få det. 

    dream85 vilka vackra bilder! :) 

  • Äldre 27 Sep 08:00

    Tack!

    Lycka till idag!

  • Äldre 27 Sep 08:01

    Tack!

    Lycka till idag!

  • Äldre 29 Sep 07:40

    Så är dagen över. Känns väldigt märkligt. Hade en helt fantastisk dag från det att jag vaknade fram till vi stupade i säng på natten. 
    Är otroligt lycklig och dagen var allt man kan drömma om och lite till. 
    Har fått lite bilder från en av fotograferna, så bjuder på en av dessa. Kommer fler senare skulle jag tro.

  • Äldre 29 Sep 12:06

    Då var det gjort, och för vår del blev det väldigt lyckat. Insåg igår att vi inte hade en enda bild själva på oss, men det kommer väl. Så kul att det äntligen blev av! :) 

Svar på tråden september 2014