• Äldre 13 Aug 12:15
    4828 visningar
    13 svar
    13
    4828

    Bröllopsdag nr.2 - Woho!

    Idag har jag och maken varit gifta i två år. Oj, vad tiden har gått fort!

    Förra året ordnade vi en fest för 30 av våra vänner. Vi bjöd på middag och hade lekar och dans. Det var en väldigt rolig kväll :) Solen sken hela dagen och kvällen och allt var på topp.

    I år.. ja, i år så firas den inte med mer än en extra kram och puss till och från maken. Pengarna för den här sommaren tog slut i samband med flytten och dotra vår har åkt på magsjuka idag. Jag har ryggont som heter duga och det regnar ute.

    Men, det känns ändå som en toppendag idag :) Två år som gifta.. och snart 8år tillsammans. Det är underbart och jag får fortfarande fjärilar i magen när jag tittar på min make och jag saknar honom när vi varit ifrån varandra en dag. Nåväl, ingen kan nog göra mig så arg som honom (till och från), men ingen kan göra mig så glad och lycklig heller. Jag älskar honom mer för varje dag som går och bara att få vara med vår lilla familj - Ja, det är den bästa bröllopsdagen! :D



  • Svar på tråden Bröllopsdag nr.2 - Woho!
  • Äldre 13 Aug 12:58
    #1

    Grattis på bröllopsdagen Glad

    Vår andra bröllopsdag kommer snart den också Solig
    Hur vi ska fira vet vi inte. Det är rätt nära inpå att vi fyller jämt (bara någon vecka emellan) och vi har inte ens planerat något inför det. Tungan ute
     

  • Äldre 13 Aug 13:24
    #2

    Tack! Vi hade tänkt fira med att beställa hem mat och köpa en tårta, men vi fick extra räkningar förra veckan som kommit på villovägar efter flytten (deras fel, inte vårat. Extra surt då) så pengarna till bröllopsdagen gick åt till det. Hade ändå inte känts kul att äta det, nu när dottern är sjuk, så det gjorde ju inget. Vi får nog en bra kväll ändå :) Vi får fira sen, när dottern är frisk och jag fått mitt studiemedel :) Men om ni fyller jämnt och har bröllopsdag, så måste ni ju passa på att "slå på stort" :) Bara att börja planera! :D


  • Äldre 13 Aug 13:34
    #3

    Tja jag jobbar när vi fyller och jag tror att jag jobbar när vi har bröllopsdag också (eller i alla fall på helgen som ligger närmast) så vi vet inte riktigt om vi har tid och ork att göra något då.
    Men vi hade en fundering på om vi skulle ha försökt boka bord på den restaurang vi helst av allt skulle vilja besöka (The Fat Duck strax utanför London, Heston Blumenthals restaurang) och ta en weekend i London någon gång i höst/vinter 

  • Äldre 13 Aug 14:03
    #4

    Grattis till er :)

  • Emmeli­e90
    Äldre 13 Aug 14:18
    #5

    Grattis :D

  • Carina­10
    Äldre 13 Aug 14:58
    #6

    Grattis grattis Solig

  • Aniara­4
    Äldre 13 Aug 15:10
    #7

    Grattis! Jag tycker inte det viktigaste är att man gör något dyrt och avancerat och tjusigt, det viktigaste för mig är att man stannar upp lite och minns sin bröllopsdag och reflekterar över att man har valt varann och vad som fick en att vilja gifta sig till att börja med.

    Vi firar också tvåårsdagen snart, och jag sitter som bäst och funderar på vad vi ska göra. Ingen idé att försöka överlåta något till maken, han avskyr att planera och tycker inte heller att särskilda dagar är så viktiga.Lagom till vår första bröllopsdag planerade han in en jobbresa till Kina... men då gjorde vi så att jag följde med, och så tog vi en vecka extra och turistade innan hans konferens började. Sen lyckades han göra sig fri på kvällen på själva bröllopsdagen så vi kunde äta middag på tu man hand i en lite finare restaurang. Så på sätt och vis blev det ju ett väldigt avancerat firande, med en Kina-resa!

  • amerik­a
    Äldre 13 Aug 18:58
    #8

    Grattis!!! {#emotions_dlg.flower} Skål Hjärta Glad

  • xMaria­x
    Äldre 13 Aug 19:22
    #9

    Stort grattis!!! Glad


  • CoG
    Äldre 13 Aug 19:26
    #10

    Grattis på ER dag!

  • Äldre 13 Aug 23:35
    #11

    Tack alla! :) Det känns så konstigt, att det var 2år sedan vi var i kyrkan och hade vår middag osv. Att det är över 2år sedan vi var fullt upp i planeringen :P

    Jag måste säga att jag har världen goaste man, för även om vi nu inte kunde gå ut och äta eller beställa hem mat, så lagade han åtminstone middag och nog överraskade han mig med en tårtbit ändå hihi


  • Äldre 13 Aug 23:37
    #12
    Aniara4 skrev 2013-08-13 15:10:07 följande:
    Ja, en resa till Kina är väl kanske inget alldagligt litet firande ;) Vad mysigt att ni kunde göra så, få en liten resa tillsammans också :) Hoppas ni kommer på något bra till i år också!
  • amerik­a
    Äldre 14 Aug 16:37
    #13
    daniiel skrev 2013-08-13 23:35:55 följande:
    Jag måste säga att jag har världen goaste man, för även om vi nu inte kunde gå ut och äta eller beställa hem mat, så lagade han åtminstone middag och nog överraskade han mig med en tårtbit ändå hihi
    Naaaaw, va gulligt!! 
Svar på tråden Bröllopsdag nr.2 - Woho!