• Carrol
    Äldre 12 Aug 22:01
    8104 visningar
    23 svar
    23
    8104

    Uppsala 2014

    Nån mer som gifter sig i Uppsala nästa sommar? Vi förlovade oss i våras och har precis börjat ta tag så smått i planeringen. Så förvirrande! Speciellt lokal för festen. Det behöver vara centralt ( kommer att ha en del utländska gäster och vill inte att de ska behöva betala för mycket för taxi etc), men helst ett ställe där man kan göra så mycket som möjligt själv, t ex dekorationer, bar, kanske förrätten. Jag är nämligen både snål och pysslig. Och har dessutom lite speciell smak, och vill att det ska vara lite annorlunda. Jag vill inte heller att det ska vara ett ställe som stänger vid typ 1, det här är ju mitt livs fest, och jag vill att det ska finnas möjlighet att festa tills det är morgon om vi känner för det! Har kollat lite på Stabbygården, var förbi där, det är ju skitmysigt, men möjligen för litet (vi kommer nog att landa på 75-80 gäster skulle jag tippa på). Nån som har erfarenhet av det, eller tips på något annat ställe? Vore kul att utbyta lite idéer det kommande året! Det är ju rätt långt kvar, men om man vill hinna göra mycket själv så är det nig bara att tuta och köra =)

  • Svar på tråden Uppsala 2014
  • Äldre 23 Feb 11:24
    #11

    Hej! Jag är lite sent ute med bokningar för vi skulle inte ha gift oss i uppsala egentligen från blrjan men bestämde oss nu för det ändå. :) Jag vill gärna ha festen i Linnéträdgården men vill inte ha catering och då verkar det bli svårt. Vi gifter oss 2 augusti precis som ni Ellinor :) Har ni andra bokat lokalerna nu redan eller letar ni fortfarande?

  • Äldre 23 Feb 12:05
    #12

    Vi ska gifta oss i Uppsala nu i sommar, den 23 augusti.

    Vi viger oss i Uppsala domkyrka och har sedan middagen/festen på Värdshuset Liljan vilket jag kan rekommendera varmt.
    Liljan kan fixa i princip allt och har dessutom bra priser. Vi har jämfört med flera olika hotell, restauranger och nationer.


    RobSab skrev 2014-02-23 11:24:41 följande:
    Hej! Jag är lite sent ute med bokningar för vi skulle inte ha gift oss i uppsala egentligen från blrjan men bestämde oss nu för det ändå. :) Jag vill gärna ha festen i Linnéträdgården men vill inte ha catering och då verkar det bli svårt. Vi gifter oss 2 augusti precis som ni Ellinor :) Har ni andra bokat lokalerna nu redan eller letar ni fortfarande?
    Vi tittade också på Linnéträdgården men ansåg att vi fick för "lite för pengarna" men det är väldigt fint där så jag förstår att ni vill vara där.
  • Äldre 23 Feb 17:44
    #13

    Ja vi har förstått nu att man måste ha mat lch dryck från dom och det blir precis som du säger för lite för pengarna :) Just nu funderar vi på stabby prästgård och vigsel antingen i kyrka eller utomhus. :)

  • Äldre 24 Feb 19:01
    #14

    Har kollat i Stabby nu men det blir alldeles för litet. Jag ville ursprungligen gifta mig i linnéträdgården eller gamlis och kaplansgården. Men blir lite fundersam när jag ser här att man inte fick boka innan 1 april för jag ringde och fick bara tag på en vaktmästare som inte hade Med bokningen att göra men hon sa att det brukar bokas upp redan nåt år innan på kaplansgården. Nu hoppas jag såklart att det finns ledigt på mitt datum :) Annars kollade vi Länna bygdegård idag som var helt fantastisk! MEN långt bort..ni som ska vara längre från stan, kommer ni leasa bussar?

  • Äldre 24 Feb 19:04
    #15

    Har beställt min klänning (spännande) och håller nu på att dels invänta svar på våra utskickade inbjudningar, dels pyssel till bordsdukningen. Har också hunnit ha en "tärnkväll" med mina tre blivande tärnor! Är helt förvånad över mig själv att jag gått upp så pass mkt i planeringen, trodde jag aldrig att jag skulle göra. Dessvärre är min blivande inte lika road av att diskutera färg på dukarna och likande livsviktiga ämnen. Men men. Vad har man annars tjejkompisar och mamma till?

  • Äldre 24 Feb 19:12
    #16

    Vilken tid viger ni er Ellinor? Hur ser ert tidsschema ut? Jag tycker det där är så svårt! :)

  • Äldre 24 Feb 19:24
    #17

    Vi fick tyvärr en sen tid. Vi ville absolut vara i Gamla Uppsala kyrka och när jag hörde av mig dit i augusti var 15.45 den enda tiden som fanns kvar. Så vi kommer att fotograferas innan, och åker sedan direkt till festlokalen där vi har brudskål kl 18. Obs!! Vi bokade Länna gård först som är jättefint, men när jag skulle höra av mig och bekräfta bokningen fick jag veta att det var något elfel där och att de ställde in alla bokningar under ett helt år. vilket de alltså inte sa förrän jag hörde av mig!Hur som helst hittade vi ju ny jättefin lokal. I Kalpalnsgården har jag haft många fester (min pappa jobbar där) och det är mysigt men ganska litet.   

  • Äldre 24 Feb 19:39
    #18

    Åh nej! Men alltså jag har fattat det som att kyrkan inte tar emot bokningar förrän i oktober året innan man ska vigas (alltså 2013 i det här fallet?). Vi är visserligen sent ute i vilket fall men mitt hjärta är krossat nu av att jag inte kommer vigas i gamlis! Jag är ju döpt och konfirmerad och allt där. Och nu får jag även panik över det du säger om Länna!! Vad för elfel? Vi var ju där idag och det är ju helt sjukt att inte säga nåt om det är fel på elen?!

  • Äldre 24 Feb 20:31
    #19

    Oj, var inte meningen att göra dig upprörd! Ang gamlis så var det vad vi fick höra i augusti. Men det kan ju ha varit preliminärbokningar o dyl. som inte blir av så kolla upp det med en gång! Ang. Länna så fattar jag ingenting. Var det alltså Länna gård? Dvs stor röd ladubyggnad? Vi bokade i juni förra året, och i augusti sa de att de ställt in alla bokningar nästa år. Men det är ju mkt möjligt att de löst problemet nu. Så måste det ju vara om ni varit där och tittat. Hur som så är det en jättefin lokal, och man kan åka Lännakatten ut. Vi hade tänkt lease buss hem på natten.

  • Äldre 25 Feb 11:35
    #20

    Hahah nä det hoppas jag att det inte var meningen! ;) Ringde idag men det var bokat. Ja den röda ladan :) Vi ska nog gifta oss ute i trädgården där tror jag.

  • Äldre 26 Feb 16:30
    #21

    Finns nu en facebookgrupp som heter Blivande brudar - Uppsala , för den som är intresserad!

  • Äldre 26 Feb 17:09
    #22
    EllinorS skrev 2014-02-26 16:30:59 följande:
    Finns nu en facebookgrupp som heter Blivande brudar - Uppsala , för den som är intresserad!
    Jag hittar inte gruppen, jag vill gärna vara med i den.
  • Äldre 26 Feb 17:25
    #23
Svar på tråden Uppsala 2014