• Äldre 16 Jan 23:13
    8144 visningar
    23 svar
    23
    8144

    Uppsala 2014

    Hej Uppsalabrudar! Vi gifter oss också i Uppsala i sommar. Blir vigsel i Gamla Uppsala kyrka (pappa jobbar där) och sedan beger vi oss ända till Ultuna kårhus, Jättefint gammalt stenhus med plats för 150 pers. Har bokat liveband och ska åka och titta på klänning på måndag (läskigt!). Dock ångest för allt som har med dukning, blommor och dekoration att göra. Inte särskilt bra på sånt och när man tittar runt ser allt ut att bli så himla dyrt. Vill verkligen att det ska bli fint. Hur gör ni? ADE: Vi gifter oss 2 augusti, så dina knoppalakan låter inte fel! Hade tänkt köpa nya på Ikea, 19 kr st.

  • Äldre 24 Feb 19:04
    #15

    Har beställt min klänning (spännande) och håller nu på att dels invänta svar på våra utskickade inbjudningar, dels pyssel till bordsdukningen. Har också hunnit ha en "tärnkväll" med mina tre blivande tärnor! Är helt förvånad över mig själv att jag gått upp så pass mkt i planeringen, trodde jag aldrig att jag skulle göra. Dessvärre är min blivande inte lika road av att diskutera färg på dukarna och likande livsviktiga ämnen. Men men. Vad har man annars tjejkompisar och mamma till?

  • Äldre 24 Feb 19:24
    #17

    Vi fick tyvärr en sen tid. Vi ville absolut vara i Gamla Uppsala kyrka och när jag hörde av mig dit i augusti var 15.45 den enda tiden som fanns kvar. Så vi kommer att fotograferas innan, och åker sedan direkt till festlokalen där vi har brudskål kl 18. Obs!! Vi bokade Länna gård först som är jättefint, men när jag skulle höra av mig och bekräfta bokningen fick jag veta att det var något elfel där och att de ställde in alla bokningar under ett helt år. vilket de alltså inte sa förrän jag hörde av mig!Hur som helst hittade vi ju ny jättefin lokal. I Kalpalnsgården har jag haft många fester (min pappa jobbar där) och det är mysigt men ganska litet.   

  • Äldre 24 Feb 20:31
    #19

    Oj, var inte meningen att göra dig upprörd! Ang gamlis så var det vad vi fick höra i augusti. Men det kan ju ha varit preliminärbokningar o dyl. som inte blir av så kolla upp det med en gång! Ang. Länna så fattar jag ingenting. Var det alltså Länna gård? Dvs stor röd ladubyggnad? Vi bokade i juni förra året, och i augusti sa de att de ställt in alla bokningar nästa år. Men det är ju mkt möjligt att de löst problemet nu. Så måste det ju vara om ni varit där och tittat. Hur som så är det en jättefin lokal, och man kan åka Lännakatten ut. Vi hade tänkt lease buss hem på natten.

  • Äldre 26 Feb 16:30
    #21

    Finns nu en facebookgrupp som heter Blivande brudar - Uppsala , för den som är intresserad!

  • Äldre 26 Feb 17:25
    #23
Svar på tråden Uppsala 2014