Min klänning (mina klänningar då jag har en till festen också) var inte dyr. En "kinaklänning" som många skriver.
Men jag förstår inte riktigt vad som finns att ångra. Jag hoppas att alla brudar, oavsett pris, köper klänningen för att dom känner "wow, där är den, MIN klänning!" Som jag gjorde, och bara köper den (om den ligger inom budget). Och då kommer man inte ångra sig.
Min man förstod att klänning kändes viktigt för mig, och vi kom överens om en budget på 8 000:- för min klänning, och sen la han till att om jag hittade en som kändes rätt, och som jag "bara måste ha", så skulle vi göra om budgeten och omprioritera helt enkelt. Vi gick runt lite i olika butiker, jag surfade runt lite, och där var den. På jenjenhouse hittade jag min klänning, för 1 500:-
Sammanlagt shoppade vi för 6 000:- på jenjen, och då fick vi: min vigselklänning, min festklänning, två tärnklänningar, min mammas klänning, och min syster köpte en balklänning, så 1 600:- har vi fått tillbaka av min mamma och min syster för deras klänningar.
Jag kommer aldrig ångra att jag la de pengar jag gjorde på mina klänningar, för de kommer kännas så bra på bröllopsdagen, och det kommer se fantastiskt ut på bilderna. Det är åtminstonde vad jag tror. Annars så är väl risken lika stor att jag ångrar att jag inte la mer på klänningen, som att Pagnie och December2012 ångrar att de la ner mer pengar på sina?
//
//