• Luci

Var det värt att lägga 20.000 på en klänning?

Jag har inte 20.000 att lägga på en klänning och nej jag tycker inte illa om er som gör det. Ni väljer ju själva vad ni vill lägga era pengar på. Jag är bara nyfiken om ni fortfarande, efter bröllopet tycker det var värt att betala så mycket? Och vad har ni gjort med era klänningar efteråt? Sålt/hängt upp hemma? Jag är som sagt bara nyfiken :)

• Svar på tråden Var det värt att lägga 20.000 på en klänning?
  • December2010

CoG: Mina brudskor kostade 150:-, inte för att jag behövde köpa billiga utan för att jag sprang på ett par som var jättebra och inte kostade mer! Perfekt! Förresten sålde jag min klänning väldigt billigt till en tjej som verkligen ville ha den men inte kunde köpa den ny. Hade kunnat sålt den för det tredubbla som jag även var erbjuden men nej, ville glädja den tjejen med mindre pengar. Känns så bra!

• December2010

Hur gör man radbrytningar på en iPhone? :/

• Chicita
    December2010 skrev 2013-07-26 23:22:32 följande:
    Svarade ju aldrig på frågan, hehe! Ja, det var värt det utan tvekan. Jag kommer aldrig i mitt liv få bära en så exklusiv klänning igen och minnet av den och alla bilder är otroligt.
    Kul att få höra den här vinkeln. Jag har hört några som ångrat sig efteråt eftersom att dom köpte klänningen med tanken att dom kunde sälja den för halva priset (så att dom räknar bara med halva kostnaden i budgeten) och när dom då inte får den såld efteråt så blir dom frustrerade och ångrar sitt beslut.
    Så att det kan vara värt det är trevligt att se Glad 
  • jeanettejohansson

Jo om man som Chicita skriver egentligen inte har råd med en dyr klänning så är det ju inte värt det! Har man en väldigt tajt budget så är det ganska dumt att ta förgivet att man får tillbaka en del av kostnaden efteråt.  

• December2010

Nej, man ska ju ha pengarna till klänningen annars blir det ju fel. Jag var inte ens säker på om jag skulle sälja den men jag ångrar inte att jag gjorde det. :)

• Luci

Att låna pengar för att få en klänning för 22.000 (eller uppåt) låter i mina öron ganska onödigt. Har man inte sån budget utan lån borde man kanske fokusera på det man har råd med?

När jag provade klänningar igår var det en annan tjej där vars mamma skulle betala hennes klänning på 26.000 kronor. Min mamma satt och hörde hur tjejen skrek och var otrevlig mot sin mamma. Okej att man vill att det ska vara perfekt men ibland kan det gå lite överstyr. Jag tror inte någon av hennes gäster kommer se priset på hennes klänning. Jag tror inte heller hennes gäster kommer fråga vad hennes klänning kostade. Jag tror hennes gäster kommer tycka hon är vacker oavsett. Det jag ville säga var väl att hon borde vara glad för att hon ens får en klänning för 26.000 det är inte alla som får det!

Om man har en sån dyr klänning och tänker sälja den sen finns väl risken att man är oroad över att skita ner den. Speciellt utomhus brölllop. Det kanske inte är jättelätt att sälja en klänning med massa gräsfläckar eller fläckar från festen på? Okej det är väl mindre kul oavsett pris men jag fick min billigt och kommer inte sälja den.

• December2010

Luci: bortskämda och otrevliga människor finns det i alla klasser. Det sitter ju inte i klänningen vem man är som person. Förresten håller jag med om att man inte ska låna till en klänning men det behövde jag ju inte heller göra.

• anicay
    December2010 skrev 2013-07-27 20:05:51 följande:
    Luci: bortskämda och otrevliga människor finns det i alla klasser. Det sitter ju inte i klänningen vem man är som person. Förresten håller jag med om att man inte ska låna till en klänning men det behövde jag ju inte heller göra.
    Kan du inte visa en bild med dig i klänningen? :)
  • Oveland

Jag har köpt min drömklänning, trots att den var i mina ögon "svindyr" (6000), och jag ÄLSKAR den!! Dock är våra ringar av titan, med cubic cirkon (vi har jobb där dyra guldringar och diamanter bara inte funkar), så när jag sammanställer kostnaderna så ser det inte såååååå farligt ut. ;) (fast jag har inte outat för min blivande vad skorna kostade...hrrrrmmmm).

• FruNyfiken

Jag köpte en klänning för 15.000:- och det var helt klart värt det.
    Har varit gift i några år nu och den hänger fortfarande i garderoben och gör mig glad när jag ska leta kläder Skrattande 

Svar på tråden Var det värt att lägga 20.000 på en klänning?