• Dahdumdum

dindromklanning.se

Hej!
    Jag undrar om det är någon som har köpt sin brudklänning från sidan "dindromklanning.se" och isåfall hur kvaliten är. Vill gärna veta ifall någon har köpt en egendesignad klänning därifrån!
    Är väldigt lockad att designa en egen klänning för då får jag den ju precis som jag vill, utan att behöva betala 10.000:-
    Har även funderat lite på jenjenhouse.com, för köpte min slöja därifrån och den är jag nöjd med. Men det känns säkrare med en svensk sida ifall man skulle få något problem eller om man inte är nöjd. Brudklänningen är ju trots allt den viktigaste klänningen jag kommer att köpa Glad
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden dindromklanning.se
  • 20140222
    cutefjant skrev 2013-10-08 10:01:51 följande:
    har du varit där? jag väntar med spänning vad du tycker :)
    Tyvärr inte, varit inlagd på sjukhus. Återkommer, lovar!
  • cutefjant
    20140222 skrev 2013-10-12 12:02:03 följande:
    Tyvärr inte, varit inlagd på sjukhus. Återkommer, lovar!
    nej usch va hemskt! hoppas du mår bra!
  • 20140222
    cutefjant skrev 2013-10-12 20:05:34 följande:
    nej usch va hemskt! hoppas du mår bra!
    Tack för omtanken. Glad
  • Pingel

Jag var där förra veckan och provade klänningar. Hon hade inget som passade mig men det är inte så konstigt för jag är bara 152 lång. Har beställt en måttsydd "egendesignad" klänning av henne istället.

Hon har ju flera års erfarenhet och eftersom jag har så skum kroppsform så kändes det bäst att låta henne fixa, än att ge sig in i kinaklänningsdjungeln på egen hand. Allt måste vara klart till första veckan i december dessutom så jag hoppas verkligen att det blir bra. Hon tog mått och vi diskuterade hur slutklänningen skulle se ut.

Jag fick se klänningarna hon har på sin sida och det verkade vara bra kvalité på dem och hon har ju väldigt bra priser.....

• sansun

Jag beställde min därifrån. En helt egen designad, blev jätte nöjd med ALLT. Har en bekant som är sömmerska så pratade lite med henne innan vad hon trodde och hon sa att det är sällan dom e SÅÅÅ dåliga ("kinaklänningar" alltså) att de inte går fixa till. Nu behövdes det inte fixas något på min då den satt som en smäck på alla sätt å vis Även min bekant  (sömerskan) blev överraskad av kvaliten på tyget och broderier. Så jag kan varmt rekomendera dem!  

• 2015
    20140222 skrev 2013-10-02 13:01:27 följande:
    Ska dit och bara prova klänningar snart. Men visst kan vi ha kontakt.Glad
    Jag skall dit med och kolla vad de har. Kanske kan vi göra sällskap? Om vi får tag i varandra det vill säga.Glad
  • Pingel

Min klänning blev inte bra.... Hon tog tillbaka den och jag köpte en annan.
    Eftersom den nya  inte passade helt bra och den har ett långt släp som ska av så fick jag den väldigt billigt.
    Är jättenöjd med hennes service men man ska nog vara medveten om att egendesignade klänningar är ungefär som att beställa en kinaklänning själv.. Kan bli lite hursomhelst....

• 2015
    Pingel skrev 2013-11-16 15:44:20 följande:
    Min klänning blev inte bra.... Hon tog tillbaka den och jag köpte en annan.
    Eftersom den nya  inte passade helt bra och den har ett långt släp som ska av så fick jag den väldigt billigt.
    Är jättenöjd med hennes service men man ska nog vara medveten om att egendesignade klänningar är ungefär som att beställa en kinaklänning själv.. Kan bli lite hursomhelst....
    Tack för varningen. Men jag chansar hon verkar vara supertrevlig. Då vi mailat. Schysst av henne att hjälpa dig även om det inte blev som du hade tänkt.
  • Pingel

Hon är verkligen supertrevlig och serviceminded. Jag tror det kan hända på vilket ställe som helst att det blir fel, men eftersom hon bara skickar bilder / beskriver hur det skall vara så är det klart det kan bli konstigt.

• miuriel

Jag har blivit totallurad av ett kinaföretag (balfestklanningar.com) och har kollat runt på andra alternativ och hamnade på din drömklännings sida. 

Har ni fått era klänningar ni som beställt här på slutet? Nöjda? Hur lång tid tog det? Det börjar nämligen brinna i knutarna för mig då jag gifter mig 26/7...

• Jackie85
    miuriel skrev 2014-05-05 12:08:37 följande:

Jag har blivit totallurad av ett kinaföretag (balfestklanningar.com) och har kollat runt på andra alternativ och hamnade på din drömklännings sida. 

Har ni fått era klänningar ni som beställt här på slutet? Nöjda? Hur lång tid tog det? Det börjar nämligen brinna i knutarna för mig då jag gifter mig 26/7...

Ja, jag har beställt två ( ångrade mig gällande modell ). Jättenöjd och om man vill får man komma och prova på plats i ett showroom i Nol utanför Göteborg. Jag har vart supernöjd med båda klänningarna. 26/7 är ju däremot väldigt snart. Ring och hör dig för med dom. 
  • Trattkantarellen

Jag har varit där och provat i hennes showroom, supertrevlig tjej, mkt serviceminded, välsydda klänningar.
    Kommer beställa därifrån i höst då jag ska gifta mig om ett år :)

Svar på tråden dindromklanning.se