• ellenpellen

Tips eller fynd från Etsy?!

Jag undrar vad ni har gjort för roliga köp på Etsy.com Precis fått nys om den här sidan vore kul o få lite inspiration från er!!!

• Svar på tråden Tips eller fynd från Etsy?!
  • Mrs Lindahl 2014

Jag älskar Etsy. Jag har beställt från 5 olika säljare och är helnöjd med alla. Viktigt är dock att läsa info från säljarn och feedbacken innan man beställer, där lär man sig mycket :) Jag har inga bilder på paddan, men har beställt fickpluntor till bestmennen, tryckta linnen med Bride, Bridesmaid, och MOH till mig och brudföljet, etsade kapsylöppnare/nyckelringar till toastmaster och madame. Jag håller just nu på att jobba med en super trevlig säljare som ska göra våra save the date magneter. När det gäller dyr frakt så kan man ibland skriva till säljaren och kolla om de har olika alternativ för frakt. De som är väldigt dyra är ofta skickade med tracking funktion, om man som köpare är villig att ha det skickat utan tracking så går vissa med på det och då blir det billigare.

• filibustern
    Mrs Lindahl 2014 skrev 2013-07-27 09:47:58 följande:
    Jag älskar Etsy. Jag har beställt från 5 olika säljare och är helnöjd med alla. Viktigt är dock att läsa info från säljarn och feedbacken innan man beställer, där lär man sig mycket :) Jag har inga bilder på paddan, men har beställt fickpluntor till bestmennen, tryckta linnen med Bride, Bridesmaid, och MOH till mig och brudföljet, etsade kapsylöppnare/nyckelringar till toastmaster och madame. Jag håller just nu på att jobba med en super trevlig säljare som ska göra våra save the date magneter. När det gäller dyr frakt så kan man ibland skriva till säljaren och kolla om de har olika alternativ för frakt. De som är väldigt dyra är ofta skickade med tracking funktion, om man som köpare är villig att ha det skickat utan tracking så går vissa med på det och då blir det billigare.
    bra tips! tack!
  • Clariza

Vi har beställt världens finaste vigselringar från Etsy! :) Jättetrevlig och hjälpsam säljare. Eftersom första köpet gick så bra där bestämde jag mig för att titta efter kläningar också. Så nu sitter jag och väntar på min bröllopsklänning från en annan säljare som också varit mycket hjälpsam. Som nämnts innan är ett tips att kolla på feedback, men mina två säljare hade 100 % positiv så jag vågade. 

• Lindijoo

Clariza, vill du visa dom??? Sitter och kollar på etsy nu mkt fint!

• Clariza

Tyvärr har vi bestämt att vi inte ska visa ringarna för någon förrän på bröllopsdagen eftersom de är lite annorlunda. Men jag kan ju vidarebefordra butiken vi köpte dom i http://www.etsy.com/shop/silverlakeantiques?ref=ss_profile 

Jag tycker det kommer upp mycket fint när man söker på wedding ring vintage.
    Lycka till med fortsatt letande.  

• Sanct

Jag är så van vid ebay och har precis upptäckt etsy. Wow, så mycket fint det finns när det gäller bröllop!
    Var ser jag säljarens feedback? 

• Lindijoo

Clariza,
    Jag förstår, bara nyfiken Kul att ni hittat era ringar.
    Många pratar sig varma om etsy så man undrar ju lite vad exakt alla köper som är så himla bra  

• filibustern

haha! det kommer mer och mer etsygrejer jag vill köpa :P här har vi en ev. vigselring till mig. älskar den. så enkel, men så vacker! har förut inte gillat enstensringar, men det är bara för att fattningarna verkar så klumpiga.. men den här är som inbäddad på ett snyggt sätt ihop med skenan! love it. knappt 3 000. i palladium, finns i silver och palladium/silver oxå. men tror palladium passar bäst till min titanring, nöts inte som silver kan göra. 

• Äriqa

Kikade på ringar på etsy. Mannens lär inhandlas där så småningom och jag hittade 2 jag vill ha. En förloving och n bröllopsring.

Har redan köpt en bröllopsring som saknade 2 stenar som jag hade tänkt fixa till. Men har nog ändrat mig nu. Ska se vad jag får för den ringen om jag ska sälja den. (fyndade den för ca 2000 och den är värderad till ca 8000 så hoppas att jag får upp mot 8000 för den.) Då kan den betala de andra två ringarna. :)

• Miss M

Vi köpte två saker från Etsy.

Mina fina lila skor med vit spets härifrån - http://www.etsy.com/shop/walkinonair 
    Hade en del kontakt med säljarna innan för att kolla storlek och så och de var hjälpsamma.

Ett "wedding-tree" härifrån - http://www.etsy.com/shop/CustombyBernolli
    Även här en bra säljare som svarade på mina funderingar kring om det gick att beställa en mindre storlek än de som fanns i shopen. Jag fick godkänna utseendet (färger och text) innan den trycktes och även skriva en egen text till instruktionskortet så att det blev på svenska.
    Vi fick alla gäster att stämpla och skriva sitt namn och många tyckte det var en rolig idé och något de aldrig sett förut. Nu ska trädet ramas in och sättas upp på något bra ställe. =)

• Miss M
    Sanct skrev 2013-07-27 22:42:57 följande:
    Jag är så van vid ebay och har precis upptäckt etsy. Wow, så mycket fint det finns när det gäller bröllop!
    Var ser jag säljarens feedback? 
    På startsidan för en shop finns en länk i vänsterkanten där det står Feedback och sen hur många som gett feedback och hur många procent som är positiva.
  • Noli
    Miss M skrev 2013-07-30 17:47:08 följande:
    Vi köpte två saker från Etsy.

Mina fina lila skor med vit spets härifrån - www.etsy.com/shop/walkinonair 
    Hade en del kontakt med säljarna innan för att kolla storlek och så och de var hjälpsamma.

Ett "wedding-tree" härifrån - http://www.etsy.com/shop/CustombyBernolli
    Även här en bra säljare som svarade på mina funderingar kring om det gick att beställa en mindre storlek än de som fanns i shopen. Jag fick godkänna utseendet (färger och text) innan den trycktes och även skriva en egen text till instruktionskortet så att det blev på svenska.
    Vi fick alla gäster att stämpla och skriva sitt namn och många tyckte det var en rolig idé och något de aldrig sett förut. Nu ska trädet ramas in och sättas upp på något bra ställe. =)

Jag är också intresserad av trädet, tycker att det kan vara ett kul alternativ om man inte vill ha en traditionell gästbok. Roligt att era gäster uppskattade det! Valde ni att skriva ut i A4 format eller något annat?
  • Miss M
    Noli skrev 2013-07-30 19:08:46 följande:
    Jag är också intresserad av trädet, tycker att det kan vara ett kul alternativ om man inte vill ha en traditionell gästbok. Roligt att era gäster uppskattade det! Valde ni att skriva ut i A4 format eller något annat?
    Hmm, hon verkar ha ändrat i sin shop sen vi handlade. Nu verkar det bara vara DIY, alltså skriva ut själv. Vi beställde ett tryckt exemplar, 13x19 inches.

(Vi hade en traditionell gästbok också, men där skrevs det inte så jättemycket. Vårt toastpar hade ordnat en låda där gästerna fick lägga ner lappar med hälsningar till oss som vi får öppna om 5 år, så det kanske blev för mycket för dem. =P )
  • Noli
    Miss M skrev 2013-07-30 19:16:50 följande:
    Hmm, hon verkar ha ändrat i sin shop sen vi handlade. Nu verkar det bara vara DIY, alltså skriva ut själv. Vi beställde ett tryckt exemplar, 13x19 inches.

(Vi hade en traditionell gästbok också, men där skrevs det inte så jättemycket. Vårt toastpar hade ordnat en låda där gästerna fick lägga ner lappar med hälsningar till oss som vi får öppna om 5 år, så det kanske blev för mycket för dem. =P )
    Okej, ja då har hon nog ändrat, men det är lika bra för vår del för vi hinner ändå inte beställa hem något skulle jag tro!

Vad köpte ni för stämpel till? 
  • Miss M
    Noli skrev 2013-07-30 19:19:52 följande:
    Okej, ja då har hon nog ändrat, men det är lika bra för vår del för vi hinner ändå inte beställa hem något skulle jag tro!

Vad köpte ni för stämpel till? 
    Det fick bli två olika nyanser av grönt från Panduro. Vanliga små stämpeldynor.
  • Noli
    Miss M skrev 2013-07-30 19:24:41 följande:
    Okej, tack för dina svar, får nog bli en beställning därifrån :)
  • Noli
    Miss M skrev 2013-07-30 19:24:41 följande:
    Bara en fråga till om du orkar med :) 
    Funderar på hur det kommer gå att beställa en stor utskrift, antar att det ska vara helt matt papper? Annars får väl stämplarna och signaturerna svårt att fästa? 
  • Miss M
    Noli skrev 2013-07-30 19:50:53 följande:
    Bara en fråga till om du orkar med :) 
    Funderar på hur det kommer gå att beställa en stor utskrift, antar att det ska vara helt matt papper? Annars får väl stämplarna och signaturerna svårt att fästa? 
    Ja jag skulle tro att matt papper är bäst...
Svar på tråden Tips eller fynd från Etsy?!