• Pyttis
    Äldre 18 Jul 18:35
    4231 visningar
    20 svar
    20
    4231

    06-07-13 vår dag, bilder

    då har den än så länge bästa dagen i våra liv ägt rum, och jag har äntligen fått min underbara man. allt blev inte som det skulle, men i det stor hela så var det så bra som det bara kunnde bli :) och nu kan man äntligen få slappna av lite och bara  sitta och njuta av minnena från denna vackra dag.

    natten innan blev lång och vi förstod inte hur vi skulle hinna med allt, men på nåt s¨tt fick vi iaf ihop det hela, även om det bara blev 4 timmars sömn. klockan ringde kl 06:30, då var man trotts ivern inför dagen mest sugen på att bara dra täcket över huvudet och få sova vidare. men det var bara att gå upp, äta frukost ducha och fixa naglar, sen var klockan helt plötsligt   8:45 och tärnan och en vän annlände. och vi åkte till festplattsen för att fixa dukningen till alla 90 personer. sen var det bara o slänga sig i bilen hem igen och börja pyssla ihop buketterna, båda jag och min tärna är florister så vi gjorde våra egna + corsagen




    sen var det dags att försöka hinna med allt annat, och den där klockan asså, det är galet vad den kan springa ivägibland. men vi tog sedan tag i det här med håret, slängde i en hel hög löshår och började skapandet. hjälpta av min lilla katt som absolut skulle vara med ^^


    och tillslut hade vi fått till det så här fint :)



    och då skulle vi ta och sminka bort alla mörka ringar under ögonen som sömnbristen så snällt lämnat efter sig ;)


    sen va det bara klänningen som skulle dras på med och sen åkte vi och tog lite kort, jag och min fina man


    så var det dags att bege sig mot vigseln, o den fina bilen, bara o klättra upp o sätta sig i svärmorsluckan



    sen var den stora stunden inne, nu kunnde vi inte stressa runt längre, nu var det dags, jag skulle få min älskade johan till min man. vi anlände till vigselplattsen som är en gamal ruin belägen på en kulle full av ängsblommor, folket var på plats i ruinen och vi klättrade ur bilen och började vandra över den lilla ängen mot ruinen till tonerna av hammer has fallen som en vän så fint spela på gitarr


    sen var det dags för själva vigel, och jag såg nog allt att det var inte bara jag som fällde en liten glädjetår. jag fick ett så otroligt vackert tal uppläst att jag får fjärilar i magen forförande bara jag tänker på det <3



    o sen begav vi oss till festplatsen igen i finbilen



    här firade vi hop, åt mat o god tårta


     sen på natten körde vi  till hotellet och dagen efter begav vi oss till island där vi varit i 10 dagar :)

    o så lite fler av fotorafensfina bilder :)











  • Svar på tråden 06-07-13 vår dag, bilder
  • CoG
    Äldre 18 Jul 18:45
    #1

    Tack för att du delar med dig!

    Det är riktigt sagolika bilder på er tillsammans.
    Jag hade inte blivit förvånad om några älvor dansade ringdans i bakgrunden på bilden där du ligger med huvudet i knät på din man och era blicker möts-magiskt!

    Det varm modigt att ha vigsel och även middagen utomhus,
    men jag skymtade inget regn på bilerna :)

    Grattis till er!

  • amerik­a
    Äldre 18 Jul 19:04
    #2

    Grattis grattis grattis, vilka underbara bilder, trolskt och vackert, håller med CoG om älvorna! Flört
    Och så fina ni var båda två med personliga uttryck. Visst var det så att du har sytt din klänning själv?
    som sagt, modigt med festen utomhus men oh så vackert!!!
    Tack för at du delade med dig! 

  • Äldre 18 Jul 20:05
    #3
  • Äldre 18 Jul 20:36
    #4

    Men Gud, va oerhört vackert! Det ser mycket personligt ut också. Massa grattis! Får lite lust att lägga upp en liknande tråd med vårat bröllop..


  • Äldre 18 Jul 20:47
    #5

    Åh så vackert! Tack för att ni delar med er, det ger mig jättemycket inspiration Glad Får man fråga vilken fotograf ni anlitade? Det var väldigt vackra bilder, precis så som jag föreställt mig att mina ska va!

  • 201402­22
    Äldre 18 Jul 21:09
    #6

    Så fina ni är! Vad tur ni hade med vädret! Grattis!

  • Pyttis
    Äldre 18 Jul 22:14
    #7

    Tack för alla fina kommentarer :) Och kul att ni fick den känslan som jag var ute efter Ville ha ett riktigt somrigt barfota bröllop Och vädret var verkligen på vår sida!! Kunde inte haft mer tur Vi hade möjlighet till partytält, men vänta ut i det sista då jag tycker det är finare utan :) Stämmer bra det, jag har sytt min klänning själv, är väldigt nöjd med den :) Och vår otroligt duktiga fotograf är Cecilia engvall, helt toppen att ha och göra med, fick till det precis som jag ville ha det Och åter igen tack för fina ord

  • Äldre 18 Jul 22:44
    #8

    Vad fint! Stort grattis och vad vackra de enkla tårtorna var, dela gärna med dig av receptet! Fick också känslan av att det bara var älvorna som saknades, helt enkelt perfekt. :)

  • kärlek­ensbru­dpar
    Äldre 19 Jul 08:18
    #9

    Oj så vackert !

  • stormh­elen
    Äldre 19 Jul 08:47
    #10

    Ett stort grattis till er!


    Jätte många fina bilder. =)


    Allt ser så där sommar mysigt ut, ser ut som att ni haft en fantastisk dag.


     


     

  • Carina­10
    Äldre 19 Jul 09:29
    #11
    CoG skrev 2013-07-18 18:45:37 följande:

    Det är riktigt sagolika bilder på er tillsammans.
    Jag hade inte blivit förvånad om några älvor dansade ringdans i bakgrunden på bilden där du ligger med huvudet i knät på din man och era blicker möts-magiskt!


    Kunde bara le när jag läste din kommentar för det var ungefär exakt mina egna tankar när jag såg bilderna Glad

    Jättefina bilder. Grattis till er båda {#emotions_dlg.flower}
  • CoG
    Äldre 19 Jul 09:32
    #12
    Kaffegrus skrev 2013-07-18 20:36:33 följande:
    Får lite lust att lägga upp en liknande tråd med vårat bröllop..
    Gör det, jag vill se! :)
  • Äldre 19 Jul 10:12
    #13

    Stort Grattis till er! Vilket vackert bröllop!
    Min stora dag är i morgon!!!! 

  • Äldre 19 Jul 12:28
    #14
    Kaffegrus skrev 2013-07-18 20:36:33 följande:
    Men Gud, va oerhört vackert! Det ser mycket personligt ut också. Massa grattis! Får lite lust att lägga upp en liknande tråd med vårat bröllop..
    Ja, lägg upp det du med, alltid kul att se! :)
  • Äldre 19 Jul 12:35
    #15

    å va fint! nästan så som jag föreställt mig vårt! (med trä och skog) grattis till er!

  • Pyttis
    Äldre 19 Jul 14:40
    #16

    kul att det kan insperera någon! :) älskar naturen och är lite av en skogsmulle så att sitta ute har alltid varit drömmen :)

    och vår galet goda tårtor är gjorda av min bror som är konditor, sa vad vi ville ha för känsla o sen fick han leka lite med det hela, vi ville ha nått sommrigt, enkelt men fint och för vår del blev det verkligen en fullträff!!!

    tårtan består av bärmuffinsbottnar (hallon blåbär, bakat med bärfil) sååå mycket godare än vanliga sockerkaksbottnar, blir så safftigt o gott och fint med bären i är man skär upp bitarna :)

    "jättemuffinsen" delades på mitten och i mellan är det vaniljpanacotta och på det är det basilikamarinerade  hallon, blåbär och jordgubbar.

    sen på med andra halvan av muffinsen och då är det hemmagjord vaniljkräm och naturella hallon, blåbär och jordgubbar på det, dekorerat med citronmeliss, och det är den godaste tårta jag ätigt!!! :D

  • VI2013­0831
    Äldre 20 Jul 08:22
    #17

    Grattis..och vilka fantastiska bilder!!! Ni var jättefina!


  • pamjof­re
    Äldre 20 Jul 09:08
    #18

    Verkligen underbart att få läsa om er fina dag! Helt fantastiska bilder! Stort grattis!!

  • Pyttis
    Äldre 20 Jul 14:44
    #19

    tackar så jätte mycket!! och är verkligen supernöjd med fotografbilderna, men inget går upp mot hur det var i verkligheten ;) fick verkligen mitt sagobröllop Solig

  • Äldre 21 Jul 10:17
    #20

    Grattis! 

    Så otroligt vackra bilder, ni ser verkligen så förälskade ut! Hjärta 

Svar på tråden 06-07-13 vår dag, bilder