• Emmalinnea

Skulle ni köpa dessa klänningar?

Såg precis en tråd som handlade om att sälja brudklänningar, den hette nog "skulle du köpa denna klänningen?" eller liknade så jag tänkte också posta en sådan tråd för att se varför folk inte köper mina som låg ut förut. Är det dåliga bilder eller är det opraktiska klänningar? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 19:28
    Hur mycket tycker ni klänningarna ser ut att vara värda? Kan va kul att se vad ni tror så ser vi om jag satt ett helt orimligt pris på dem
  • Svar på tråden Skulle ni köpa dessa klänningar?
  • Emmalinnea

Ska bara tillägga att jag hade mera bilder än dessa ute på annonserna.

• Hoffsennanen Tottoplex

De första bilderna är inte alls intressanta för mig då de inte är den stil på klänning jag eftersökt. Den sista däremot var fin och emkel som jag kan tänka mog passar många med snörning osv. Men tyvärr skulle inte den heller vara mitt val då jag älskar spets och tyll så därför går de bort. Tror dock att du plötsligt får sålt dem så skulle inte lägga så mkt vikt på det utan bara ha dem liggandes och ha is i magen!

• Emmalinnea

okej vad tycker ni är ett rimligt pris för dessa klänningar? tänker inte berätta nypriset så ni kan gå efter hur dom ser ut istället

• Emmalinnea
    Hur mycket tycker ni klänningarna ser ut att vara värda? Kan va kul att se vad ni tror så ser vi om jag satt ett helt orimligt pris på dem 
  • Koyal

Den första tyckte jag såg ut som ett klassiskt hemslöjd ala syprojekt (ursäkta ordvalet), för mig innebär det rakt, hängigt, tråkigt, utan fina detaljer etc. För den skulle jag sätta 200 kr. Den undre var mer i min stil, skulle sätta runt 2000 kr om det inte är en kinaklänning. Är det en kinaklänning skulle jag sätta 500 kr om klänningen kosta runt 1000 från början.

• daniiel

Är det första klänningen tvådelad? Hur ser den ut baktill, är det snörning?

Den första klänningen är ganska enkel, en enkel siluett. Jag tror dock att den kan vara lite svårburen trots det. Jag tror att den hade gjort sig väldigt bra i någon annan färg mer som "festklänning" :P Den känns inte väldigt modern, alltså "inne" just nu, och vänder sig kanske till någon som är lite äldre och vill ha en enklare klänning, vilket ju gör att det är färre potentiella kunder. Jag tror dessvärre inte att man kan ta så väldigt mkt för den här klänningen. Kring en tusenlapp skulle jag nog satt ut den för, lite beroende på skick och nypris osv.

Den andra klänningen har också en ganska enkel siluett, men med mer krusiduller ;) Den är mer modern och jag tror att den kan tilltala ganska många. Det måste ju dock, som alltid, vara rätt storlek och prisklass. Nu tycker jag mig dock minnas att det är en av klänningarna Lilly haft på rea va? Och eftersom jag vet det, så blir jag lite påverkad när jag ska säga vad jag tycker den ser ut att vara värd. Den är ju dock begagnad och tyvärr tappar begagnade brudklänningar massor i värde, men.. jag tycker nog att den här kan vara värd 1000-3000kr. Lite beroende på om underkjol följer med, nypris (på outlet), kemtvättad, fraktkostnad osv.

• Emmalinnea

Ingen av dem är kinaklänningar

Den övre har dragkedja och är inte två delad och sjalen tillhör också klänningen.
    haha hade min svärmor hört ala syprojekt hade hon gått i taket haha, dock är den på min mamma på denna bilden, behövde hjälp att visa upp den.

Jag tycker personligen den övre har en väldigt snygg överdel med vackra detaljer, men underdelen är inte heller i min smak.

Den nedersta var min klänning så självklart älskade jag den

Svar på tråden Skulle ni köpa dessa klänningar?