• VI20130831

Hur får vi minglet så bra som möjligt?

Hjälp! Gifter oss 31 augusti och efter vigseln ska vi ha mingel vid havet i 2.5-3 timmar. Vi träffade restaurangen igår som har gett oss ett pris/person då 3 större snittar (typ mackstorlek) och bubbel med en påfyllning ingår.Vi blir runt 40 personer och det kommer att du kas två långbord i lokalen. Vi vill inte ha ngn bordsplacering eftersom vi vill ha det mer avslappnat. Nu har vi dock börjat fundera på en del saker...Brukar man inte skåla när man kommer till lokalen? Då försvinner ju ett glas bubbel redan där, och ett återstår till maten...snålt? Vi ska även ha ett bord med ost och kex, snacks, godis och kaffe och jag ska baka nåt hjärtigt till kaffet (förslag??). Vi vill ju ha igång folk när vi käkat snittarna/mackorna så folk cirkulerar och pratar...Hur? Resa oss upp och berätta att det finns ett bord med lite smått och gott och att man gärna får gå och ta och mingla runt? Hjälp!? Vill inte att det ska kännas snålt och stelt. Är det rimligt att vi betalar samma/person även för de som inte dricker bubbel utan alkoholfri cider istället?

• Svar på tråden Hur får vi minglet så bra som möjligt?
  • VI20130831

Japp...det tycker vi med...Känns som drickabekymret minskar med...det "märks" liksom inte lika mkt hur det fylls på när man sitter i smågrupper eller går omkring heller...

• Marione

Har följt men inte kommenterat.

Tror också att det blir bättre med flera små snittar än färre och stora. Det blir också ledigare och mindre formellt samt att ni hinner bättre prata med alla om ni naturligt kan röra på er

• Chicita

Precis... Och jag tycker att man dricker mindre om man minglar runt också.
    Kan ni dessutom ha någon bål eller liknande som folk kan dricka av när bubblet tar slut så tror jag att alla kommer att tycka att det är en väldigt generös bjudning med många valmöjligheter Solig 

• VI20130831

Den bålen får isåfall restaurangen göra...det får vi inte ha med själv. Man kan väl be dem ge ett prisförslag på alkoholfri bål som kan stå på buffebordet?

• Chicita

Ja det måste dom ju göra... Eller den måste i alla fall göras där av deras ingredienser om man säger så Glad
    Men självklart kan ni be om en offert på det. Det borde inte bli särskilt dyrt.

• VI20130831

En detalj jag funderat på ang. snittarna...det beräknas i nså fall fem/person...hur får man folk att inte ta typ 10 stycken så att ngn inte får nån alls? Om man nu ställer det på ett buffebord. Är det bättre med få sorter eller fem olika?

• Chicita

Vissa kommer ta fler och andra färre. Några kommer kanske inte ta någon alls. Jag tror inte att det är någon risk för att dom tar slut.
    Men jag skulle hellre ha typ 3 sorter men fler än 1 per person av varje sort. Än 5 sorter men exakt en per person... 

• VI20130831

Ja det har du rätt i, men du borde bli bröllopskoordinator!Nu har jag mejlat restaurangen med typ 200 nya önskemål..känner mig jätteomständig..men, men..så får det vara..vi vill ju ha det perfekt på vår bröllopsdag! 

• Chicita

hehe... då måste jag nog flytta till en större stad Flört
    Här är det mest DIY eller budgetbröllop så då skulle jag få jobba gratis Flört

De flesta som hanterar bröllop vet om att det kan bli ändringar, frågor osv. Så det behöver du inte ha dåligt samvete för Glad

• viXan
    VI20130831 skrev 2013-07-08 22:15:40 följande:
    Ja det har du rätt i, men du borde bli bröllopskoordinator!Nu har jag mejlat restaurangen med typ 200 nya önskemål..känner mig jätteomständig..men, men..så får det vara..vi vill ju ha det perfekt på vår bröllopsdag!

Äsch det är ju ER dag :)

Då får man vara lite besvärlig hihi

Kul med en skånetös till som oxå gifter sig 31/8 :)

• VI20130831

viXan, vart gifter ni er?De löser det som vi vill ha det, fler mindre snittar och småbord istället. Bål fick vi pris på så det kommer att stå 5-6 kannor bål på buffebordet. Känns genast bättre!  

• Chicita
    VI20130831 skrev 2013-07-22 09:21:09 följande:
    viXan, vart gifter ni er?De löser det som vi vill ha det, fler mindre snittar och småbord istället. Bål fick vi pris på så det kommer att stå 5-6 kannor bål på buffebordet. Känns genast bättre!  
    Se där ja, det låter som om det blir mycket bättre än vad dom först föreslog.
    Första alternativet lät som att det skulle bli enklas för restaurangen (minst arbete med mest vinst). Nu känns det mer som ett mingel Glad 
  • viXan
    VI20130831 skrev 2013-07-22 09:21:09 följande:

Skönt det löste sig :)

Vi gifter oss på Atelje Livrum (kommer ha både vigsel o mottagning på samma ställe)

Svar på tråden Hur får vi minglet så bra som möjligt?