• TheBigS

Jag hittar ALDRIG min drömklänning :( vad gör jag?

Jag har sökt säkert över 10.000:. olika klänningar och visst, har sett många underbara klänningar men jag vill ha det PRECIS som min dröm är. Min dröm är en klänning i silke/satin unge fär som denna nedan men helt axelbandslös och tupformat upptill och inte hjärtformad, om ni fattar? Vart kan jag hitta likanande klänningar? Finns ju knappt nåt i Silke/satin :(

A-line One Shoulder Taffeta Wedding Dress

• Svar på tråden Jag hittar ALDRIG min drömklänning :( vad gör jag?
  • josvi558

Gör som jag, sy upp en hos en sömmerska. Skicka inte efter en kinaklännig då det är svårt att förklara exakt vad man vill ha för någon som inte är på plats.
    Samla ihop bilder på klänningar som du vill ta detaljer från och förklara.
    För mig funkade det superbra. 

• johannisen

Har du kollat butiker och inte bara internet? Jag köpte min brudklänning i butik i mars (den har inte kommit än så jag kan inte visa bild), men den är sån som du beskriver och det fanns många olika sådana i de butiker jag besökte. 

• MH2014

Josvi558 - vad kostar det att gå till sömmerska och få uppsytt?? Ca alltså, beror ju på val av tyg och arbetstimmar

• TheBigS
    johannisen skrev 2013-06-27 15:29:01 följande:
    Har du kollat butiker och inte bara internet? Jag köpte min brudklänning i butik i mars (den har inte kommit än så jag kan inte visa bild), men den är sån som du beskriver och det fanns många olika sådana i de butiker jag besökte. 
    Åh vart var det? Har dom en hemsida? Ta gärna kort :)
  • johannisen

Jag bor i Finland, så butiken ligger i Seinäjoki och hemsidan är förstås bara på finska (http://www.haavemaa.fi/). Jag kan ta kort då jag får klänningen, men den var nog av ett internationellt märke som jag tyvärr glömt namnet på. Jag rekommenderar dig i alla fall att besöka några bröllopsbutiker och kolla in modellerna de har där. Personalen är oftast jätteduktig och kan nog hitta rätt klänning åt dig då du vet vad du vill ha :)

• josvi558
    MH2014 skrev 2013-06-27 15:30:45 följande:
    Josvi558 - vad kostar det att gå till sömmerska och få uppsytt?? Ca alltså, beror ju på val av tyg och arbetstimmar
    Som du säger så beror det ju helt och hållet på hur sen ser ut och hur lång tid det tar för den.
    Min klänning kostade 5000kr för arbetet och 2500kr för material.. Min klänning är väldigt enkel utan en massa broderier och så...  
  • daniiel

Just nu är det ju mkt tyll och spets kanske framförallt. Såna "pick up" kjolar är kanske inte riktigt hetaste modet just och kan därför vara lite svårare att hitta. Det borde dock inte vara omöjligt.

Har du varit in i brudbutiker och förklarat vad du är ute efter? Vill du köpa i butik eller över internet? Kan en sk. "kinaklänning" vara ett alternativ?

• FruForsmark

Tror du får vända dig till Engelska eller Amerikanska sidor och beställa där. I Sverige är det ju mycket spets och tyll just nu..

• annanilssongbg

www.dindromklanning.se hjälper dig för 4500:- , de gör inga kopior för det är olagligt men du ska ju ändra och så. Du får nog hem den redan i juli om de hjälper dig och då får du den måttsydd. Jag blev jätte nöjd med min klänning från dom!

• Polventon

Här är några liknande klänningar med pick-up i satin från Davids Bridal:

www.davidsbridal.com/Product_Strapless-Beaded-Satin-Ballgown-with-Pick-Up-Skirt-123113
    www.davidsbridal.com/Product_Satin-pick-up-ballgown-with-corset-bodice-and-brooch-detail.-T91 
    www.davidsbridal.com/Product_Pick-Up-Gown-with-Beaded-Lace-Embellished-Bodice-PWG3497
    www.davidsbridal.com/Product_Satin-Ball-Gown-with-Beaded-Embroidery-CT291

Lycka till! 

Svar på tråden Jag hittar ALDRIG min drömklänning :( vad gör jag?