Har ni lyckats sålt era klänningar?
Som frågan lyder, har ni lyckats sålt ers bröllops klänningar? Så fall hur fortngick det och hur gjorde ni för jag har min både gär på bt ochbböocket men får denej såld, tips?
Som frågan lyder, har ni lyckats sålt ers bröllops klänningar? Så fall hur fortngick det och hur gjorde ni för jag har min både gär på bt ochbböocket men får denej såld, tips?
Gärna:)
Då lägger jag upp min här:
Hmmm det jag kommer att tänka på att modelen på kjolen hade väl sin glansperiod för några år sedan, den är nog inte så populär längre. Bältet gör att man måste vilja ha vinrött i förgtemat, eller är det avtagbart? Ta bilder utan bältet isf.
Du skriver storlek 36 men det kan ju variera väldigt mycket, jag har 34-36 i vanliga kläder men när det kom till brudklänningar hade jag 32. Skriva ut fler mått?
Är klänningen från något känt märke? Kan hjälpa att skriva ut det, många söker kanske på Maggie Sottero etc.
Priset känns lite högt för klänningen, du kan inte tänka dig att sänka ett par tusen?
Det är vad jag kommer på...
Lycka till, snart kommer säkert rätt köpare!
Jag tycker du har satt ett för högt pris! Min klänning kostade 24 900 att köpa och jag sålde den för 5 000.
För övrigt tror jag som chinchilli om allt hon skrev.
Har fortfarande ej lyckats sålt min blir galen har snart betalat massor i annons kostnader så de knappt är värt attsälja
Är det så många som vill köpa beg då? Vill man inte hellre hyra då? Jag tror det måste vara en dyr klänning som söljs till pangpris om det ska gå.
Jag lyckades få sålt en oanvänd brudklänning efter att annonsen legat ute två dagar på Blocket. Jag tror att det är en kombination av tre saker som gjorde att den blev såld så fort (och att flera intresserade hörde av sig)
1. Lågt pris (en tredjedel av vad jag köpte den för). Det handlar om en summa under 1000 kr
2. En klänningsmodell som inte är så vanlig på Blocket. Majoriteten av klänningarna där verkar vara axelbandslösa. Detta var en v-ringad klänning med axelband.
3. En saklig och informativ säljtext. Ingenting om att klänningen är "fantastik", "underbar", "jättefin" eller något annat subjektivt.
Att sälja en brudklänning som är begagnad (oavsett om den är använd eller inte) är nog aldrig en bra affär. Jag tror att man måste lägga sig lågt i pris. Kanske lägre än vad som egentligen känns rätt.
Hoppas att mina tips kunder hjälpa någon.
Amerika - Visst får man ibland konstiga associationer. Jag undviker alla klänningar som det bara står "aldrig använd" på om det inte klart står utskrivet att de valt en annan klänning för bröllopet. Jag vill inte ha en klänning som är köpt till ett inställt bröllop, och jag är inte jätteskrockfull i vanliga fall.