• Äldre 23 Jun 23:05
    3717 visningar
    24 svar
    24
    3717

    HJÄLP, alla ni som inte är "färgblinda"!

    Hej allihopa! Jag har jättesvårt att se framför mig vad som kommer passa ihop eller inte, kan ni ge mig lite hjälp. Jag har beställt, och fått hem, en klänning från jenjen, dvs denna:



    Och jag är jättenöjd med den, skärpet vart dock lite ljusare än jag hade tänkt mig. Beställde det i kungsblått och såhär ser det ut:



    Såhär ser dock skorna ut som jag verkligen fastnat för:


    Skor - Irregular Choice: Combi | Parbild

  • Svar på tråden HJÄLP, alla ni som inte är "färgblinda"!
  • Äldre 24 Jun 00:09
    #11

    Tack sansun! Nu kör vi! Flört

  • Äldre 24 Jun 00:16
    #12

    Glöm inte att visa resultatet sen Flört

  • Äldre 24 Jun 00:20
    #13

    Absolut inte Chicita! Jag spanar så längtansfullt på alla bildtrådar där folk visar sina klänningar och buketter och dukningar osv osv, och jag känner att jag också vill lägga ut bilder och dela med mig, men har ju inget att visa upp ännu. Men vänta du, efter den 3 augusti kommer det komma bilder på snygga karln, vackra klänningar och allt det andra, var så säker! Flört


    Tack för alla tipsen tjejer! Det känns ändå bra att "ha lite stöd i ryggen", även fast man oftast vet vad man vill ha egentligen. Karln har jag inte mycket stöd av i sånna här lägen, eftersom han är lika "färgblind" som jag!

  • stormh­elen
    Äldre 24 Jun 00:33
    #14

    Jag hoppar in lite på efterkälken här. =P


    Jag tycker att det passar jätte fint ihop. Det är snyggt att inte allt är i exakt samma blå nyans, då det blir lite för "matchat" så att säga.


    Olika nyanser av samma kulör är bara snyggt och gör att det blir lite mer liv och djup i det hela.


    Super snyggt alltihopa. Å´klänningen är ju bara sååååååååå fin.


    Hoppas att du lägger upp en (eller flera) bild(er) på hur det blev. ;D

  • Äldre 24 Jun 00:39
    #15

    Tack stormhelen! Det ska jag göra!

  • kj79
    Äldre 24 Jun 01:49
    #16

    Men ofta så kan ju färgen som visas på internet vara missvisande. Precis som du säger att skärpet var lite ljusare än du tänkte. Menar du ljusare än på bilden du visar i ditt första inlägg? Skorna kan ju också vara ljusare när du väl får dom.

  • Äldre 24 Jun 07:41
    #17

    Beställ hem skorna och prova! Om de e gratis retur så har du inget att förlora på det.Grundreglerna kring att matcha med accentfärger brukar vara ungefär:Har du exakt samma blåa nyans så ser det lätt lite "för mkt" ut med mer än två saker i samma färg. Jämför nä'r någon har handväska, skor och midjebälte i en och samma accentfärg. Det blir liksom lite övermatchat. Har man däremot olika nyanser så kan man oftast ha iaf tre ställen med färgen, ha bara ett öga på det när du provar så att det inte blir rörigt men jag tror inte skor, band, bukett i olika blåa nyanser kommer att skära sig, det skapar som de övriga säger istället mer liv och djup.     

  • Rosoro­chkärl­ek
    Äldre 24 Jun 12:46
    #18

    Det kommer säkert bli jättebra. Som någon skrev har ju skorna flera blå nyanser, så det funkar säkert.

    Jag tycker dock att din idé om ett matchande hårband eller liknande skulle kunna vara väldigt snyggt också... eller kanske ett band runt buketten, eller någon liten dekoration på en evenutell kofta.

    Jag tror det blir supersnyggt!


    rosorochkarlek.blogspot.com - Min bröllopsblogg med massor av inspiration
  • Äldre 24 Jun 13:28
    #19

    Passar bra ihop!!! ;)

  • Äldre 26 Jun 00:14
    #20

    Skorna är beställda och dom ska komma på torsdag eller fredag! Taggad som tusan!!


     


    kj79, jag missförstod vilket material skärper var gjort av, och enligt färgkartan såg kungsblått i det materialet ut såhär:



    Vilket är en aning mörkare än den färg som det faktiskt visade sig vara. Så färgen i TS stämmer med hur det ser ut i verkligheten. Önskar lite att det hade varit den här färgen, men nu känner jag mig ändå taggad när jag fått så mycket stöd och uppmuntrande ord i den här tråden.


    Och inget ont som inte har något gott med sig, nu har jag typ exakt samma nyans på skärpet som min mamma kommer ha på hennes klänning på bröllopet! Solig Mamma är jätteglad.


     


    Sara 120707 Jag tror (och hoppas {#emotions_dlg.tongue-out}) att jag kommer se när jag får alltihopa på mig om det ser missmatchat ut, och i så fall som du säger så får jag väl skicka tillbaks skorna. (Eller hellre, övertyga den framtida maken om att dom kan vara bra att ha till ett senare tillfälle, typ syrrans bröllop eller en fin fest? Cool)


    Men jag lovar att lägga ut bilder här så får ni följa upp och ge kommentarer!

  • Knasen
    Äldre 26 Jun 23:45
    #21

    Vitt och blått kommer bli jätte bra. Det kan inte bli fel. Att olika blåa nyanser skulle vara ett problem tror jag knappast inte, speciellt inte med tanke på avståndet mellan dem. Bra tips i övrigt i tråden tycker jag :D


    daniiel skrev 2013-06-23 23:14:50 följande:
    Och vilken hemskt söt klänning du har valt, jättefin! :)
    "Hemskt söt", det är lite som äckligt gott? Flört
  • Madick­en
    Äldre 26 Jun 23:47
    #22
    Knasen skrev 2013-06-26 23:45:45 följande:
    "Hemskt söt", det är lite som äckligt gott? Flört
    Haha x-)
  • Äldre 24 Jan 22:20
    #23

    Det har varit så sjukt mycket de månaderna som gått sedan vi gifte oss, men som ett litet tack till alla som hjälpte mig i den här tråden, tänkte jag stoppa in åtminstonde en bild av hur det hela kom ihop i slutändan. Ganska tjusigt va? Jag vart i allafall nöjd själv!


  • Äldre 25 Jan 17:07
    #24
    FrökenErika skrev 2014-01-24 22:20:31 följande:
    Det har varit så sjukt mycket de månaderna som gått sedan vi gifte oss, men som ett litet tack till alla som hjälpte mig i den här tråden, tänkte jag stoppa in åtminstonde en bild av hur det hela kom ihop i slutändan. Ganska tjusigt va? Jag vart i allafall nöjd själv!
    Vad fint det blev Skrattande
    Grattis
Svar på tråden HJÄLP, alla ni som inte är "färgblinda"!