• Äldre 23 Jun 23:05
    3713 visningar
    24 svar
    24
    3713

    HJÄLP, alla ni som inte är "färgblinda"!

    Hej allihopa! Jag har jättesvårt att se framför mig vad som kommer passa ihop eller inte, kan ni ge mig lite hjälp. Jag har beställt, och fått hem, en klänning från jenjen, dvs denna:



    Och jag är jättenöjd med den, skärpet vart dock lite ljusare än jag hade tänkt mig. Beställde det i kungsblått och såhär ser det ut:



    Såhär ser dock skorna ut som jag verkligen fastnat för:


    Skor - Irregular Choice: Combi | Parbild

  • Svar på tråden HJÄLP, alla ni som inte är "färgblinda"!
  • Äldre 23 Jun 23:07
    #1

    Kom iväg lite tidigt där! Min fråga är i allafall: passar detta ihop? Kanske kan jag hitta ett diadem eller hårband i samma färg som skorna som "knyter ihop det". Skulle ni kunna tänka er att se ut såhär på eran bröllopsdag??

  • Äldre 23 Jun 23:47
    #4

    Tack! Jag är väldigt nöjd själv! Solig Va roligt att du säger det, för jag har tänkt lite i den riktningen själv, det där att det kan vara roligt att blanda färgerna. Dock har en vän sagt till mig att det kan se "förskräckligt ut" om det skär sig bara liite liksom.


     


    Fler åsikter någon?

  • Äldre 24 Jun 00:06
    #8

    Åhh va glá jag blir att ni tycker som jag! Då ska jag kasta alla mina tvivel åt sidan och beställa dom imorgon, så kan jag ju prova dem med klänningen och se hur det blir helt enkelt (gratis retur på brandos annars, love it!)Flört


    Tack tjejor!

  • Äldre 24 Jun 00:07
    #10

    Suverän idé Chicita! Det ska jag göra!

  • Äldre 24 Jun 00:09
    #11

    Tack sansun! Nu kör vi! Flört

  • Äldre 24 Jun 00:20
    #13

    Absolut inte Chicita! Jag spanar så längtansfullt på alla bildtrådar där folk visar sina klänningar och buketter och dukningar osv osv, och jag känner att jag också vill lägga ut bilder och dela med mig, men har ju inget att visa upp ännu. Men vänta du, efter den 3 augusti kommer det komma bilder på snygga karln, vackra klänningar och allt det andra, var så säker! Flört


    Tack för alla tipsen tjejer! Det känns ändå bra att "ha lite stöd i ryggen", även fast man oftast vet vad man vill ha egentligen. Karln har jag inte mycket stöd av i sånna här lägen, eftersom han är lika "färgblind" som jag!

  • Äldre 24 Jun 00:39
    #15

    Tack stormhelen! Det ska jag göra!

  • Äldre 26 Jun 00:14
    #20

    Skorna är beställda och dom ska komma på torsdag eller fredag! Taggad som tusan!!


     


    kj79, jag missförstod vilket material skärper var gjort av, och enligt färgkartan såg kungsblått i det materialet ut såhär:



    Vilket är en aning mörkare än den färg som det faktiskt visade sig vara. Så färgen i TS stämmer med hur det ser ut i verkligheten. Önskar lite att det hade varit den här färgen, men nu känner jag mig ändå taggad när jag fått så mycket stöd och uppmuntrande ord i den här tråden.


    Och inget ont som inte har något gott med sig, nu har jag typ exakt samma nyans på skärpet som min mamma kommer ha på hennes klänning på bröllopet! Solig Mamma är jätteglad.


     


    Sara 120707 Jag tror (och hoppas {#emotions_dlg.tongue-out}) att jag kommer se när jag får alltihopa på mig om det ser missmatchat ut, och i så fall som du säger så får jag väl skicka tillbaks skorna. (Eller hellre, övertyga den framtida maken om att dom kan vara bra att ha till ett senare tillfälle, typ syrrans bröllop eller en fin fest? Cool)


    Men jag lovar att lägga ut bilder här så får ni följa upp och ge kommentarer!

  • Äldre 24 Jan 22:20
    #23

    Det har varit så sjukt mycket de månaderna som gått sedan vi gifte oss, men som ett litet tack till alla som hjälpte mig i den här tråden, tänkte jag stoppa in åtminstonde en bild av hur det hela kom ihop i slutändan. Ganska tjusigt va? Jag vart i allafall nöjd själv!


Svar på tråden HJÄLP, alla ni som inte är "färgblinda"!