• RebeccaT

    Överraskning på bröllopsdagen..

    Jag ska gifta mig i augusti och hade väldigt gärna velat överraska min blivande man med något under dagen. Hade jag vågat och kunnat hade jag sjungit något eller hållt ett tal under vigslen eller festen, men detta kommer inte vara ett alternativ:P 
    Så jag undrar om det finns några här som har förslag på vad man kan göra för att överraska sin blivande under bröllopsdagen. Behöver inte vara under själva vigselakten eller festen, utan kan lika väl vara tidigare under dagen. Någon som gjort något liknande? 

     

  • Svar på tråden Överraskning på bröllopsdagen..
  • daniiel

    Du kanske skulle kunna boka någon underhållning till bröllopet som du tror att han skulle uppskatta? Har ni vänner som tycker om att sjunga, då kanske du kan skriva en text som någon annan framför? Du skulle kanske kunna lämna någon överraskning på hotellrummet/hemma som han då får se på kvällen/natten då ni kommer dit? Tex skriva ett kärleksbrev, göra en fotobok eller något liknande.


  • MariaochDaniel

    Jag höll tal till min man och han till mig, ovetandes om det innan. Supernervöst men klart värt det!
    Nu skrev du ju att det var otänkbart, men OM du skulle klara av det, gör det!

    Jag ordnade också en allsång efter vår brudvals med en låt som min man älskar, we are the world.
    Alla gäster visste om det och fick text. Blev en succé och kan rekommenderas.

    Annars ordna någon annan underhållning, eldslukare, fyrverkerier tex.

  • Sailergirl

    Min man arbetar i Danmark, så jag hade pratat ihop mig med toasmastern om en dansk tradition. När vi dansade första valsen började gästerna klappa takten samtidigt som de ställde sig i en cirkel runt oss, och sedan gick närmre och närmre oss. Tillslut var de så nära att vi inte kunde fortsätta dansa. Då ska brudparet kyssas och sedan tar killarna och lyfter upp brudgummen och klipper av främre delen på hans strumpa (så att han inte kan gå hem till någon annan enligt traditionen). 

    Min man hade ingen aning och kände inte heller till traditionen så han blev helt paff och pratar fortfarande om det :) Vill du veta mer så finns det på youtube. 

  • RebeccaT

    Vilka roliga idéer, tack för alla tips. Ska sätta mig och fundera lite nu:)

  • Rosorochkärlek

    Jag och min man bytte kärleksbrev på morgonen (vi sov på olika ställen).

    Kanske inte sån stor överraskning, men väldigt fint sätt att börja dagen.


    rosorochkarlek.blogspot.com - Min bröllopsblogg med massor av inspiration
  • RebeccaT

    Vad fint rosorochkärlek. Kanske ska satsa på något sådant:) Enkely och väldigt fint.

Svar på tråden Överraskning på bröllopsdagen..