• Äldre 22 Jun 22:09
    8859 visningar
    32 svar
    32
    8859

    tygbukett- Var köpa? bild på era tack

    Funderar på att ha en tygbukett men funderar på var man ska köpa det. Hur har era sett ut? Har ni varit nöjda? Blev de lika bilden? Ser de äkta ut?

  • Svar på tråden tygbukett- Var köpa? bild på era tack
  • Äldre 2 Sep 10:43
    #21

    Jag beställde från http://www.thebridesbouquet.com/.
    Först har vi tärnbuketten:



    Och så har vi corsagen, köpte 3st:


     Och till slut brudbuketten:



    Jag är supernöjd och rekommenderar sidan varmt. Blommor + frakt gick på ca 800kr. Sen fick jag en faktura på importavgiften på ca 200kr. Mycket prisvärt! 
  • Sandra­hjärta­Kim
    Äldre 8 Nov 23:35
    #22

    kollade www.thebridesbouqet.com och undrar en knäpp fråga När man skall välja färger osv så finns det något som heter bouqet handle cuff som jag inte vet om jag skall ha eller ej då jag inte vet vad det är?

  • Äldre 12 Nov 10:19
    #23

    Nu har jag fått hem min! Vad tycker ni? (inte jag som tagit bilderna utan tog dom från Linnéas hemsida, hon som gjort buketten).




     

  • Äldre 12 Nov 14:30
    #24
    Skogsblomma skrev 2013-11-12 10:19:34 följande:
    Nu har jag fått hem min! Vad tycker ni? (inte jag som tagit bilderna utan tog dom från Linnéas hemsida, hon som gjort buketten).

     



     


    Jättesöt! Jag håller på att göra en egen tygbukett som jag ska ha nästa vecka och lurade just på hur jag skulle göra för att det skulle bli fint undertill, så som din är var ju jättesnyggt. Fint med lite olika sorters tygblommor också!
  • Äldre 13 Nov 09:54
    #25

    Jag snubblar in här... Fina buketter! Men varför vill man ha tygblommor? 

  • kouki
    Äldre 13 Nov 10:40
    #26
    lmcl skrev 2013-11-13 09:54:50 följande:
    Jag snubblar in här... Fina buketter! Men varför vill man ha tygblommor? 
    För att de inte vissnar till exempel? :) 
  • Äldre 13 Nov 12:45
    #27
    kouki skrev 2013-11-13 10:40:34 följande:
    För att de inte vissnar till exempel? :) 
    Men en vanlig bukett hinner ju inte vissna på en dag? 
  • Äldre 13 Nov 15:15
    #28

    Kan finnas allergi.Nu har jag dock själv ändrat mig och kommer nog göra en egen bukett av blommor jag ska så i vår.   lmcl skrev 2013-11-13 09:54:50 följande:Jag snubblar in här... Fina buketter! Men varför vill man ha tygblommor? 


  • stealm­ystyle
    Äldre 13 Nov 21:50
    #29
    lmcl skrev 2013-11-13 09:54:50 följande:
    Jag snubblar in här... Fina buketter! Men varför vill man ha tygblommor? 


    Jag ville ha det av praktiska och ekonomiska skäl, att slippa åka och hämta den samma dag som bröllopet samt att jag trodde det skulle bli billigare. Det slutade dock med att jag gick in och köpte mig en riktigt bukett istället för 250 kr, då jag inte tyckte tygbuketten var fin.
  • kouki
    Äldre 15 Nov 09:57
    #30
    lmcl skrev 2013-11-13 12:45:08 följande:
    Men en vanlig bukett hinner ju inte vissna på en dag? 
    Nej, men vissa kanske vill spara buketten längre än den dagen? Och som någon nämnde ovan så kan det finnas allergier inblandat. Eller så tycker man helt enkelt att det är vackert.
  • Äldre 15 Nov 10:25
    #31
    kouki skrev 2013-11-15 09:57:40 följande:
    Nej, men vissa kanske vill spara buketten längre än den dagen? Och som någon nämnde ovan så kan det finnas allergier inblandat. Eller så tycker man helt enkelt att det är vackert.
    Ja, allergi kan jag ju förstå är ett bra skäl att skippa riktiga blommor.

    Annars tycker jag personligen att ingenting slår riktiga blommor, och jag är inte heller typen som skulle vilja spara buketten, så jag kan bara konstatera att det är olika vad man tycker är viktigt när man gifter sig
  • kouki
    Äldre 15 Nov 10:27
    #32
    lmcl skrev 2013-11-15 10:25:36 följande:
    Ja, allergi kan jag ju förstå är ett bra skäl att skippa riktiga blommor.

    Annars tycker jag personligen att ingenting slår riktiga blommor, och jag är inte heller typen som skulle vilja spara buketten, så jag kan bara konstatera att det är olika vad man tycker är viktigt när man gifter sig
    Alla skäl som känns bra för personen, är bra skäl :) 

    Själv har jag ingen åsikt, men kan inse fördelarna :) 
Svar på tråden tygbukett- Var köpa? bild på era tack