• ballon­gbud
    Äldre 10 Jun 22:57
    7468 visningar
    25 svar
    25
    7468

    Vad gillar du ballonger som dekoration?

    Jag undrar hur trenden ser ut bland er som går i dekorationstankar:) Jag har precis startat ett företag som sysslar just med ballongdekor och är nyfiken på den allmänna inställningen. Många tycker att det är "för amerikanskt och vräkigt" medans andra tycker det är jättefint(det finns ju oerhört vackra ballonger med tex damasktryck, genomskinliga med fjärilar, rosor eller duvor på)  En del gillar ju även att ha ballongnedsläpp över dansgolvet eller liknande , så vad gillar du? :) Det verkar som att vi svenskar är lite mer för det enkla och inte så stort och pampigt så dessa är exempel på dekor jag gjort till bröllop. Den större är tänkt som dekorationer på pelare eller i ändarna av honnörsbordet beroende på typ av bord och placering. Högre pelare i samma stil kan man ha utanför festlokalen, och de små som bordsdekorationer :)


  • Svar på tråden Vad gillar du ballonger som dekoration?
  • Äldre 11 Jun 09:22
    #11

    Jag tycker att vanliga ballonger och sådana som visas i trådstarten tillhör barnkalas.

    Men de som Fröken W postade var fina, har att göra med formen på ballongerna och på att det inte är en massa olika färger.

  • xMaria­x
    Äldre 11 Jun 09:22
    #12

    Jag vet inte riktigt vad jag tycker.. På vissa bröllop är det fint och på andra inte. Jag tror att jag tycker det är ok om det är runda vita/genomskinliga ballonger, men inte när det är tex rosa hjärtformade!
    Ballonger känns lite för mycket barnkalas/student för mig.. 


  • Äldre 11 Jun 10:23
    #13
    stormhelen skrev 2013-06-10 23:19:43 följande:

    Jag går emot ovanstående talare. Jag tycker att balonger är riktigt hemska att ha som dekoration till ett bröllop. Det ser billigt ut och är inte så "bröllopigt," det spelar ingen roll om det är en eller 1.000.000 balonger.


    Tycker det är lika gräsligt.


    Balonger hör hemma på kalas (kanske främst på barnkalas). Balonger skulle kunna funka till andra event så som t.ex. babyshowers. Men de är ju inte speciellt vanliga här i Sverige. Eller kanske olika PR event för olika saker. Då kan det vara kul med lite rolia dekorationer med balonger som balongvalv och liknande.


    Men nej på bröllop är det bara helt fel.


     


    Håller med Stormhelen. Är personligen också känslig för smällarna och jag skulle ha svårt att koppla av i ett rum med balonger. Men smaken är som baken :)
  • ballon­gbud
    Äldre 11 Jun 10:28
    #14
    Fjärilen skrev 2013-06-11 09:22:02 följande:
    Jag tycker att vanliga ballonger och sådana som visas i trådstarten tillhör barnkalas.

    Men de som Fröken W postade var fina, har att göra med formen på ballongerna och på att det inte är en massa olika färger.
    Tack för input, det verkar råda en allmän upfattning om trådstarten-bilden att den är för larvig och barnkalasig och det var precis det jag ville höra åsikter om även om jag inte sa det rakt ut kanske:) perfekt. Mer vitt och silver med andra ord, kanske att trådstarten fungerar bättre till babyshower? Jag har en idé om den här svanen fast gånger två så att halsarna liksom bildar ett hjärta, skulle det fungera eller är det för barnsligt också kanske? såklart med vit bottenplatta-den här är ju gjord som ett grattisbud *marknadsundersökning* ;)

  • ballon­gbud
    Äldre 11 Jun 10:30
    #15
    stormhelen skrev 2013-06-11 07:19:31 följande:

    Ja, det är klart att det kan råda delade meningar - vi är ju alla olika. Sedan kanske vi svenskar (eller iaf jag Drömmer) har en ganska så snäv bild HUR man kan använda sig av balonger på roliga och annorlunda sätt.


     


    Därför var det roligt att FrökenW visade ett litet bildspel där man använt sig av balonger (som jag antar är till bröllop). Och jag måste faktiskt säga att det där tyckte jag var riktigt snyggt. Så jag kanske börjar ändra uppfattning här. Glad


    Jag gillar speciellt bilderna nedan.


     


    FrökenW skrev 2013-06-10 23:53:05 följande:




     


    ja ballonger är ju så mycket mer än bara barnkalasiga.. håller med om bilderna de var superfina verkligen. speciellt klustren i taket:)
  • ballon­gbud
    Äldre 11 Jun 10:33
    #16
    FruForsmark skrev 2013-06-11 10:23:37 följande:
    Håller med Stormhelen. Är personligen också känslig för smällarna och jag skulle ha svårt att koppla av i ett rum med balonger. Men smaken är som baken :)
    ja det är ju just det där med smällarna, en annan som var extremt rädd för ballonger i början är fortfarande inte helt botad men har absolut kommit över den kallsvettiga biten av ballonger;) Att lära mig ballongknytning har varit bra terapi^^ men dekorerar man med ballonger smäller de ju inte(om man inte sätter dem väldigt lågt så man råkar gå mot eller så förstås), men i ditt fall så kanske man inte rekommenderar att ha ballongregn på dansgolvet:D
  • Äldre 11 Jun 10:38
    #17
    ballongbud skrev 2013-06-11 10:33:33 följande:
    ja det är ju just det där med smällarna, en annan som var extremt rädd för ballonger i början är fortfarande inte helt botad men har absolut kommit över den kallsvettiga biten av ballonger;) Att lära mig ballongknytning har varit bra terapi^^ men dekorerar man med ballonger smäller de ju inte(om man inte sätter dem väldigt lågt så man råkar gå mot eller så förstås), men i ditt fall så kanske man inte rekommenderar att ha ballongregn på dansgolvet:D
    Det är just det att det alltid finns något barn som vevar efter en balong som de kramar jättehårt och föräldrar som ger, eller en festprisse som tycker det är latjo att smälla :)) jag kommer ha världens tråkigaste barnkalas för mina ungar för det kommer garanterat vara balongfritt :)
  • ballon­gbud
    Äldre 11 Jun 10:42
    #18
    FruForsmark skrev 2013-06-11 10:38:30 följande:
    Det är just det att det alltid finns något barn som vevar efter en balong som de kramar jättehårt och föräldrar som ger, eller en festprisse som tycker det är latjo att smälla :)) jag kommer ha världens tråkigaste barnkalas för mina ungar för det kommer garanterat vara balongfritt :)
    Haha stackars barn;) nejdå kalas kräver ju absolut inte ballonger, men om du vill så kan ju ha folieballonger t.ex, de smäller ju inte;)
  • ballon­gbud
    Äldre 11 Jun 11:07
    #19

    Här kommer några av mina personliga favoriter. jag är ett stort fan av lila så om jag skulle ha ballonger till mitt bröllop så skulle det bli pärlemovitt och lila:)







  • Äldre 11 Jun 21:31
    #20

    Jag är mot ballonger på bröllop, det blir för mycket barnkalas över det. Har varit på bröllop där det har funnits pastellfärgade ballonger och då fick jag känslan av: var är fiskdammen. Kan tycka att stora, pärlemovita ballonger som visats i bilderna ovan är rätt så ok men verkligen inget för mig. Men hellre få, stora och enfärgade än många, små och flerfärgade. Med trycker på tycker jag verkligen går bort. Det blir för mycket gratis-ballong-till-alla-barn-på-mc-donalds över det. 

  • Äldre 12 Jun 18:24
    #21
    ballongbud skrev 2013-06-11 11:07:31 följande:
    Här kommer några av mina personliga favoriter. jag är ett stort fan av lila så om jag skulle ha ballonger till mitt bröllop så skulle det bli pärlemovitt och lila:)


    Jag gillade dina bilder förrutom dessa två ovan. Tycker att ballongdjur är barnkalas. Och det övre arrangemanget var alldeles för pråligt.

    Bilden med ballongerna på väggen var himla fin.
  • Äldre 12 Jun 19:17
    #22

    Jag gillar personligen stora enkla ballonger. Less is more. När det är små och många ballonger, ballongbågar, ballongdjur, så faller de mig inte i smaken. Däremot om jag kunde få tag på så fina ballongdjur till tex ett barnkalas så skulle ju mina ungar älska det.

  • Äldre 12 Jun 19:35
    #23

    Jag tycker inte att ballonger hör hemma på ett bröllop. 
    Jag vet inte riktigt... men för mig är ballonger = barnkalas

    Och det spelar egentligen ingen större roll hur arrangemangen eller ballongerna ser ut.
    Ballongdjur... nej jag skulle nästan vilja säga "usch". Jag får flashbacks till McDonalds och barnkalasen vi hade där Skrikandes 
    Och skulle ballongerna börja smälla så skulle jag bli livrädd. Jag hatar såna där höga och plötsliga ljud. Jag hoppar högt, blir kallsvettig, hjärtat rusar och jag mår illa... 

  • Roundr­ose
    Äldre 13 Jun 01:06
    #24
    Fjärilen skrev 2013-06-12 18:24:51 följande:
    Jag gillade dina bilder förrutom dessa två ovan. Tycker att ballongdjur är barnkalas. Och det övre arrangemanget var alldeles för pråligt.

    Bilden med ballongerna på väggen var himla fin.
    Verkar vara genomgående att less is more:) och ja det pråliga arrangemanget skulle nog göra sig bättre i bara vitt med gröna växter då det blir lugnare för ögat:) ballongerna på väggen är min favorit bland favoriterna också:)

    som jag sagt tidigare så var jag själv rädd för ballonger när jag började med ballongdjur, så jag vet precis hur du känner dig chicita ;) kan rekommendera terapi i form av att köpa en påse figurballonger och kolla efter instruktionsvideos på youtube;) 
  • kouki
    Äldre 13 Jun 09:09
    #25
    ballongbud skrev 2013-06-11 11:07:31 följande:
    Här kommer några av mina personliga favoriter. jag är ett stort fan av lila så om jag skulle ha ballonger till mitt bröllop så skulle det bli pärlemovitt och lila:)



    Dessa två bilder är ju helt underbara^^
Svar på tråden Vad gillar du ballonger som dekoration?