• sandrachristofer

För o Nacdelar med Dinobridal och Landybridal

Ni som har handlat klänning utav någon ifrån dessa sidor får gärna hjälpa mig med för och nackdelar!

Jag har tänkt köpa en pronovias kopia med viss ändring så det handlar om en spets och tyll klänning.

Jag har dock köpt en tärnklänning ifrån dino och den är välsydd men känns inte som om den stämmer med storleken.
    Och min sambos systerdotter köpte sin balklänning ifrån dino och den va helt felsydd!

Men Landy har jag ingen erfarenhet ifrån så många tips om både tack!! 

• Svar på tråden För o Nacdelar med Dinobridal och Landybridal
  • daniiel

Jag har inget negativt att säga om Dino alls. Jag har fått två välsydda och fina klänningar i helt rätt storlek för en billig peng och dessutom väldigt snabbt.

Det är ju dock extremt svårt att lista för- och nackdelar på det här sättet, för man bedömer ju saker helt olika och har olika förväntningar osv. En klänning som jag kan tycka är jättefin och bra, skulle kanske någon annan tycka var hemsk. Det är ju dessutom så att dessa företag tyvärr inte håller så jämn kvalitet alltid, utan ibland blir det tokigt och fel.

Jag vet väldigt många som fått superfina klänningar från både Dino och Landy, men jag vet också dom som fått mindre bra klänningar och som är besvikna.

Även om alla här skulle skriva att tex Landy är toppen och du väljer att beställa därifrån, så finns det ingen garanti för att klänningen du får hem är helt rätt och som du tänkt dig.

• Fixelady

Min klänning som jag har köpt på Landy kommer imorgon. Så efter det kan du få min recention =) Dock har jag inte köpt en traditionell brudklänning utan det var en prom dress om jag inte minns fel, men det kan ju ändå säga något om kvaliteten.

• PimPim83

Jag har beställt två klänningar från Landy och är jättenöjd. Bra service via mail. Båda klänningarna är fina och lik bilderna. En av klänningarna fanns inte i deras sortiment men de sydde den efter bilder jag skickade in. Den blev dock lite tokigt sydd på överdelen så den ska en sömemerska rätta till. Jag var dock redan inställd från början på att klänningarna skulle behöva sys om på något sätt så det var ingen stor grej för mig.

Nackdelen med Landy (enligt mig) är väl att de inte är det snabbaste företaget att beställa från och att man får betala lite mer för deras klänningar än hos andra Kinaklänningsföretag. Mina klänningar kostade 1500 kr inkl frakt och 2200 kr inkl frakt. Den första kom efter en månad och den andra kom efter 2,5 månader (men då var det högsäsong)

Sammanfattningsvis: Jag kan rekomendera Landy om man inte har väldigt bråttom med att få sin klänning.

• jenniferochaugust

Jag har beställt flera klänningar från Dinobridal. 3 tärnklänningar, 2 balklänningar och 2 brudklänningar. Överlag är jag väldigt nöjd. Framförallt med leveranstiden! Det har tagit högst tre veckor för alla klänningarna tros högsäsong. Men jag tror att man, oavsett vilket Kinaföretag man väljer, måste räkna med att ta klänningen till en sömmerska för perfekt passform. Det underlättar om man väljer knytning bak istället för dragkedja eller knapapr, då är storleken mer flexibel. Min brudklänning är hos en sömmerska i Sverige och ska korrigera en hel del, men sammanlagt kommer klänningen inte ens ha kostat mig 3000 kronor inklusive frakt och extra sömmerska. Dinobridal har väldigt bra priser!
    Men deras service är sådär när det gäller engelska språket så man måste vara otroligt övertydlig i allt man beställer, annars blir det lätt fel. Alla klänningar är tunga och välsydda, men alla har inte passat till 100%.

Jag skulle absolut chansa på Dinobridal pga deras låga priser och snabba leverans.

• jenniferochaugust

Jag har postat bilder på alla klänningar i flera Kinaklänningstrådar.

• Fixelady

Åh jag är supernöjd med Landy! Klänningen var jättefin och servicen toppen! Jag rekommenderar dem, men jag kan ju inte garantera att de alltid är lika bra dock.

• 7011e gången gilt

har skrivit till dino utan fått svar fast det står live chatt påsidan skrev i söndags till dom

• 7011e gången gilt
    Fortfarande inte fått svar från dom hur ska man då våga bäställa där i från??
  • daniiel 2
    7011e gången gilt skrev 2013-06-11 21:38:25 följande:

har skrivit till dino utan fått svar fast det står live chatt påsidan skrev i söndags till dom

Dom svarar bara där om någon är inloggad precis då. Det är sällan det på våra tider, utan då får man stiga upp väldigt tidigt på morgonen. Det är bättre att skicka ett mejl till dom ifall man har frågor.
  • sandrachristofer

Åh tack för alla svar. bägge har ju dock den klänningen jag vill ha fast kommer naturligtvis göra om till snörning i ryggen.. Det jag är mest skraj över är alla paljetter å blommor o krafs dom sätter på...

Självklart är jag beredd på att den kommer behövas rätta till men vill ju helst inte få hem en klänning med helt kasst tyg... 

• daniiel 2

Vilken klänning är det som du vill ha? :)

Och att tyget ska vara kasst, det behöver du inte oroa dig över. Kinaklänningarna sys i samma/likadana tyger som klänningarna i butik här i Sverige.

Svar på tråden För o Nacdelar med Dinobridal och Landybridal