• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tyckte du om Maddes tårta?
  • stormhelen

Jag tycker att det är helt okej att man inte har en vanlig traditionell tårta till sitt bröllop. MEN makroner är blan d det äkligaste jag vet så därför röstade jag på "ingen riktig tårta" då ett bättre svarsalternativ saknades. 

• Chicita

Det är väl självklart att det är ok att ha något annat än tårta. Alla gillar inte tårta, man ska ju inte ha något "bara för att..." Glad

Oavsett vad jag tycker om makroner (har faktiskt inte ätit någon någon gång) eller cupcakes eller något annat som man kan ersätta en tårta med.
    Så är det ju faktiskt inte en tårta.
    Så man skulle faktiskt kunna svara Läcker trots att man inte tycker att det är en riktig tårta. Eller tycka att den är läcker trots att det inte är en riktig tårta...
    Så frågeställningen här är lite skum 

• Fjärilen

Jag personligen gillar inte tårta särskilt mycket och tycker det är konstigt att avsluta en god middag med en tårta. Då är ju makroner ett bra allternativ som något lagom sött efter en lång middag.

• daniiel
    Chicita skrev 2013-06-10 14:36:38 följande:
    Så är det ju faktiskt inte en tårta.
    Precis min tanke också, återigen. Att oavsett om man tycker om makroner eller inte tycker om tårta, så kan man ju inte kalla ett berg av makroner för tårta. En tårta är en tårta. En ställning med makroner är en ställning med makroner. Sedan vad man föredrar och tycker är finare eller godare, det är ju en annan sak.
  • Tooie

Tycker det var en kul ide... hon kanske inte gillar tårta, man ska givetvis ta det man gillar :)

• kj79

Det är ju ingen tårta. Alltså, ingen tårta och definitivt ingen bröllopstårta! Men det var säkert gott! Tungan ute

• Smaulan89

Skulle inte kalla det tårta. På bröllop tycker jag att det hör till med just bröllopstårta. Detta blev mer som kakor till kaffet, hehe.

• 20140222

Tyckte inte om den. Den var inte så fin.

• Principisessan

Tårta var det väl inte men kul id'e istället för tex cupcakes som varit så populärt. Kan tänka mig att den i verkligheten var betydligt finare än på den taskiga mobilbilden.

• Helenis
    majjja skrev 2013-06-14 23:07:08 följande:
    Tårta var det väl inte men kul id'e istället för tex cupcakes som varit så populärt. Kan tänka mig att den i verkligheten var betydligt finare än på den taskiga mobilbilden.
    Ja bilden var otroligt dålig.. Jag tycker det är en lite kul idé, men eftersom jag som bakar tårtor till bröllop har jag lite svårt att kalla det för tårta och tror många svenskar förväntar sig en tårta och blir lite besvikna om de inte får någon tårtbit. dock gillar jag macroner och tycker det var snyggt, men mer som en ätbar dekorationsdetalj. Jag skulle kunna tänka mig att göra något liknande i mindre format på ett buffébord, men föredrar en klassisk bröllopstårta.
  • TheD

Visst får paren välja vad man vill ja om man vill ha något dvs men jag tillhör skraran som tycker att ett bröllop ska ha bröllopstårta :)

• annapia

De valde en macronideokoration istället för tårta. De hade alltså ingen bröllopstårta anser jag. Kan vara en kul idé om man inte vill ha tårtan som den symbol den faktiskt är. Har sett denna typ av macroniarrangemang flertalet gånger på bl.a. barnkalas. (betydligt mindre såklart) och där är det en härlig och kul idé. Skulle inte själv välja det på ett bröllop.

Svar på tråden Vad tyckte du om Maddes tårta?