• Isasa

Brudnäbbens klänning av annan modell än brudens?

Jag funderar lite kring en relativt "blygsam" brudklänning. Kort släp, lite snäv och inte så mkt ryschpysch. Gärna i satin och inte särskilt mycket spets eller pärlor. Min dotter, kommer vara 11 eller 12 vid bröllopet, ska vara näbb/tärna. Hon har sett ut en klänning... Som får tankarna att gå till en lite gräddbakelse, om ni förstår? Ganska vid, med lager-på-lager-effekten på kjolpartiet. Dock i övrigt kanske "ren", bortsett från ett brett skärp i midjan. När jag försöket se hela följet framför mig så ser jag ju att dotterns klänning kommer vara "pampigare" (modellmässigt, eftersom den är av prinsess-stil o min är snäv). Bör barnens klänningar följa samma modell som brudens eller spelar det ingen som helst roll? Era spontana tankar?

• Svar på tråden Brudnäbbens klänning av annan modell än brudens?
  • Marione

Jag tycker att du ska känna efter själv. Men spontant kan jag förstå din dotters vilja att verkligen vilja ha en riktig prinsessklänning, hur ofta får man chans till det? Så jag tycker nog att hon kan få ha den. Det vore annorlunda om hon vore en vuxen tärna och på så sätt konkurrera med dig, men eftersom hon är ett barn så känns det inte som om ni konkurrerr eftersom du är en vuxen kvinna.  Sen beror det ju lite på om du vill ha ett jättematchat bröllop, då kanske det ser lite konstigt ut. Men annars kör på!!!        

• Clariza

Om du såg prinsessbröllopet igår så hade brudnäbbarna inte matchande klänningar med bruden och det såg inte konstigt ut, tyckte alla var fina som de var. Jag tror din dotter kommer passa i sin klänning och att du passar i din eftersom ni antagligen valt efter era personligheter och då kommer helhetsintrycket bli fint. 

• Isasa

Jag förstår ju oxå att hon vill "passa på" att klä sig som en liten prinsessa, och jag vill inget hellre än att hon ska få känna sig minst lika vacker som jag, på den stora dagen. Jag tänkte bara att själva intrycket kanske kan bli konstigt, eftersom hon är så stor? De små näbbarna vid prinsess-bröllopet var ju så små så därför ser det bara gulligt ut, men med en näbb/tärna på 11-12? Testar att länka till den klänning hon vill ha, så hoppas jag det funkar. Det blir isåfall en annan färg, ljusare så att den kanske matchar det tema i tänkt oss (har inte bestämt färgtema än). www.amormoda.se/A-linjeformat-Rund-urringning-Golvlang-Taft-Klanning-For-Juniortarna-Med-Rufsar-Skarp-Blomma-Or-009022456-g22456 Något i den här stilen skulle jag vilja ha själv: www.amormoda.se/Sjojungfru-One-shoulder-Court-slap-Satin-Brollopsklanning-Med-Spetsar-Parlbrodering-002015459-g15459

• daniiel

Oj, nej.. låt henne ha klänningen hon vill ha :) Även om hon är ett större barn, så är hon fortfarande ett barn och det vet nog alla gästerna mkt väl om :) Du har ju ändå tänkt dig en "riktig" brudklänning så att säga, så nog kan hon ha en näbbklänning i den där modellen tycker jag. Kommer ju bli jättefint :)

Jag tycker inte alls att näbbarna måste matcha bruden, definitivt inte.

• Chicita

Klart hon kan ha den klänningen.
    Jag tycker bara att det är bra när det bryter av lite. Annars kan det se ut som att näbbar och tärnor ska vara "billigare kopior" av bruden om du förstår vad jag menar...

Och att barnen blir lite extra prinsessiga är bara fint, även om dom inte är jättesmå Glad 

• Gerdsmygen

Tycker att klänningarna ser fina ut ihop Min fundering är snarare hur gammal dottern är nu och hur långt det är kvar till bröllopet? Hennes preferenser kanske hinner att förändras fram tills dess? Jag kan förstå funderingen om ifall dottern kommer vara "för stor", när jag själv var 12 år så va jag lika lång som min mamma och fullvuxen i kroppen, jag såg alltså inte ut som ett barn längre. 

Svar på tråden Brudnäbbens klänning av annan modell än brudens?