Färgtema- Nyårs bröllop 2013
Hejsvejs!
Kanske finns några fler som går bröllopsväntan :)
Jag har svårt att kunna välja färgtemat på vårat bröllop, tänkte de kanske finns några som har tips eller ideér för ett storsllaget nyårs bröllop? :)
Hejsvejs!
Kanske finns några fler som går bröllopsväntan :)
Jag har svårt att kunna välja färgtemat på vårat bröllop, tänkte de kanske finns några som har tips eller ideér för ett storsllaget nyårs bröllop? :)
Klassikern är väl vitt, svart, silver och guld för nyår (antingen alltihop eller en metall och en "färg")
Men blått och silver kan vara en fin kombination och det funkar bra ihop med vitt som basfärg (vita bakgrunder på papper, vita dukar, vit klänning osv)
Vitt, silver och rött är väl en annan klassisk kombo! :)
Jag tycker att nyår är vitt, silver och blått! Jul är för mig rött, guld och grönt. Jag tycker därför inte att nyår är guld eller rött alls :P
Vi hadde egentligen planerad nyårsbröllop med färgtema; Vit,silver og kongeblå, Eller vit, silver och mörk lila :)
För nyår skulle jag ha valt vitt + silver och guld, men det går ju egentligen att kombinera hur man vill.
Silver + ljust grönt för en vintrig look med känsla av vår
Guld + mörkblått för lite kunglig känsla
Silver + svart för mer dramatik
Eller skippa metallerna och använd t.ex. olika färger.
Kalla pastellfärger som påminner om en vinterhimmel
Varma djupa, färger som ger ett ombonat intryck
Vilken känsla vill du ha på bröllopet? Vill du ha lite festyra med glitter och konfetti, vill du ha sval elegans, varmt och mysigt, färgglatt och karnevalsstämning, gammaldags, modernt, lekfullt?
Jag tror att det är bättre att börja med känslan man vill ha och sedan bestämma färger. Det blir ofta lättare så.
Lycka till!
Alltså ett vinterbröllop med mörkröda/nästan svartröda rosor är grymt vackert till en vid skrud. Jag röstar på vitt/rött/svart/silver :)
Ååå super, tack så mycket!!
Det finns ju oändliga möjligheter på nyår också, det som är hel spikat som bordsdekoration är konståkningsskridskor som ska sprejas med guld/glitter :) så jag får utgå från lite silver och guld iaf :)