Utomhusvigsel
Det måste vara fler än vi som tänkt viga oss utrikes det gröna, så jag undrar hur dekorerar ni vigselplatsen? Vad ska ni ha runtomkring, ska ni sitta eller stå, på vad? Alla tips och idéer är välkomna
Det måste vara fler än vi som tänkt viga oss utrikes det gröna, så jag undrar hur dekorerar ni vigselplatsen? Vad ska ni ha runtomkring, ska ni sitta eller stå, på vad? Alla tips och idéer är välkomna
Det vi har kommit fram till är: vi ska sitta på höbalar, varje plats märks ut av en filt(vit med våra initialer broderade på) på filten kommer det ligga ett vigselprogram, en strut(av tårtpapper) med nötter och en rosa organzapåse med ris. Altargången tänkte vi skulle markeras av gjutna betonghjärtan. Vi kommer även ha ett bord som det står drickor på, i denna stil. Med ett hjärta med våra initialer.
vi ska gifta oss hemma i vår trädgård. Den är full av blommande rabatter och kommer att vara så när vi gifter oss om 3 veckor.
Vi kommer att ha olika träbänkar som vi har gjort själva som man kan sitta på. Vi är även fått tag i en röd matta som vi ska gå på i fall det skulle vara blött i gräset.
Vi kommer att inhandla ett partytält, ser man dagen innan att det kommer att regna så sätter vi upp detta.
Där framme där vi står kommer vi att ha 2 björkar som vi ska binda ihop i toppen så att det blir som en båge. Och vi kommer att snickra ihop en liten scen där vi står, kanske blir jobbigt att stå i mjuk gräsmatta med högklackat.
Sen har vi mycket blommor i krukor som vi kommer att dekorera med. Känns som det kommer att bli bra
Har ni några funderingar
Vi har inte tänkt dekorera alls. En anledning till att vara ute är att det är så fint utomhus vid denna tiden på året (gifter oss om en vecka). Det är en liten höjd i trädgården där vi tänkte stå tillsammans med vf och vittnen, våra gäster får stå runt och nedanför. Det blir en kort ceremoni så vi skippar bänkar etc. Less is more :)
Såhär såg det ut när vi gifte oss. Det enda pyntet var strutar gjorda av gammalt notpapper fyllda med rosenblad. De hängde på stolarna.
Vilken underbar utsikt ni hade
Vi kommer att gifta oss i en hembygdspark under en gigantisk ek. Naturen får stå för pyntet men jag hoppas verkligen att trädet har hunnit få fler blad än det hade i år vid samma tidpunkt!!
Gästerna kommer att stå, det blir inte en superlång cermoni.
Vi ska vigas borgerligt i en park om vädret tillåter, eftersom parken är offentlig så funderar vi på att "muta in" ett område med vindsnurror gjorda av present papper i olika mönster. Vi ställer ut klappstolar och lägger ut trasmattor i mittgången, om det blir någon mittgång.
Ja jag förstår det här med att less is more och det är naturen som får stå för dekorationen samtidigt som man är så utsatt för väder och vind när man är ute. Vi tänkte också på klappstolar i början men det visade sig vara så himla dyrt att köpa och ine alldeles flört att hyra på gotland....
Om det är katastrofdåligt väder, kommer vi att vigas inne i festlokalen istället. Men det är en nödlösning plan B. Vi ids inte hålla på med att sätta upp och ta ner tält o sånt, vi ska bara vara på vigselplatsen under själva cermonin, sen är festen på ett annat stället.
Vi kommer vigas vid ett utekapell där det redan finns bänkar, men vi kommer göra "krokpinnar" av armeringsjärn som vi sätter vid varje bänkrad o dessa pinnar får ett band o en knippe naturblommor. Lyktan känns dock onödig på blanka dan. Men vi sätter dit nåt fint "bling" istället. Vi tar även med dom till festlokalen sen o sätter dom utmed gångarna, fast då hänger vi på lyktor.
Ungefär så här:
Ja ibland får man bra idéer
Vi lät naturen tala...
Min profilbild är tagen under eken där vi även vigdes.
Marken lutade ner mot eken och fick bli lite av en amfiteater. Gästerna fick inget att sitta på utan stå.
Blev en helt underbar dag.
Hoppas er blir det samma
Lycka till
Hur har ni löst/tänkt på musik vid utomhusvigsel? Ingångssången o utgångssången vill vi gärna ha från stereo, men mitt i själva ceremonin vill vi ha en som sjunger, kompad av en gitarr, så det är ju inga bekymmer. Men in o utgångsmusiken däremot.
Ska kolla med restaurangen som ligger i närheten om de kan bistå med det. Om inte annat får vi väl koppla till elverket o stereo....blir ju dock lite extra jobb....