• sheza

Välja.. men vilken??

Hej på er !

Jag har så svååååårt att välja en av dessa. Vi ska ha lite mer lantligt tema, så jag tycker den med grönt passar så bra, men sen så har jag hittat den andra som jag tycker är så snygg... så nu vet jag inte vilken jag ska välja... Svååårt beslut.

Jag vet att jag vill ha en med lite färg, men ändå inte fööör mycket.. 

Den i svart/vitt kanske blir väldigt malplacerad på ett lantligt bröllop? Jag är mörkrödhårig och ska ha böljande lockar, ingen slöja... 
     Vad tror ni?

• Svar på tråden Välja.. men vilken??
  • Mmmaria

Jag tycker att nr 1 har snyggast form och färg.

• annapia

Jag tycker nr 1 är så vacker, mycket mer ljuv brudklänning än den andra.

• TheD

Klänning nr 2 är skitsnygg. Den syns mer och är mer elegant... inte riktigt det ordet jag sökte men det får duga ;)

• daniiel

Varje gång någon skrivit här i tråden, så går jag in och kikar och för varje gång måste jag säga att jag tycker mindre och mindre om den andra klänningen. Den svarta och vita. Jag är egentligen väldigt förtjust i brudklänningar med just den kombinationen, men den här klänningen faller mig inte alls i smaken.

TS, har du prövat någon av klänningarna? :)

• sheza

Jag har provat den gröna och den känns jätte bra, men sen kommer hjärnspöken ikapp när man tittar vidare... 

Den svart/vita blir till att beställa innan jag kan prova, men det är frågan för om det är värt det "krånglet" när den första sitter bra... hmmmm

Sen känns det så skönt att kunna använda den gröna i färgerna för övrigt då det är en mild grön....

Jag är ju rätr så röd, och rätt kort överkropp så som du säger Chicita så kanske mönstrena i den andra hamnar helt fel.... 

• Carin85

Första =). Båda är vackra men den är snäppet bättre ;)

• Sjörå

Helt klart första. Jag var/ är helt såld på den klänningen men valde bort den eftersom vi ska ha utomhusvigsel och den har släp. Jag vill inte ha med mig hela skogen in. Så jag valde en liknande klänning med avvikande färg. Nu vet jag inte var du bor men klänningen finns att prova på Stockholm brud och fest. Eller gjorde iaf det när jag var där i höstas. Tror tillochmed att det var den gröna färgen som fanns att prova. 

• daniiel
    sheza skrev 2013-05-21 18:08:38 följande:
    Jag har provat den gröna och den känns jätte bra, men sen kommer hjärnspöken ikapp när man tittar vidare... 

Den svart/vita blir till att beställa innan jag kan prova, men det är frågan för om det är värt det "krånglet" när den första sitter bra... hmmmm

Sen känns det så skönt att kunna använda den gröna i färgerna för övrigt då det är en mild grön....

Jag är ju rätr så röd, och rätt kort överkropp så som du säger Chicita så kanske mönstrena i den andra hamnar helt fel....
    Jag skulle säga nej, det är inte värt krånglet om den första (med grönt) sitter bra, du känner dig fin och bekväm i den. Då finns det egentligen ingen anledning att blanda in fler klänningar i smeten :) Även om det är väldigt enkelt att göra ;)
  • Clariza

Jag håller med om att den första är snäppet finare :) Tycker de gröna detaljerna ger fina linjer! 

Lycka till 

• Chicita
    daniiel skrev 2013-05-21 22:23:14 följande:
    Jag skulle säga nej, det är inte värt krånglet om den första (med grönt) sitter bra, du känner dig fin och bekväm i den. Då finns det egentligen ingen anledning att blanda in fler klänningar i smeten :) Även om det är väldigt enkelt att göra ;)
    Håller med här Glad
  • Papillon

Den första är superfin!! Den andra ser lite plastig och tråkig ut i jämförelse, om du frågar mig. Men så älskar jag grönt också, när jag var rödhårig klädde jag något otroligt fint i grönt så jag tror verkligen att den passar superfint till dina färger!

• sheza

ååå tack alla för hjälpen =) Jag kommer gå all in på den första. Det får bli den.. annars hinner jag knasa till allt i en enda soppa känner jag. Jag har bestämt mig, äntligen!  =)

• Chicita
    sheza skrev 2013-05-22 15:05:25 följande:
    ååå tack alla för hjälpen =) Jag kommer gå all in på den första. Det får bli den.. annars hinner jag knasa till allt i en enda soppa känner jag. Jag har bestämt mig, äntligen!  =)
  • Dosbeck

Den gröna är jättefin :) den svartvita är också fin men är lite tveksam till hur de svarta mönstret ligger. tror de finns risk att den kan skära av siluetten så att säga =)

Svar på tråden Välja.. men vilken??