• Redaktör Kristin

    Vad gillar du schlager?

    Känner du sorg nu när Eurovision är över för denna gång? Eller är det bara skönt?
    Snacka schlager här!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad gillar du schlager?
  • filibustern

    ESC är en tradition i min familj och har alltid varit. jag längtar varje gång tills finalen! att få se alla bra och urusla bidrag, och få se "pausakten" och annat roligt! och så såklart är de ju intressant att få se vem som ska vara värd för nästa års! heja danmark förresten! :D 
    ifjol när vi vann då satt jag och gubben i stugan och såg på den lilla lilla tvn. jag hade hopp om att Loreen skulle vinna, men det hade jag även alla år tidigare så  det skulle inte förvåna mig om vi inte vann.. men se! vi vann och jag GRÄT! jag var så lycklig! haha. 

  • Plättis

    Eurovision och schlager är det absolut värsta jag vet. Det är enda gången på året som jag aktivt planerar in något långt i förväg så jag ska slippa sitta hemma och titta på tv och bli "tvungen" att se schlagern. I år lyckades jag relativt bra, såg bara tio minuter eller så!

  • Annica70

    Jag brukar inte titta på det med gjorde faktiskt det i år. Och jag tycker att Petra Meda var fantastiskt duktig som program värd. Stor eloge till henne.. Hela arrangemanget tycker jag var bra. Även låtarna var hyfsade och Grattis Danmark


     

  • Sörön10

    Hyser en hatkärlek till hela saken. Säger varje år "Nej, fyyy vilka dåliga låtar! Nästa år ska jag minsann skicka in en egen, det verkar ju rätt lågt i tak" och sedan blir det inte mer med det!

    Men Petra Mede! Ååå vad bra hon var! Jag som inte är så förtjust i hennes komikstil i vanliga fall. Allt är förlåtet! Hjärta 


  • Carin85

    Älskar schlager men Eurovision handlar inte om schlager längre.... Tycker det blir sämre o sämre.... Där kommer ibland nått bidrag som är bra men annars är det mesta skit tycker jag....

  • Disa

    En tokdum fråga - jag vet! 
    Men Eurovision song contest, det är väl en sång/musiktävling - är det något som säger att det MÅSTE vara schlagerlåtar?  Har alltid tänkt på melodifestivalen och ESC som schlagerfestivalen - men det heter ju faktikst inte det (längre? det kanske hette det förr - jag vet inte) kan det vara så att det brukade vara schlagerlåtar då detta var "inne" men sedan som alla flugor var det inte inne längre och då började man tävla med bidrag från andra musikgenrer?

    Jag vet att det är en dum fråga, men har funderat på det ett tag. 

  • Loanne

    Disa - tror du har helt rätt i din teori, schlagermusik är inte så inne längre och istället tävlar man med vilka låtar som helt (nästan). 

    Jag har någon sorts hatkärlek till Eurovision, kan tänka i förväg att jag inte ska titta men när det väl sänds så kan jag inte låta bli ändå... Grämer mig fortfarande för att jag missade när Carola och Charlotte Perrelli vann ESC

  • daniiel

    Jag går emot strömmen då och säger att Petra Mede var precis lika dålig som jag hade trott att hon skulle vara. Har aldrig gillat henne och det har inte förändrats efter lördag heller. Jag måste dock säga att Saade var ännu sämre!

    Jag och dottern kikade givetvis i lördags och vi såg också alla deltävlingar och finalen i Melodifestivalen. Jag hör ju dock till dom som inte gillar deltävlingarna och tyckte det var bättre förr, men en enda tävling.

    Ni som såg i lördags, vann rätt låt då? Vilken var er favorit? :)


  • TheD

    Det är ett måste att se. Men detta år var skandal, Malmö + Mede = jag spyr! Plus att fel låt vann. En Ronja Rövardotter på scen, nej tack.Jag blir irriterad när t.ex. Aftonbladet skriver "Svensk flopp"... vadå? Det var en dålig låt, folk röstar. Det handlar inte om vem som hoppar längst! Det borde vara ett uppehåll något år med tanke på att fler och fler länder inte har råd att vara med. 

  • filibustern
    daniiel skrev 2013-05-21 17:23:38 följande:
    Ni som såg i lördags, vann rätt låt då? Vilken var er favorit? :)
    jag gillade danmarks faktiskt. skulle inte bli ledsen om belgien vann heller. ehm.. nederländernas var ju väldigt originell, växte på en.. :) fast självklart trodde man att sverige skulle klara sig lite bättre. men de vart ingen bottenplacering heller^^
  • TheD

    daniiel skrev 2013-05-21 17:23:38 följande:Jag går emot strömmen då och säger att Petra Mede var precis lika dålig som jag hade trott att hon skulle vara. Har aldrig gillat henne och det har inte förändrats efter lördag heller. Jag måste dock säga att Saade var ännu sämre!Jag hör ju dock till dom som inte gillar deltävlingarna och tyckte det var bättre förr, men en enda tävling.JA!

  • daniiel
    filibustern skrev 2013-05-21 19:38:10 följande:
    jag gillade danmarks faktiskt. skulle inte bli ledsen om belgien vann heller. ehm.. nederländernas var ju väldigt originell, växte på en.. :) fast självklart trodde man att sverige skulle klara sig lite bättre. men de vart ingen bottenplacering heller^^
    Jag tycker inte heller Danmark var så dum :) Jag gillade annars Ryssland faktiskt, samt Island och Ungern. Sverige fick en betydligt bättre placering än vad jag hade trott (hoppats på), då jag tycker den låten är väldigt dålig. Sedan var det ju som ingen show heller, Sveriges nummer. Och vad i hela friden hade han på sig?! :P Anouk har härlig röst, men jag tycker låten var lite väl deppig.
  • filibustern
    daniiel skrev 2013-05-21 22:28:41 följande:
    Jag tycker inte heller Danmark var så dum :) Jag gillade annars Ryssland faktiskt, samt Island och Ungern. Sverige fick en betydligt bättre placering än vad jag hade trott (hoppats på), då jag tycker den låten är väldigt dålig. Sedan var det ju som ingen show heller, Sveriges nummer. Och vad i hela friden hade han på sig?! :P Anouk har härlig röst, men jag tycker låten var lite väl deppig.
    ja faktiskt rysslands var oxå fin! och islands var även en sån låt som.. första gången man hörde den tänkte man hej kom och hjälp mej, men efter några gånger så var den ju riktigt fin! äsch, nog har jag sett värre utstyrsel :P
Svar på tråden Vad gillar du schlager?