• snartfrueriksson88

    ska på bröllop kan jag ha denna klänning ?

    vi ska på bröllop nästa månad. kan man ha denna ? vi vet inget om detta bröllop vi fick veta via sambons pappa att vi fick komma. är det rätt klänning eller ska jag ha något annat ? kom gärna med tips då


  • Svar på tråden ska på bröllop kan jag ha denna klänning ?
  • Loveit

    Väldigt fin klänning men jag hade nog valt en knälång klänning när man inte vet någon klädkod. Varför bara inte fråga brudparet om klädsel eller någon annan som är bjuden på samma bröllop?

  • Js Fästmö

    Säger sm föregpende, vad är det för klädkod?


    Är det långklänning, annars hade jag också valt knälång.

  • IdaOchTomas

    fast i och med att det är sommar tycker jag man kan ha denna även om det är kavaj som klädkod. Sådana här långa klänningar har ju under sommaren  varit omåttligt populära även till vardags och mer avslappnad fest i flera år nu.

  • Chicita
    IdaOchTomas skrev 2013-05-15 12:18:26 följande:
    fast i och med att det är sommar tycker jag man kan ha denna även om det är kavaj som klädkod. Sådana här långa klänningar har ju under sommaren  varit omåttligt populära även till vardags och mer avslappnad fest i flera år nu.
    Tja men det där skulle jag nog inte räkna som en avslappnad maxiklänning. 
    Det är en festklänning och då blir man lite överklädd om man hamnar på ett kavaj-bröllop.

    Sen är klädkoden bara en fingervisning som man inte behöver följa...
    Så för den sakens skull kan TS ha vad hon vill på sig Flört 
  • Nina99

    JÄTTEFIN! Den tycker jag absolut att du kan ha!Jag hade en knälång klänning till ett bröllop en gång och kände mig så nedklädd (de hade ingen klädkod).Jag tycker var hellre den som ansträngt sig lite mer än den som är nedklädd. Det uppskattas också av brudparet tror jag. :) Lycka till!     

Svar på tråden ska på bröllop kan jag ha denna klänning ?