• Js Fästmö

Kommer du köra på \" Något Blått, Lånat...\" Osv?

Enligt ett engelskt gammalt ordspråk så bör bruden, för att få ett lyckligt äktenskap, bära; Something Old Something New Something Borrowed Something Blue And a sixpence in your shoe. Helst ska pengen ha samma årtal som bruden födelseår. Pengen symboliserar att man har pengar o mat på bordet. Nu skriver jag på ipaden så alla snygga uppställningar jag gjort blir nog tyvärr en enda stor klump för er att läsa. Sorry för detta. Men någon brud som kör hela baletten?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kommer du köra på \" Något Blått, Lånat...\" Osv?
  • Titrania
    Js Fästmö skrev 2013-05-10 10:29:11 följande:
    'Undrar om man kan modernisera och köra med VISA-kort. ;)
    *asg!*

Men som svar på frågan; Ja, jag kommer nog köra på det, undantaget sixpencen dock... :)
  • Chicita
    Js Fästmö skrev 2013-05-10 10:29:11 följande:
    'Undrar om man kan modernisera och köra med VISA-kort. ;)
    Jamen se här kan du ju få allt i ett i princip...

Be din blivande fixa en egenvald bild på sitt VISA (många banker tillhandahåller den tjänsten) och se till att han väljer en bild som innehåller massa blått. Typ en vatten-bild eller nåt...
    Sen lånar du det kortet och lägger i skon.

Då har du något gammalt (det måste ju fixas i god tid) och något nytt (det är ju mer modernt än andra saker)
    Något lånat (din blivande makes) något blått (bilden)
    Och en penny/sixpence i skon (om ni tömmer kontot så det inte är så mycket kvar på kortet)

Skrattande Flört
  • macyaway

Blir det inte obekvämt med pengar i skon?
    Jag hört talas om att brudskor är obekväma som dem är redan Gråter 

• afturelding

Min klänning innefattar både något nytt och något gammalt, så det kommer jag inte ifrån. Men sen struntar jag i det.

• xMariax
    macyaway skrev 2013-05-10 11:57:38 följande:
    Blir det inte obekvämt med pengar i skon?
    Jag hört talas om att brudskor är obekväma som dem är redan Gråter 
    Jag tror inte att det är någon större fara med ett mynt. Lägger man den där foten ''går upp'' i mitten så känns det nog knappt alls..
  • Js Fästmö
    Chicita skrev 2013-05-10 11:46:56 följande:

Be din blivande fixa en egenvald bild på sitt VISA (många banker tillhandahåller den tjänsten) och se till att han väljer en bild som innehåller massa blått. Typ en vatten-bild eller nåt...

Då har du något gammalt (det måste ju fixas i god tid) och något nytt (det är ju mer modernt än andra saker)
    Och en penny/sixpence i skon (om ni tömmer kontot så det inte är så mycket kvar på kortet)

Skrattande Flört
    Låter pefekt..hahahaha! :D
  • stormhelen
    Chicita skrev 2013-05-10 10:27:36 följande:
    Dessutom är jag inte mycket för skrock.
    Jag tror inte att det handlar om skrock för de flesta (iaf för mig) utan att det mer är en rolig grej. Glad
  • stormhelen
    Chicita skrev 2013-05-10 11:46:56 följande:

Skrattande Flört
    Haha, ja så borde vi alla göra. Skrattande

Väldigt finurligt av dig tycker jag att komma på det där. ^^

• snowstars

Nej, tycker det känns för amerikanskt och jag är inte mycket för skock. Blått har aldrig varit min färg heller

• xMariax
    stormhelen skrev 2013-05-10 13:27:39 följande:
    Jag tror inte att det handlar om skrock för de flesta (iaf för mig) utan att det mer är en rolig grej. Glad
    Samma här..
  • Kaffegrus

Nej, jag kommer inte inkludera denna tradition i vårt bröllop. Funderade på det ett tag, men det känns inte riktigt som min grej. Och lite onödigt jobb att hitta saker. Men tycker ändå det är en lite gullig tradition, så jag förstår att vissa gärna tar med den.

• suewy

Nytt: Klänningen & ringen
    Gammalt: ?
    Lånat: ?
    Blått: Blåa underkläder ;)
    Silvermynt med våra årgångar, 1989 i våra skor (: 

Och jag gör det mest för att det är en rolig grej :) 

• metalwedding

Det råkade visst bli så för mig. Klänningen är ny, örhängena är lånade, min morfars vigselring (som jag alltid har haft på mig är) är gammal med en blå sten. Men sixpence? Näää....!

Svar på tråden Kommer du köra på \" Något Blått, Lånat...\" Osv?