• RebeccaT

    Vad ska bestman ha på sig?

    Hur har ni gjort med bestman? Ska han ha likadana kläder som brudgummen? Min blivande ska ha jackette, tycker ni bestman också ska ha det eller det går bra med kostym? Han ska i så fall ha samma väst och slips som brudgummen. Har beslutsångest.

  • Svar på tråden Vad ska bestman ha på sig?
  • Chicita

    En tumregel är att brudföljet (dvs marskalker och tärnor) följer samma klädkod som gästerna.
    Så om ni har kavaj så ska marskalken ha kavaj egentligen.
    Men som med det mesta så kan man göra som man vill, bara man förstår varför någon sen kanske funderar över "varför gjorde dom så" Glad 

    Om marskalken vill ha en jackett så kan han ha det. Det viktigaste är väl ändå att han känner sig bekväm och trivs med det han har på sig Glad 

  • RebeccaT

    Tack, har hela tiden tänkt att han ska ha kavaj, men sen var det någon som tyckte att brudgum och bestman borde ha sa,,à. Men då går vilket som bra:) får fundera lite till.. Jag känner mest att om bestman var samma som brudgum ser man ju i gen skillnad alls..

  • PMB

    Min blivande kommer ha frockcoat med väst och kravatt. Hans marskalker kommer ha svart kostym och fluga i samma färg som kravatten. 

  • Julibrud13

    Min blivande kommer ha jaquette och bestman/marskalk ska ha svart kostym, men likadan skjorta, väst och kravatt som brudgummen. Min blivande tycker att det känns viktigt att han får sticka ut lite och det kan jag förstå, klart han ska va snyggast! :)

  • karamell

    Min blivande ska ha vanlig svart kostym, med väst, kravatt, speciell skjorta och näsduk & corsage och lackskorHans 2 bestmen ska ha: Vanlig mörk  kostym, vanlig vit skjorta, fluga & näsduk, vanliga finskor & corsage(allt i samma färgtema - champange)  Vi hade också jättesvårt att bestämma oss, men till slut blev det såhär! Tror det kommer bli skitbra =)       

  • Anna S Olsson

    Du skulle kunna ha likadan klädsel på både brudgum och marskalk, men att markalken har en ljusare alt mörkare färg på klädseln så att man ser skillna :)

  • RebeccaT

    Ja, det är ju klokt:) får se hur vi gör. För tillfället lutar det åt har bestman har kostym i samma färg och samma väst och kravatt som brudgummen..

  • RebeccaT

    Då har vi tänkt ungefär som er, det var ju bra. Blev lite orolig att de skulle ha samma:)men då finns det inget som säger att det måste vara så..

  • daniiel

    Min make hade svart kostym, vit skjorta, rosa väst och rosa kravatt. Marskalkerna hade svart kostym, vit skjorta samt rosa slips. Alla hade exakt likadana skor (en kul grej tyckte dom). Vi ville ändå att maken som brudgum skulle vara lite mer uppklädd än marskalkerna.

    Hur ni ska göra, vet bara ni. Vad känner ni er bekväma med? Vad känner sig marskalken bekväm med? Vill ni hemskt gärna att han ska ha jackett och han vill ha det, så kör på det. Det går dock bra med kostym också :)


  • Juli2013

    Min blivande och hans best man kommer att ha militär högtidsdräkt båda två, så de blir exakt likadana, vi får hoppas man ser skillnad ändå... ;)
    Så vill man att de ska ha samma så tycker jag man kan köra på det med!

Svar på tråden Vad ska bestman ha på sig?