• Äldre 30 Apr 23:57
    10694 visningar
    12 svar
    12
    10694

    Morgongåva dagen efter bröllopet?

    Hej. Alla jag pratat med säger att morgongåvan ger man till sin andra hälft på morgonen efter att man gift sig. Alltså första morgonen som fru. Detta bekräftade även juveleraren när jag var där, men så ser jag i någon blogg att hon fick den på morgonen innan vigseln. Man får naturligtvis göra som man vill, men vad anser du vara rätt i frågan?

  • Svar på tråden Morgongåva dagen efter bröllopet?
  • Mariaa
    Äldre 1 May 00:01
    #1

    Det har alltid varit dagen efter i alla tider. Men det beror väll på vad personerna som ger och får anser är rätt.

    Om jag får någon hoppas jag på dagen efter. Solig

  • Äldre 1 May 00:05
    #2

    Ja,jag tänkte också det att " dagen efter har det ju alltid varit". Jag hoppas också jag får något, låter så mysigt med morgongåva. :)

  • Mariaa
    Äldre 1 May 00:08
    #3
    Js Fästmö skrev 2013-05-01 00:05:00 följande:
    Ja,jag tänkte också det att " dagen efter har det ju alltid varit". Jag hoppas också jag får något, låter så mysigt med morgongåva. :)
    Det låter så vackert och kan ofta va vackert. Skrattande 
    Brudgummen brukade inte få nått förr men har blivit rätt vanligt på senare år. :)
    Förr så fick bruden land eller nått annat värdefullt av brudgummen så hon skulle klara sig om han dog. Så det var en riktigt viktig gåva.
  • Äldre 1 May 00:11
    #4

    Jag är lite klassisk och önskar mig nog ett litet hänge som är hjärtformat och mannen skall också få en gåva. Ska du ge din man?

  • Mariaa
    Äldre 1 May 00:16
    #5
    Js Fästmö skrev 2013-05-01 00:11:31 följande:
    Jag är lite klassisk och önskar mig nog ett litet hänge som är hjärtformat och mannen skall också få en gåva. Ska du ge din man?
    Jaaa, så klart han ska få en morgongåva. Han förtjänar att få en varje dag i resten av våra liv. Skrattande

    Jag hoppas också att jag får ett vackert smycke men han är inte så duktig på romantiska gåvor att jag tror jag får nått praktiskt, haha. Iofs fick jag nyss ett helt nyttkök så jag kanske får nöja mig med det. Glad

    Vad har du tänkt ge din? Jag ska ge min en secret box och sen blir det nog en upplevelse typ vinprovning eller köra rallybil. Sånt där typiskt grabbigt. Solig
  • Äldre 1 May 00:19
    #6

    Jag har också tänkt upplevelse, typ luftballong eller köra formel 1. ( fast det är väl typ formel 3 eller nåt..hihi) och sen ngt mer mindre, kanske en ny klocka som jag graverar eller så. Tycker det är det svåraste nästan, han är ju värd det bästa. :)

  • Mariaa
    Äldre 1 May 00:23
    #7

    Jag är kass för jag menade formel 1 när jag skrev rallybil, hahaha! Skrattande 

    Mmm, det är rysligt svårt för man vill ju att kärleken ska bli så otroligt lycklig över gåvan han får. Men en klocka med gravyr är ju verkligen en så fantastiskt fin gest! Carrie gav ju Mr BIg det i Sex and the city 2 filmen (Om du såg den? :D )

  • Äldre 1 May 00:34
    #8

    Aha! Ja då kan det inte gå fel, hade missat det. ;)

  • Mariaa
    Äldre 1 May 00:50
    #9
    Js Fästmö skrev 2013-05-01 00:34:40 följande:
    Aha! Ja då kan det inte gå fel, hade missat det. ;)
    Fast det var inte en morgongåva utan en årspresent  och han gav henneen tv i sovrummet, hahaha.
    Hon hade graverat in dom där orden han viskade till henne:

    Ever thine
    Ever mine
    Ever ours 

    Solig
  • Mariaa
    Äldre 1 May 00:51
    #10

    hennee? Hm, det skulle stå henne.

    Jag är trött nu och blicken är suddig, haha. Skäms

  • Äldre 1 May 00:59
    #11

    Jag är också trött men bröllopstänk är så kul så ipaden verkar vara fastlimmad i handen på mig. ;)

  • Mariaa
    Äldre 1 May 01:08
    #12

    Ja, tänk att det är så svårt att slita sig från bröllopsdrömmarna och planerna. Drömmer
    Jag får snart börja ransonera min tid här för det är ju ändå 2 år kvar innan jag står som brud, hahaha! Solig

Svar på tråden Morgongåva dagen efter bröllopet?