• daniiel

    Bästa sättet att träffa någon?

    Hur ska man gå tillväga om man vill träffa någon?

    Är det dejtingsidor som gäller? Krogen? Mataffären? Gemensamma vänner?

    Om någon är ute efter ett seriöst förhållande och inte bara vill träffa någon för en natt så att säga, hur är bästa sättet att göra det på? Vad ska man tänka på? Vart ska man leta?

    Tips? :)

    (Jo, jag är redan gift och har det bra, men alla vänner har det inte lika bra ;P)

  • Svar på tråden Bästa sättet att träffa någon?
  • Allis

    Klart han ska försöka vara mer aktiv där han redan är (handlar mat, tankar, källsorterar etc.), inte bara för att öka chansen att träffa någon just där utan för att bara bli lite mer van att ta kontakt med folk. De flesta av oss tror att vi inte har några större problem med att prata med okända människor fast om vi hade blivit filmade en hel dag så hade man fått se mycket kul.

    Hur vanligt är det att människor tittar på folk omkring sig istället för ner i marken eller ut i tomma intet? Hur länge är egentligen lagom länge att titta på någon utan att det ska börja slå över till att bli obehagligt (inte längre än några få sekunder)? Om han blir lite mer medveten om hur han själv beter sig så är det en bra början. Klart han inte ska ändra sin personlighet, men ofta finns det många små saker som man kan ändra rätt lätt. Hejja på folk och ha ögonkontakt t.ex. Bara le mot någon man möter. Inte helt maniskt förstås, då blir han ju bara trött på sig själv haha.

    Sen kan man vidga arenan lite via nya intressen. Inom vilka områden finns det lite fler tjejer? Finns det något han själv skulle vara intresserad av? Jag tror inte på det där att man ska testa nyttnyttnytt bara för testandets skull, sätt mig i en miljö jag inte alls är intresserad av så blir jag ju inte direkt på glatt och inbjudande humör, man ska nog mer snöa in på nytt men fortfarande sådant jag kanske kan tycka är skoj. Någon mässa? Utställning av något slag? Drälla på vernissage är ju en klassiker men det finns ju allt möjligt som ställs ut. Veteranmoppeträff var det här i helgen t.ex. kul att titta på även om jag egentligen inte hyser någon större fascination för moppar.

    Jag tror inte att man ska försöka göra om sig, bara öka självförtroendet lite och våga prova saker inom sin egen bekvämlighetszon.

  • Kaffegrus

    Jag träffade min blivande på jobbet. Tycker det är ett bra sätt då ens jobb ofta (men inte alltid) säger något om vem man är. Vi har samma yrke också, så då kanske man har ändå fler grundläggande värderingar gemensamma.

    Mitt ex träffade jag genom bekantas vänner. Jag blev bjuden med någon jag inte kände jätteväl på en fest och där var han. Så jag kan väl också tipsa om att hänga med på saker man kanske inte alltid gör då de samma ställen man alltid är på eller de samma personer man alltid är med kanske inte har något man inte sett förut.

    Under utbildning är det ju också väldigt många som träffas. Som någon annan här föreslog är kanske en kvällskurs eller något en bra idé

  • TheD

    Det är inget som går att planera. Jag hade tanken att träffa en amerikan eftersom jag flyttade dit men nej. Nästa land skulle bli Frankrike men efter att jag kom hem från USA träffade jag min make. Jag som hade sagt att jag inte kommer träffa någon här! ;)

  • Carina10
    Gina dc skrev 2013-04-29 23:03:43 följande:
    Jag var singel i 9 år innan jag träffade min blivande.. Visst att jag gick på dejter, men det blev aldrig mer än så. Efter att träffat svin efter svin så slutade jag helt att bry mig, jag blev känslokall och likgiltig. Jag trodde inte att det skulle komma en dag då jag faktiskt skulle träffade någon , men jag brydde mig inte heller.. Jag var nöjd med mitt liv. Det var först då, när jag slutat bry mig som jag träffade mitt livs kärlek.. Jag är medveten om att det är väldigt klyschigt, men det är så sant att "plötsligt händer det!" Jag tror inte att man skall leta..
    Jisses, det är som om du beskrev mig :)
  • CoG

    Och man ska ge även de mindre snygga en chans, utsidan säger verkligen inte allt.

    Jag har en gammal vän, även fd granne som är på ALLA snygga tjejer. Messa på fb och massa dejsidor. Han är verkligen på alla dessa snyggingar....går ju inte alls särskilt bra.
    Och jag gissar att han missar otroligt många möjligheter att träffa en riktigt goding, just för att han bara går efter ytan.


    Gina dc skrev 2013-04-29 23:03:43 följande:
    Var mer social än vanligt, byt några ord med den snygga kassörskan, våga gå fram till den snygga tjejen som står i baren. Facebooka intressanta och ta kontakt via mail, gå på utställningar, gå till videobutiken
  • Boringbrick

    Hände mig faktiskt häromdagen att jag blev raggad på vid tunnelbanan påväg till skolan. Så jag vill lägga förslaget: ta kontakt med folk på bussen, tåget, tunnelbanan osv. Jag är ju själv redan i ett förhållande, men jag blev otroligt smickrad och tyckte att det var charmigt och modigt av honom. Hade jag varit singel så hade han nog fått mitt nummer, just för att jag tyckte det var så coolt gjort av honom. Så jag tror att man kan vinna på överraskningsmomentet, just för att det kan vara lite charmigt och modigt.

  • Sörön10

    Träffade min man när jag började sjunga i ett band han redan spelade i. Så gemensamma intressen säger väl jag då! Hade gett upp hoppet om att hitta nån men där, i trombonsektionen, fanns han plötsligt! Vi lärde känna varandra och ett halvår efter att jag börjat i bandet blev vi ett par! Jätteglad att jag fick lära känna honom "utan intentioner" först. Detta var 2005. Nu är vi gifta och har en liten bebis!


  • Cathelica

    Kommer ihåg mina vänner sa till mig ;  han kommer när du minst anar!
    Och så var det faktisk också :)
    Min man är en gammel bekänd som jag festa lite med under tidlliga gymnasieåren, träffa han igjen, och pang :)

    Våga ge "gamla vänner" en chans!
    Gemensamma intr. tror jeg också mycket på! 

  • filibustern

    det är så olika tycker ajg. vissa sätt passar olika människor. jag träffade min genom gemensam hobby - karaten. min syster sa, efter några misslyckade förhållanden: ne! nu ids ja inte leta!, dagen efter träffade hon sin man som hon än idag är gift med och har barn med. min andra syster letade nog inte alls, sen skulle hon hälsa på en gammal bekant och så bara KLICK! de e så olika.. 

  • Tin

    Himla svårt det här! Enligt min erfarenhet är det av någon anledning så att är en partner är det sista man vill ha så är det just precis det som dyker upp! På samma sätt är en partner det sista som dyker upp när man vill ha en..Sedan jag blev förlovad och bröllopsdatumet spikades upplever jag det nästan som att det är fler som "är intresserad" av en än vad det har varit tidigare. Jag undrar om det beror på att jag själv är fullkomligt ointresserad av andra? Vad tror ni?       

  • Gina dc
    CoG skrev 2013-04-30 19:10:15 följande:
    Och man ska ge även de mindre snygga en chans, utsidan säger verkligen inte allt.

    Jag har en gammal vän, även fd granne som är på ALLA snygga tjejer. Messa på fb och massa dejsidor. Han är verkligen på alla dessa snyggingar....går ju inte alls särskilt bra.
    Och jag gissar att han missar otroligt många möjligheter att träffa en riktigt goding, just för att han bara går efter ytan.
    Givetvis menade jag dom personen i fråga anser är snygga/tilltalar honom.. Klart man skall ge även de man anser är mindre snygga en chans, men en chans ges ju först efter att man bytt några ord..när man funnit något intresse för personen.
    Inte direkt så att man tänker: Hmm..Han/hon är inte direkt så fin, men kanske snäll, så jag går fram och byter några ord?! Inget jag hade fått för mig iaf  Obestämd

    Men jag förstår helt klart vad du menar! Min blivande är ingen kille jag skulle gått fram till, så jag tackar gud för FB!! Vi kände varann såpass att vi hade varandra på vänlistan, men inte mer än så.. Efter att vi hejat på varandra uite på krogen så gick han hem och mailade mig via FB.. Vi mailade fram och tillbaka flera veckor och fann tycke för varandra.. När det väl var dags för första dejten så  var jag redan hooked!!
  • Gina dc
    Carina10 skrev 2013-04-30 18:59:37 följande:
    Jisses, det är som om du beskrev mig :)
    Haha.. skönt att det finns fler som upplevt det :)
  • FruForsmark

    Mina föräldrar träffades via studierna, annars hade de aldrig träffats då de kom från olika län. Samma för mig och min man :)

  • CoG

    Och jag har hört att de som är upptagna och har ring på fingret är mer intressanta för vissa än singlar.
    Är man upptagen måste man väl vara ngt att ha, eftersom att ngn annan tycker om en....eller nåt i den stilen.


    Tin skrev 2013-05-01 19:51:14 följande:
    Himla svårt det här! Enligt min erfarenhet är det av någon anledning så att är en partner är det sista man vill ha så är det just precis det som dyker upp! På samma sätt är en partner det sista som dyker upp när man vill ha en..Sedan jag blev förlovad och bröllopsdatumet spikades upplever jag det nästan som att det är fler som "är intresserad" av en än vad det har varit tidigare. Jag undrar om det beror på att jag själv är fullkomligt ointresserad av andra? Vad tror ni?
  • Augusti13

    Vi träffades på semester, men det är nog mer ovanligt än vanligt. Har en kompis i samma sits som din kompis! Tror inte hon kommer hitta någon just nu då hon verkligen LETAR överallt, konstant. Och så fort hon hittar minsta fel på någon så är det direkt på nästa kandidat ist. Tror tyvärr ofta nyckeln är att ge upp först, lugna ner - och sen bara låta det ske :p

  • Alvstina
    MariaochDaniel skrev 2013-05-01 13:01:27 följande:
    Träffa någon via sin hobby tror jag på. Det var så jag träffade min blivande, på en danskurs =)
    ..och jag träffade min blivande man då vi sjunger i samma kör :) Det var ju kul när man fick ihop det med den där snygga tenoren!
  • CoG
    Alvstina skrev 2013-05-03 17:31:51 följande:
    ..och jag träffade min blivande man då vi sjunger i samma kör :) Det var ju kul när man fick ihop det med den där snygga tenoren!
    :D
Svar på tråden Bästa sättet att träffa någon?