• Äldre 29 Apr 10:11
    5363 visningar
    38 svar
    38
    5363

    Gillar du din kropp?

    Svara på frågan och diskutera i tråden: Vad är du mest/minst nöjd med?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gillar du din kropp?
  • Madele­n
    Äldre 30 Apr 07:21
    #21

    Älskar min kropp! Efter fyra barn är den fortfarande perfekt!

  • PMB
    Äldre 30 Apr 07:31
    #22

    Jag skulle nog säga ja, för överlag är jag nöjd med min kropp. Ibland tycker jag annorlunda speciellt när magen har svullnat upp och kläderna som passade så bra på morgonen helt plötsligt gör så man ser ut som ett svullo Obestämd Visst hade jag gärna tappat några kilo men jag är nöjd över mina former och min blivande hade inte blivit glad om jag bantat bort dem Flört Och som någon sa tidigare jag är nöjd över allt min kropp kan göra. Jag kan dansa, springa, hoppa och leva utan problem. 

  • Hotlen­a
    Äldre 30 Apr 08:54
    #23

    Jag svarade ja men efter att ha läst tråden så vill jag nog ändra mig. Jag tänkte självklart på en gång på utseendet när jag såg frågan. Och då gillar jag den även om jag inte är 100% nöjd och jag jobbar hårt med den för att få en slankare och muskligare figur. Men jag tänkte inte på hälsoaspekten, och där gillar jag den inte! Jag har en kronisk tarmsjukdom som ofta ställer till det för mig i mitt dagliga liv. Å Jag omtalar mig kropp som "min skitkropp" rätt ofta! Jag får dessutom väldigt ofta urinvägsinfektion och benhinneinflammation. Så i det avseendet, Nej, jag gillar inte min kropp.

  • Alylly­ra
    Äldre 30 Apr 09:11
    #24

    Jo, överlag gör jag det. Kan bli förbannad ibland när ryggen börjar göra ont, men eftersom jag har left med det sen jag var 8 år så börjar jag bli rätt van faktiskt Tungan ute

    Kan ibland titta på andra och känna "tänk om jag var längre", men samtidigt gillar jag att vara liten och kort och kunna krypa upp i sambons famn och gosa. Så det går fram och tillbaka.

    Om jag skulle välja en sak jag ville ändra på skulle det nog vara rörligheten, jag önskar att jag var mindre stel. 

  • Äldre 30 Apr 10:38
    #25
    Hotlena skrev 2013-04-30 08:54:33 följande:
    Jag svarade ja men efter att ha läst tråden så vill jag nog ändra mig. Jag tänkte självklart på en gång på utseendet när jag såg frågan. Och då gillar jag den även om jag inte är 100% nöjd och jag jobbar hårt med den för att få en slankare och muskligare figur. Men jag tänkte inte på hälsoaspekten, och där gillar jag den inte! Jag har en kronisk tarmsjukdom som ofta ställer till det för mig i mitt dagliga liv. Å Jag omtalar mig kropp som "min skitkropp" rätt ofta! Jag får dessutom väldigt ofta urinvägsinfektion och benhinneinflammation. Så i det avseendet, Nej, jag gillar inte min kropp.
    Ja jag tänkte inte heller på den aspekten när jag svarade. Det känndes så givet att det var utseendemässigt som var frågan.
    Men även om min kropp alltid gör ont (vissa delar mer än andra) så tycker jag om den ändå.
    Jag tycker inte om att det gör ont. Men jag är glad att jag har alla delar i behåll så att säga Flört 
  • Äldre 30 Apr 12:12
    #26

    Jag älskar min kropp. Från mitt ansikte ned till mina stora bröst och dallriga mage till mina stora lår och konstiga fötter.

  • Plätti­s
    Äldre 30 Apr 12:32
    #27

    Jag bestämde mig till slut för att svara ja. Jag tycker om min kropp och hur jag ser ut. Men precis som med alla långvariga relationer så bråkar vi ibland

  • Äldre 30 Apr 15:14
    #28

    Svarade ja, tycker i det stora hela bra om min kropp. Ibland tycker jag mindre om den, t ex när den svullnar upp innan mens... Men, som Plättis så genialt uttrycker det så är det ju normalt att bråka ibland i en långvarig relation!

  • kärlek­ensbru­dpar
    Äldre 30 Apr 15:19
    #29

    Ja älskar min kropp trots häng bröst!

  • hedvig
    Äldre 30 Apr 15:20
    #30

    Är väldigt ambivalent.
    Jag älskar min kropp för att den har kvinnliga kurvor och har burit två barn. Jag älskar däremot inte livets spår i form av en dallrig mage med bristningar, hängtuttar osv. Så ja, jag är inte nöjd men är ändå vän med min kropp :)

  • confuz­ed86
    Äldre 30 Apr 16:37
    #31

    Jag svarade vissa delar mest för att jag håller på med viktminskning efter första barnet. Har gått ner 24kg hittills (fick barn för ett år sedan) har ca 13 kvar tills jag är nöjd. Är nöjd med överkropp då jag är päronformad (dock en del gravidmage kvar). Men jag kämpar på! Spinningpass ikväll ;)

  • 201402­22
    Äldre 30 Apr 21:32
    #32

    NEJ! Inte alls. Känner mig tjock fast jag vet att jag inte är det :(.

  • Äldre 1 May 08:24
    #33

    Min kropp är bra, men den kroniska värken drar ner betyget en del

  • IdaOch­Tomas
    Äldre 3 May 10:46
    #34

    Jag saknar alternativet: "Ja, med vissa undantag". Jag har lärt mig tycka om min kropp ju äldre jag blivit, men visst finns det fortfarande en 3-4 aspekter jag gärna skulle ändra lite på. men jag tycker ju om bra mycket mer än bara "vissa delar"!

  • Äldre 3 May 11:39
    #35

    Jag gillar min kropp jattemycket men det har jag inte alltid gjort. Jag har varit bade jattesmall och overviktig men har nu senast gatt ner 16kg. Jag skulle garna ga ner 5-10kg extra men tar det lungt med det och gar ner langsamt men stadigt.

    Sjalvklart har min viktnedgang mycket med att gora att jag gillar min kropp, men aven att jag blivit aldre och blivit tryggare i mig sjalv. Jag ar absolut inte modellsmal, jag har bristningar pa magen och vuxen acne ibland, men jag har lart mig att tycka om hela mig anda. Dock ar ju inte det varldens lattaste, men nar man kommit over den dar barriaren av hur man "ska" se ut sa blev livet mycket enklare, haha! 

  • Micro
    Äldre 3 May 22:27
    #36

    Jag svarade nej för att jag helt enkelt inte är nöjd behöver inte söka fel bara medveten om att de var min lott och de här är jag

  • Äldre 3 May 22:50
    #37

    Nu gör jag det!! Efter att jag "tappat" (med hårt slit och strikt kost) 20 tunga kilon!! Det jag gillar bäst är att jag har nästan ingen värk längre och är pigg som en duracellkanin ;)

  • BellaB­ella
    Äldre 3 May 23:20
    #38

    Ja det gör jag! Allt sitter där det ska. Jag är tacksam för det jag har och vet att inget varar för evigt, men jag är jag oavsett. Tiden sätter sina spår, som sig bör, men det finns ingen mening med att gå runt och hacka på sig själv. 

Svar på tråden Gillar du din kropp?