• sofialindkvist

    Recept till Cup cakes bröllopstårta!

    Vi har bestämt att ha en cup cakes bröllopstårta istället för vanliga traditionella :) Vi kommer ha en vanlig högst upp som vi skär i men resten kommer vara söta cup cakes. Är det någon som har ett bra recept på goda cup cakes? gärna kladdkaka-liknande och även kanske nåt med banan. De ska kunna frysas in, så man bara behöver ta fram de dagen innan och göra frostingen.


    Skulle även vilja ha tips på hur man för snyggast frosting/dekoration för en nybörjare som mig :) Vill ha en vit eller rosa frostning format som en ros och typ ett rosa hjärta som dekoration men vet inte riktigt i vilket "material" man gör detta?? :)


     


    Visa gärna bilder på era tårtor /cup cakes hur ni gjort!

  • Svar på tråden Recept till Cup cakes bröllopstårta!
  • Js Fästmö

    Oj, har en massa receptme N råder dig att gogglapå kladdkakemuffins och testa dig fram. Ofta blir de lite skrumpna och inte så fluffiga men dock goda. Så jag hade nog gjort antingen en cupcake och struntat i banansmaken, eller gjort större chokladmuffins och sprutat in bananklet. Men personligen hade jag nog gjort banankakssmet ned en touch av kanel och gjort som muffins och spritsat med chokladfrosting. Kanske dubbel sats i pappformar som jag satt i plåtform, eller så investerar ni en cupcakemaskin från typ ullared. Använd sen tårttyll till spritsen som gör rosor. Finns att beställa på nätet, ta då stor storlek.. Banancupcakes kan ni frysa. Jag brukar få testa med olika frosting, ibland blir det bea o ibland för hårt som kristyr, men man kan köpa färdig på ötet med chokladsmak Men kanske billigare att testa sig fram. :)

Svar på tråden Recept till Cup cakes bröllopstårta!