• sansun

Klänningen med STORT K!

HUR valde ni klänning? :-O Har ni provat runt å sen bara kännt att det där ÄR klänningen med STORT K? Eller har ni kännt att den här är okej å sen insett att det är DEN ni vill ha? Jag har fortfarande inte bestämt mig (bröllop i början av Augusti :-O) för klänning! Börjar på att bli lite små bråttom..... Har provat ett antal och valt ut 3 stycken som jag tycker väldigt bra om, men som sagt ingen som bara känns att WOW den här ska jag ha! Har jag inte hittat min klänning än eller är jag bara kräsen? Hur hade ni det?

• Svar på tråden Klänningen med STORT K!
  • annie s

Har inte provat några klänningar alls, satt och tittade på ebay mest på skoj tänkte att jag skulle få en uppfattning om vad som fanns innan jag skulle prova och där var Den. Kunde tänka på någon annan klänning sen, vet inte ens om jag passar i den :D Kommer i slutet på maj.

• marsmat

Jag tittade jättemycket på nätet först faktiskt. Sen hittade jag en eller två designers som jag tyckte om. När jag provade klänningar från den ena hittade jag inte klänningen med stort K, men jag var rätt säker på att jag ville ha en klänning från just henne.

SÅ, jag åkte till hennes "huvudaffär" och provade mer. Det blev heller inga uppenbara favoriter, fast jag visste fortfarande att jag gillade stilen. Dagen efter ringde jag och frågade i all panik om jag fick komma tillbaka och prova mer. Det fick jag och provade något som jag förbisett dagen innan och BAM. DÅ visste jag att detta skulle bli min klänning. Jag smygtog en bild och typ en gång i veckan tittar jag på den och vet att det inte finns någon annan klänning där ute som jag gillar så mycket.

Så DET var klänningen med stort K  Glad

• daniiel

Jag gifte mig för drygt 1,5år sedan och har fortfarande inte hittat klänningen med stort K ;) Jag hade alltså fortfarande inte kunnat gifta mig om jag hade väntat på den "wow-känslan" för någon klänning. Även om jag ibland fortfarade kan sitta och tänka att det känns lite surt att inte fått ha min absolut drömklänning på bröllopet, så tänker jag då också att det kanske beror på att jag inte har en drömklänning. Jag kanske har många och då kanske den jag gifte mig i, som jag kände mig väldigt fin i, var en dom klänningarna och då är ju allt frid och fröjd :)

Ibland kan nog vissa hitta en klänning dom faller pladask för. Det beror nog mycket på hur man är som person. Jag tycker dock att så länge man har en klänning man känner sig vacker i och bekväm i, så ska man inte stressa över att man inte hittat "rätt".

Man kan ju inte leta och vänta i evighet på en klänning. Bröllopsdagen är ju så mkt mer.

• TheD

Jag hittade min på bild två år innan bröllopet ens var planerad och jag bestämde mig för att just den klänningen skulle jag ha den dagen jag gifter mig.

• iser

Vi gifter oss den 4 maj och bestämde ss den femte april. (överraskning i samband med dop) Helgen därpå åkte jag till min tvillingsyster och vi skulle ut och leta klänning varpå min svåger sa "det hänger ju en i garderoben". Det var en klänning som min syster köpt på loppis för 50kr som jag provade och gillade men den har sytts in i livet.

Jag tror inte att jag skulle hitta en bättre klänning om jag letade. Jag skulle dock hitta många andra fina och vela och älta och dra mitt hår.

• Chicita

Jag bestämde mig för en viss stil när vi först tänkt ha ett vanligt bröllop.
    Jag ville sy min klänning själv och då blev jag lite begränsad när det gäller modell eftersom jag inte har någon sömnadsutbildning utan bara är självlärd. Så att konstruera en korsett kändes lite överkurs Tungan ute 

Men sen bestämde vi oss för att ha medeltidstema och då fick jag ju tänka om lite.
    Sökte mycket inspiration i filmer och kom till slut fram till hur jag ville ha klänningen.
    Någon wow-känsla hade jag inte dock även om jag är väldigt nöjd med resultatet ändå.
    Jag har aldrig kännt mig så fin någon gång Glad 

• Theuglyorgan

Jag tittade runt jättemycket på nätet innan och trodde att jag visste vad jag ville ha.
    Första gången jag provade klänning så sa jag till hon i affären att jag ville prova olika stilar för att reda ut vilken som passade min kroppstyp bäst. När det väl var gjort så var det bara att prova olika varianter av samma klänning, det var mycket lättare då. Då behövde man inte ens titta åt annat håll.

Jag provade en klänning som satt jättebra men jag gillade inte tyget. Så gick jag själv till en annan affär en dag efter skolan och sa att jag ville prova deras klänningar som är a-linje, med knappar i ryggen. Dem hade 5 st inne. Så jag provade alla fem och den sista var 4 storlekar för stor, men jag älskade den.
    Så det var inte mer dramatiskt än att jag a "jahapp, denna blire" och sedan kom jag dagen efter och hämtade den: ). Man behöver inte gråta eller så, det går att betee sig när man hittar en klänning: )

WOW, vet i fan om jag kände men hur mkt woow känner man annars när man står i otvättat hår, osminkad? Ingen klänning kommer till sin rätt just då: ) Men jag tycker  den är fin, jag ser bra ut i den och känner mig vacker, jag ser extremt mycket fram emot att få ha den på mig och jag kommer inte tänka så mkt under kvällen "ser min rumpa ut såhär, mina axlar osv".  Det tycker jag är bra nog. Plus, om jag ska leta vidare så måste jag veta vad denna inte har som jag skulle önska att den hade. Jag kom inte på något så då var det bara att köpa: ).

• mimi

Oj oj vilka klännings bekymmer jag haft...! Har hela tiden i mitt huvud vetat vilken typ av klänning jag vill ha på den stora dagen men aldrig funnit i butik. Otaliga timmar har jag surfat runt i världens alla hörn men aldrig har det blivit helt perfekt. Jag var och provade några klänningar bara för att få nya idéer och få en känsla men den kom aldrig. Kände mig väldigt utklädd och aldrig fin. Hittade tillslut en sömmerska i vår lilla stad som nu fått hedersuppdraget att sy min drömkänning. Hon hade fantastiskt vackra tyger och vid provningarna har det börjat pirra så där härligt som jag så länge önskat. Det blev min lösning.

• Lilllan

Hej=)
    Har inte läst alla svar du fått.
    Jag köpte en jag på ebay som jag bara totalt älskade!! Den var sydd efter mina mått osv.. längtade ihjäl mig efter denna klänning.. Men när jag fick hem klänningen och tog på mig den så kände jag mig inte fin i den, jag älskar den fortfarande, men jag vill inte ha den.

Jag köpte en ny, för man ska känna att man valt rätt klänning första gången du tar på dig den.
    Lycka till!

• Annamolly

Jag fick wow-kanslan med min. Provade tio stycken. Manga kandes bra, men det vara bara den som kandes sadar 100% ratt. Sa jag kopte den och sedan bestamde jag mig for att sluta tanka pa klanningar. Om man forsatter leta nar man hittat den perfekta sa kan det nog handa att man far beslutsangest anda.

2013.06.22 Samos, Grekland
Svar på tråden Klänningen med STORT K!