• Äldre 22 Apr 10:52
    2656 visningar
    13 svar
    13
    2656

    Skjuter du upp allt till sista minuten?

    Svara ärligt nu, är du en planerare eller är kniven mot strupen metoden som funkar bäst på dig? Diskutera i tråden!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skjuter du upp allt till sista minuten?
  • Äldre 22 Apr 10:57
    #1

    Jag är planeringstypen och HATAR att vara ute i sista sekunden.


  • Äldre 22 Apr 11:00
    #2

    Jag planerar, planerar och planerar.. men är trots det ofta ute i sista sekunden ;)


  • Äldre 22 Apr 11:02
    #3

    Min sambo brukar säga att jag lever efter min kalender. Jag jobbar på att inte planera allting i minsta detalj hela tiden. Ibland önskar jag att jag kunde släppa lite mer och inte vara så fruktansvärt strukturerad.

  • Annica­70
    Äldre 22 Apr 11:20
    #4

    Jag planerar allt. Kan verkligen inte leva utan min kalender som hjälper mig hålla reda på allt som jag ska göra :-/

  • IdaOch­Tomas
    Äldre 22 Apr 14:21
    #5

    Jag håller med daniiel: Planerar allt, men lyckas ändå alltid ha en massa sista minuten grejer att göra

  • Alylly­ra
    Äldre 22 Apr 14:37
    #6

    Sista minuten är min minut! Det är då jag skiner :)

    Visst, jag gillar också att planera och greja. Men mest gillar jag att faktiskt göra! 

  • Äldre 22 Apr 15:14
    #7

    Jag planerar.
    Hatar att vara sen.
    Hellre en halvtimme för tidig än 1 minut sen när jag ska någonstans eller möta någon.
    Jag är snarare tidspessimist än tidsoptimist, jag tror att allt tar längre tid än det gör Tungan ute 

  • Äldre 22 Apr 15:38
    #8

    jag är en sån (på både gott och ont) som gör allt snabbt och NU. så för mig spelar det som ingen roll om jag börjar 2 år innan eller 3 månader före, jag hinner med stor sannorlighet med allt ändå. men för min egen skull skulle jag nog börja lite "sent" typ, ett halvår, för att annars är jag klar för fort, och har 1år kvar innan bröllopet och då kommer jag att hinna ändra på allt 17 ggr :P 

  • Plätti­s
    Äldre 22 Apr 17:29
    #9

    Jag skulle vilja vara bättre på att planera och göra saker i god tid, men trots det så sitter jag ALLTID och svettas kvällen innan deadline och måste göra ALLT. Därför har jag tagit hjälp av nära och kära (och en högst välorganiserad sambo) för att planera bröllopet. Nu är jag ute i alldeles för god tid istället. Lokalen bokad ett och ett halvt år innan det smäller

  • Äldre 22 Apr 18:32
    #10

    Jag är alltid ute i god tid och planerar som en galning jämt.


     


    ..om det itne är något jättejobbigt som att ringa till tandläkaren. Det har jag tänkt i snart 3 år att jag borde göra :P

  • imoen
    Äldre 22 Apr 20:32
    #11

    Beror helt på vad det gäller! T ex så deklarerar jag alltid dag 1, men får alltid in bilen sista dagen före körförbud på en besiktning.. Annars är jag nog mest som några andra här sagt, planerar och planerar och är ändå ute i sista stund :)

  • Äldre 23 Apr 12:14
    #12

    Vi älskar att planera! :)

  • Äldre 23 Apr 12:45
    #13

    Jag tycker det är jättekul att planera och skriva listor och leta inspiration mm, men jag får ändå mest gjort när jag har kort tid kvar....så planeringen kan jag hålla på med i evigheter, medan jag väntar in i det sista med att faktiskt göra det som ska göras. Brukar fungera bra för mig:)

Svar på tråden Skjuter du upp allt till sista minuten?