• sofiia

    Hur nära är de vänner ni bjuder?

    Hur nära är de vänner ni bjuder? vi ska ha ett ganska litet bröllop med mästadels nära vänner och någon släkting.. Nu har vi ett par som är nära vänner med två av våra inbjudna par och jag och tjejen bor nära varann och har börjatr umgås mer och mer.. Kommer säkerligen bli mer och mer umgänge.... Nåja, är mäst bara lite nyfike på era inbjudningar..

  • Svar på tråden Hur nära är de vänner ni bjuder?
  • daniiel

    Hur nära vänner.. Jadu, hur mäter man det? Hur länge man känt varandra? Hur ofta man umgås?

    Vi bjöd in dom vänner vi ville ha där helt enkelt. Några umgås vi med ofta, andra mer sällan. Några var bardomsvänner och några hade vi lärt känna bara ett halvår före bröllopet. Vi försökte helt enkelt bara känna efter med hjärtat, vilka skulle vi sakna om dom inte var där? Vilka skulle det vara roligt att se när vi blickar ut bland gästerna? Dom personerna bjöd vi in.


  • CoG

    Vi gör som daniiel och bjuder de som känns närmast hjärtat, de som vi ser framemot att träffa och ha omkring oss på vår dag.
    Vi har även bjudit in en respektive vi aldrig träffat och två andra som är singlar får ta med sig ett sällskap om dom vill (kanske hinner dom träffa någon, eller så kanske dom känner ngn som skulle vara kul att ta med den dagen) . Vi vill att de vi bjuder ska känna sig bekväma och välkomna.

  • Juni 2012

    Min bästa kompis ville inte komma, så det löste sig själv. Så jag bjöd bara en kompis med respektive. Maken bjöd en kompis med respektive. När de gifte sig så var dock bara maken och inte jag bjuden, så vi är väl inte direkt nära.

  • FruForsmark

    Vi valde endast vänner vi kan umgås med på tumanhand och inte bekanta som vi alltid umgås med i grupp. Så drog vi gränsen. Jag tycker att om du har nya vänner som du ser potential i och vill ha med på bröllopet så bjud dem.

  • Alyllyra

    Vi har bjudit alla som vi tycker om och vill ska vara där. Lite som daniiel säger, de som vore roligt att se när vi blickar ut bland gästerna.
    Plus, om jag ska vara helt ärlig, ett par som jag helst inte hade sett där, men jag vet att det kommer att ta hus i helvete om de inte bjuds. Och då känns det lättare att bara slänga iväg en inbjudan än att ta den fighten, vissa saker är helt enkelt inte värda att lägga energi på känner jag. Men vi har ett rätt stort bröllop, ca 100 pers, så deras närvaro är knappast avgörande.

    Sen har vi också resonerat tvärtom mot FruForsmark angående sådana som vi umgås med i grupp. När vi tänkte igenom det så kändes det konstigt att bara bjuda några i en grupp som man umgås med, det kändes på nått sätt "vingklippt". Så då bjöd vi alla i det gänget, även om vi inte umgås på tu man hand med alla.

    Hmm, jag börjar förstå varför vårt bröllop blev så stort Flört 

  • Chicita

    Om det är en tjej du gillar och tror att du kommer att umgås mer med så kan det ju vara ett bra sätt att berätta det genom att bjuda henne och hennes sambo (om hon har någon) till bröllopet.
    Men det är ju ingen lag som säger att ni måste det.

    Vi var på bröllop hos ett par som vi har lärt känna via nätet och som vi trivs ihop med även om vi inte umgås så ofta. Och dom var på vårt.
    Vi hade plats för dom, vi gillar dom och dörför bjöd vi dom helt enkelt...
    Vi bjöd också en del av mina jobbarkompisar, men dom fick plats först efter att andra hade hoppat av.
    Båda fotograferna (också en nät-kompis + en jobbarkompis till maken) blev inbjudna till middagen med.
    Vi sa att dom i första hand var gäster på middagen men att om dom ville fota lite då också så skulle vi bli väldigt glada... 

Svar på tråden Hur nära är de vänner ni bjuder?