• Äldre 15 Apr 11:25
    4827 visningar
    25 svar
    25
    4827

    Privatsurfar du på jobbet?

    Svara på frågan och diskutera hur mycket det är okej att privatsurfa på jobbet.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Privatsurfar du på jobbet?
  • Äldre 15 Apr 16:28
    #11

    Sällan man har tid till det men eftersom alla gör det, ses inte det som konstigt.

  • Alylly­ra
    Äldre 15 Apr 17:00
    #12

    Absolut. Kanske lite mer än jag borde. Men det går aldrig ut över min arbetsuppgifter på så sätt att jag blir försenad eller lämnar in ett dåligt arbete. Och eftersom mina chefer också gör det så verkar det inte vara någon stor grej. 

  • stormh­elen
    Äldre 15 Apr 17:31
    #13

    Nu när jag är student så surfar jag ju inte på jobbet då jag inte jobbar. =P


    Men om jag ska gemföra det med att jobba så sitte jag inte och surfar på mobilen eller skickar sms när jag är på föreläsningar eller seminarium, då jag dels vill lyssna och vara engagerad samt att det INTE är speciellt respektfullt mot öreläsaren eller seminarieläraren. De har lagt ner tid på att planera föreläsningarna/ seminariumerna. Då kan man faktist lägga undan mobilen och lyssna i några timmar.


     


    Men innan jag började studera så jobbade jag, och då surfade jag aldrig på arbetstid, dels för att jag inte har tid och privata saker gör man hemma och inte på jobbet.


    Det är inte rätt att en arbetsgivare ska sitt aoch betala för att man gör privata saker som inte tillhör arbetet. Så sådant kan man göra hemma istället.


     


     

  • Äldre 15 Apr 17:47
    #14

    Morgon- och kvällsskiften finns det inte tid till privatsurfning. Men under nattskiften blir det en del (beror på natten).. Under lugna nattskiften är det ett sätt av många att hålla sig vaken....

  • Äldre 15 Apr 18:09
    #15

    Jag valde "annat" (egentligen ett konstigt svar på frågan).