• Teckla85

Vilken modell??

Hej! Vi ska gifta oss nästa sommar och jag börjar kolla runt vad jag vill ha för klänning på mig. Och jag vet sjutton inte vilken typ av klänning jag ska ha! Vad pålassar en tjej på 28 år som är 172 cm lång, lite smalare midja och ganska bred om baken? Någon som är duktig och vet? Kan man ha långklänning? Eller kommer jag se ut som en tjock korv?! Kom gärna med förslag och idéer:) gärna tips på butiker som hyr ut klänningar i Södermanland !

• Svar på tråden Vilken modell??
  • daniiel

Gå till en butik och pröva klänningar. Du får du snabbt se vad du tycker att du passar i, vad du känner dig bekväm och fin i :) Det är inte alltid det man först tror.

Jag skulle säga A-linje och ball gown, då "gömmer" du rumpan lite i kjolen och kan framhäva din smala midja. Om du har smala axlar och är bred om höfterna/rumpan, så kan tex off the shoulder eller cap sleeves hjälpa till att balansera det och få axlarna att se bredare ut. V-ringat. Vill du dra uppmärksamheten till din överkropp, så välj en enklare kjol och en mer dekorerad överdel. Tex med broderier eller pärlor och stenar. Band i midjan kan också vara en bra idé för att dra uppmärksamheten till den smala midjan.

Nu utgick jag bara från att du är sk. päronform.

Generellt kan man väl säga att man ska undvika drop waist, sjöjungfru samt sheat/column-klänningar.

Svar på tråden Vilken modell??