• söt nöt

vad ska jag har till? Hjälp mig att välja.

Ok. Jag erkänner. Nerverna börjar komma nu. vi gifter oss den 11 maj och fram tills nu har jag känt mig helt lugn. Men nu börjar jag känna av att det närar sig. Funderar på vad jag ska ha till min klänning. Klänningen har ett litet släp med. Ska se om jag kan hitta fler bilder. 
    jag köpte en lång slöja som jag hade på en fotografering för ett tag sedan och den har jag kvar i garderoben. Den är 250 cm lång och i ett lager med en enkel kant på. www.emmerling.eu
    Halsband har jag en del av. Dels det som är på bilden. Ett som är 4 tunna "kedjor" av små pluppar. Det skimmrar en hel del (finns matchande armband) och ett som är en kedja med små "fransar" av kortare kedjor på. Varje "frans" slutar med en fuskpärla. Alla är i silver. 

Så frågan är helt enkelt. Vad ska jag ha till min klänning?

• Svar på tråden vad ska jag har till? Hjälp mig att välja.
  • Chicita
    söt nöt skrev 2013-04-14 20:11:40 följande:
    Får ta med allt när jag ska prova klänningen nästa gång :p 
    Precis... och knäpp kort så du kan tänka i lugn och ro sen Flört
  • karamell

Jag håller med om att klänningen är väldigt fin och detaljerad i sig, så enkla smycken kommer nog göra sig bäst till den. Jag skulle ha kört på pärlor, enkla droppformade pärl-örhängen, och något pärl-halsband med en pärla, som hänger (som halsbandet du har på på 1a bilden ungefär, så långt)

För att kunna avgöra om du ska ha slöja elle rinte måste jag nästan se en med och utan bild. Det beror också på vad du har tänkt dig göra med håret... 

• sommaren13

Vilken vacker klänning!  
    Jag står oxå i valet och kvalet när det gäller smycken, min klänning har mycket utsmyckning och jag vill ha nåt dropp halsband, så det täcker lite...just på bilden så har jag mitt guldhalsband som jag bär jämnt, men tycker inte att det passar in...har kikat lite på nåt enkelt silverhalsband med bara nån pärla på.

Nu ska ju klänningen upp en bit oxå, det ser lite konstigt ut
    Jag har funderat på ett halsband från lilly, men då kostar det ju lite. Tänkte åka och kolla lite affärer och se om jag hittar nåt snyggt enkelt silverhalsband.
    Och vad det gäller slöja så både vill och vill jag inte ha ;) vilka i-landsproblem man har Tur att det är 4mån kvar....

• söt nöt

Tack alla för dom fina orden. Jag är väldigt glad i min klänning och den är jag på något vis som är svårt att förklara. Enkel i sin form men med mycket utsmyckning på. :)
    Jag hittade en jätte fin kedja och hänge på guldfynd. Tyvärr är det utanför min budjet. Vet inte om man kan hitta något liknande på något anat ställe som inte kostar 7000 kr.
    Det var en enkel kedja som gnistrade lite i vitt guld och ett hänge med en diamant och en pärla. För mig är det inte så viktigt om det är äkta eller inte. Så jag kanske kan hitta något likande hänge i någon "vanlig" butik. Typ glitter eller liknande. Ska kolla i veckan tänkte jag. Det börjar ju bli lite tajt med tid till.
    bilder på slöja har jag ingen. Men kankse att jag kan be någon att fota nåsta gång jag provar klänningen. Jag hade inte tänkt att ha slöja till bröllopet när jag köpte den. Men nu har jag den i garderoben så då har tanken slagit mig att man kanske skulle ge den en chans. men jag vet inte :p
    Håret tänkte jag ha något likande denna. 

• söt nöt

sommaren13: jag tror att det kommer bli toppen med ett enkelt halsband i silver eller vitt guld med en pärla som hänge. Om jag hittar något som liknar det jag hittade på guldfynd så kan jag ju hojta till. Annars kan jag tipsa om det som fanns på guldfynd. Jätte fint :)
    Det är en fin klänning du har. Jag gillar att den är klassisk men ändå sin egen. Utsmyckningen är jätte fin.  

• sommaren13
    söt nöt skrev 2013-04-15 21:50:38 följande:
    sommaren13: jag tror att det kommer bli toppen med ett enkelt halsband i silver eller vitt guld med en pärla som hänge. Om jag hittar något som liknar det jag hittade på guldfynd så kan jag ju hojta till. Annars kan jag tipsa om det som fanns på guldfynd. Jätte fint :)
    Det är en fin klänning du har. Jag gillar att den är klassisk men ändå sin egen. Utsmyckningen är jätte fin.  
    Tack så mycket Jag älskar den  
    Jag tänkte åka och kolla i såna här småbutiker, man vet aldrig vad man kan hitta där  
  • söt nöt

Hittar du något fint innan den 11 maj så får du gärna skvallra om vart man kan kolla. :)

• söt nöt

Jag bor norr om stockholm. Hag har ca 30 min med pendeln in till Stockholm C. 

• sommaren13
    söt nöt skrev 2013-04-16 09:06:01 följande:
    Jag bor norr om stockholm. Hag har ca 30 min med pendeln in till Stockholm C. 
    Jag bor i hässelby
  • söt nöt

Då är det inte så långt. Då kan vi ju hålla utkik för varandra. 

• Lenblo

En "ren" slöja tycker jag skulle passa fint till den klänningen. Du kan ju sätta den under frisyren om du vill framhäva lockarna. Eller ta av den till middagen?

En liten diamant och en pärla låter helt perfekt. Du kan ju leta igenom Ebay och se om du hittar något lämpligt i fejkmaterial om det inte finns på Glitter.

Svar på tråden vad ska jag har till? Hjälp mig att välja.