• söt nöt

vad ska jag har till? Hjälp mig att välja.

Ok. Jag erkänner. Nerverna börjar komma nu. vi gifter oss den 11 maj och fram tills nu har jag känt mig helt lugn. Men nu börjar jag känna av att det närar sig. Funderar på vad jag ska ha till min klänning. Klänningen har ett litet släp med. Ska se om jag kan hitta fler bilder. 
    jag köpte en lång slöja som jag hade på en fotografering för ett tag sedan och den har jag kvar i garderoben. Den är 250 cm lång och i ett lager med en enkel kant på. www.emmerling.eu
    Halsband har jag en del av. Dels det som är på bilden. Ett som är 4 tunna "kedjor" av små pluppar. Det skimmrar en hel del (finns matchande armband) och ett som är en kedja med små "fransar" av kortare kedjor på. Varje "frans" slutar med en fuskpärla. Alla är i silver. 

Så frågan är helt enkelt. Vad ska jag ha till min klänning?

• Svar på tråden vad ska jag har till? Hjälp mig att välja.
  • annapia

Jag tycker klänningen är så vacker och har så mycket detaljer i sig själv. Jag som tycker om det enkl,a klassiska med sober stil skulle inte ha halsband till just denna klänning, speciellt inte om du ska ha denna långa slöja också. Ett par vackra dropformade örhängen och ev ett amband i silver eller pärlor.

• söt nöt

Jag har inte bestämt mig om jag ska ha slöja eller inte. Om jag ska ha det så blir det nog bara på vigseln. Det är så svårt att veta.

• Chicita

KISS - svaret på allt när man tvekar Flört

Håll det enkelt. 
    Klänningen är så talande, så att om du vräker på med smycken som tar plats eller syns mycket pga blingbling osv så finns det risk att det tar över och att inte du syns bakom allt det där.
    Det är lätt att det blir en fasad med klänning, smycken, slöja, bukett osv som man nästan gömmer sig bakom.

• söt nöt

Det är just det jag är rädd för. Jag vill ju att jag ska synas (lagom iaf) men helt utan halsband blir nog lite naket. Jag har alltid det halsbandet som jag har på bilden. Jag tor iaf att jag ska ha en lockig lite business uppsättning. Hela håret. Dels för att få bort allt och dels för att jag har en del lockar själv plus att jag ofta sätter upp hela håret. Kan inte ladda upp en bild från paddan. Men Linda Hallberg har gjort den jag funderar på. Fast jag har lugg och den ska vara kvar.

• Chicita

Då tycker jag att du har det halsbandet du alltid har.
    Det är en del av dig och kan också bli en liten trygghet så att säga. Lite vardag i allt det där superspeciella Glad 

• söt nöt

Jag har en bild på det andra halsbandet. Det brukar jag ha på "speciella tillfällen" ex studenter och liknande. Det är ganska kort och sitter ganska nära halsen.

• Chicita
    söt nöt skrev 2013-04-14 18:58:46 följande:

Jag har en bild på det andra halsbandet. Det brukar jag ha på "speciella tillfällen" ex studenter och liknande. Det är ganska kort och sitter ganska nära halsen.

Då tyckte jag att det andra blev snyggare till klänningen.
    Det kommer att bli ett stort tomt område mellan halsbandet och klänningen om du väljer det där. Det blir nästan som att du kapar av dig lite...
    Halsbandet med hänge förlänger halsen och gör att blicken dras in mot ansiktet Glad 
  • söt nöt

Bra poäng :) tack! Det är dom där sakerna att gör man si och så så upplevs det så här som jag har dålig koll på. Jag går den va fin och den va fin. Hoppas att det blir bra :p
    Så jag behöver hjälp av andra som kan och ser det på ett annat sätt än jag gör. För jag ser det först på bilderna i efterhand. :p 

• Chicita

Du får ta bilder på prov annars då och sätta dig och fundera på det sen Flört

• söt nöt

Får ta med allt när jag ska prova klänningen nästa gång :p 

Svar på tråden vad ska jag har till? Hjälp mig att välja.