• Emmeli

    Sockersöt klänning till baby?

    När vi gifter oss i sommar kommer vår dotter vara 11 månader. Storlek 74-80 tror jag hon kommer ha (Har nu 62/68). Vi kommer ha ett typiskt "prinsessbröllop" och allt kommer gå i vitt och rosa.
    Så jag vill gärna hitta någon supersöt klänning åt lillan som helst är rosa. Men vit eller vit/rosa går också bra
    Gärna med spets, tyll, siden eller något i den stilen.

    Men jag hittar ingenting!
    Eller jo, men dom klänningarna gick på över 500:- och det kändes inte värt för att ha på henne bara en gång i 3-4 timmar. Så vet ni av någon? Kanske någon bra sida på internet som har fina babyklänningar till ett vettigt pris, så skriv gärna!

  • Svar på tråden Sockersöt klänning till baby?
  • daniiel

    Kanske inte exakt vad du är ute efter, men tipsar om några som jag tycker är söta ändå :) Det går ju alltid lägga till accessoarer, tex rosa skor, strumpbyxor, hårband osv.

    www.hm.com/se/product/10596
    www.kappahl.se/article/klanning_455279
    www.ellos.se/vertbaudet/klanning-och-kort-byxa-flick/406847&Ns=RankValue5|1&Nao=3
    www.halens.se/barn-tjejklader-storlek-50-86-overdelar-klanningar-7050/klanning-079720

    Den här är väl den som passar bäst in på din beskrivning, men verkar bara finnas i strl 86
    nelly.com/se/baby/kl%C3%A4der/kl%C3%A4nningar/jocko-100162/silver-baby-dress-13239-54/
    Det finns en liknande i vitt och den finns i strl 80
    nelly.com/se/baby/kl%C3%A4der/kl%C3%A4nningar/jocko-100162/satin-babydress-13236-912/


  • Emmeli

    Superfina och bra tips daniiel!! TACK Skrattande

    Den från Nelly var ju exakt vad jag var ute efter!! :)
    Synd att den bara fanns i 86. Och den från kappahl gillade jag också, så det kanske blir en sån då :)

    Som sagt, jättegulligt av dig! :)

  • daniiel

    Hehe misstänkte att den rosa var ungefär vad du hade tänkt dig ;)

    Jag vet inte när ni gifter er, men att hålla kolla i dom vanliga butikerna kan vara lönt. Ju mer mot sommar vi går, desto mer klänningar får dom nog in :)


  • Emmeli
    daniiel skrev 2013-04-13 10:23:51 följande:
    Hehe misstänkte att den rosa var ungefär vad du hade tänkt dig ;)

    Jag vet inte när ni gifter er, men att hålla kolla i dom vanliga butikerna kan vara lönt. Ju mer mot sommar vi går, desto mer klänningar får dom nog in :)
    Så sant :)

    Nu har jag dock blivit helt såld på den där rosa som du länkade till och vill så gärna ha den.
    Har mailat nelly, så jag hoppas den kommer in igen! :)
Svar på tråden Sockersöt klänning till baby?