• Anonym (Elak)

    Vad ska jag göra?

    Jag känner mig så fruktansvärt elak, jag gifte mig för ca 9 månader sen vi hade då varit tillsammans i ett år.. det var för fort just då så kändes allt rätt och vi var lyckliga. men nu kan jag inse att vi skulle ha varit tillsammans längre..


     


    MEN jag började för två månader sen att skriva med en annan.. och i dagsläget skriver vi varje dag och pratar ofta i telen.. jag har börjat på att fundera på att lämna min man för den nya killen.. känner mig hemskt som tänker så..


     


    Jag vet inte hur jag ska bete mig.. jag vet inte om jag ska prata med min man om hur jag känner. hur skulle ni göra?

  • Svar på tråden Vad ska jag göra?
  • Anonym (Elak)
    CoG skrev 2013-04-14 15:55:19 följande:
    Hur vet ni att ni inte kan få barn?
    Ska man inte ha försökt utan resultat i typ 2 år eller ngt sånt innan man kommer till en IVF klinik?
    12 månader..
  • CoG
    Anonym (Elak) skrev 2013-04-14 18:18:50 följande:
    12 månader..
    Okej...

    Men ni har fått veta att det är ngt som gör att ni inte kan få barn?
    Har ni pratat om andra alternativ för att få en familj,
    om det är så att ni gärna vill (ville) ha barn tillsammans?
    Eller har ni bara slagit det ur tanken då ni fick veta att ni inte kan få barn tillsammans?
  • Allis

    Jag får inte riktigt ihop det kronologiskt, allt måste rimligtvis ha hänt väldigt snabbt. En fertilitetsutredning påbörjar man ju inte förrän efter tidigast ett år och om det var exakt ett år efteratt ni träffades så var det ju just när ni gifte er?? Och gifte er gjorde ni ju ändå liksom. Och fick ni beskedet senare så handlar det om några korta månader innan du börjar kontakta någon annan.Alla förhållanden går upp och ner och svåra beslut behöver många lång tid på sig för att bearbeta, sannolikt också via proffs. Vilken hjälp har ni fått? 

  • FruForsmark

    Kanske bör ni ta en paus i barnverkstan och försöka finna varandra? (ni har ju inte varit ihop så länge). Res bort och njut av att bara vara ni två och hitta på spännande saker! Var intima utan att det måset resultera i ett barn. Vad du berättar så känns det som allt går väldigt väldigt fort. Giftemål och försök att skaffa barn, börja med att satsa på varandra och bygg en stark grund och gå vidare därifrån.

  • Villvillvill

    Jag har inget emot när det går undan för folk och deras förhållanden. Bara man vet vad man gör.

    Men! Alla som varit med förr vet att den första förälskelsen lägger sig efter ett tag. Kan ta allt mellan 1 timma och ett par år.  

    Usch vad hemst det lät! Men tyvärr är detta fakta (finns dock alltid några få undantag).

    Låter som om du är rätt ung. Får man fråga om åldern?
    Och får man fråga hur du redan nu vet att ni inte kan få barn?

  • jimmyojennifer

    Jag tror att du älskar din man otroligt mycket och nu har ni kommit i en svacka. Det du söker är inte någon annnan, utan bekräftelse. Bekräftelse att du är snygg, sexig, härlig och charmig. Man söker den där känslan som fanns i början.
    Jag hade så med mitt ex. Första två åren var makalösa! Sen började det dala och ju längre vi gled ifrån varandra desstu mer bekräftelse ville jag ha från andra.


    Jag tycker faktiskt att det är väldigt elakt av dig om du vet att din man litar på dig och du utnyttjar det förtroendet för att prata med någon som du faktastiskt börjar få känslor för. Jag tycker du ska lägga ner det på en gång tills du kommer fram till vad du vill göra. För att vara känslomässigt otrogen är faktiskt inte heller okej.


    Lägg chattandet åt sidan och fokusera på din man och ert förhållande.


    Hur länge ni varit tillsammans osv spelar ingen roll i det här sammanhanget. Ni är gifta, ni lever ihop, nu är det dags att kämpa. Att bara lämna och gå till någon annan när det är jobbigt hemma är inte (enligt mig) en lösning på problemet. I ett äktenskap behöver man arbeta för att behålla glöden (oftast).

  • Ritak
    jimmyojennifer skrev 2013-04-16 09:34:49 följande:

    Jag tror att du älskar din man otroligt mycket och nu har ni kommit i en svacka. Det du söker är inte någon annnan, utan bekräftelse. Bekräftelse att du är snygg, sexig, härlig och charmig. Man söker den där känslan som fanns i början.
    Jag hade så med mitt ex. Första två åren var makalösa! Sen började det dala och ju längre vi gled ifrån varandra desstu mer bekräftelse ville jag ha från andra.


    Jag tycker faktiskt att det är väldigt elakt av dig om du vet att din man litar på dig och du utnyttjar det förtroendet för att prata med någon som du faktastiskt börjar få känslor för. Jag tycker du ska lägga ner det på en gång tills du kommer fram till vad du vill göra. För att vara känslomässigt otrogen är faktiskt inte heller okej.


    Lägg chattandet åt sidan och fokusera på din man och ert förhållande.


    Hur länge ni varit tillsammans osv spelar ingen roll i det här sammanhanget. Ni är gifta, ni lever ihop, nu är det dags att kämpa. Att bara lämna och gå till någon annan när det är jobbigt hemma är inte (enligt mig) en lösning på problemet. I ett äktenskap behöver man arbeta för att behålla glöden (oftast).


    Så otroligt klokt skrivet! Kunde inte hålla med mer!
  • Anonym (Elak)
    Allis skrev 2013-04-15 09:47:30 följande:
    Jag får inte riktigt ihop det kronologiskt, allt måste rimligtvis ha hänt väldigt snabbt. En fertilitetsutredning påbörjar man ju inte förrän efter tidigast ett år och om det var exakt ett år efteratt ni träffades så var det ju just när ni gifte er?? Och gifte er gjorde ni ju ändå liksom. Och fick ni beskedet senare så handlar det om några korta månader innan du börjar kontakta någon annan.Alla förhållanden går upp och ner och svåra beslut behöver många lång tid på sig för att bearbeta, sannolikt också via proffs. Vilken hjälp har ni fått?
    Hur vidare det gick till när vi fick veta eller rättare sagt jag fick! då som gjorde ingen undersökning på oss utan på mig tycker inte jag har med saker att göra! nej vi kan inte få barn men det är privat mellan mig och min man varför vi inte kan det.
  • Anonym (Elak)
    Villvillvill skrev 2013-04-16 01:30:24 följande:
    Jag har inget emot när det går undan för folk och deras förhållanden. Bara man vet vad man gör.

    Men! Alla som varit med förr vet att den första förälskelsen lägger sig efter ett tag. Kan ta allt mellan 1 timma och ett par år.

    Usch vad hemst det lät! Men tyvärr är detta fakta (finns dock alltid några få undantag).

    Låter som om du är rätt ung. Får man fråga om åldern?
    Och får man fråga hur du redan nu vet att ni inte kan få barn?
    Ja jag är väldigt ung jag är 22 år. Och nej jag har valt att inte svara på flera "barn- relaterade" frågor
  • CoG

    Anledning att jag undrade var att det skulle kunna vara en stor anledning till era problem.
    Att inte kunna vara intima med varann och få reda på att man inte kan få barn tillsammans är stora bitar i ett förhållande.
    Om ni inte tar tag i det och inte vill bearbeta det , då tror jag att det blir svårt att hålla ihop i längden.
    Och en ny man är nog inte lösningen.


    Anonym (Elak) skrev 2013-04-16 11:20:18 följande:
    Hur vidare det gick till när vi fick veta eller rättare sagt jag fick! då som gjorde ingen undersökning på oss utan på mig tycker inte jag har med saker att göra! nej vi kan inte få barn men det är privat mellan mig och min man varför vi inte kan det.
  • Allis

    Om man får mycket tunga besked i livet och inte får bra, professionellt stöd skulle jag säga att det är rent att troligt att hamna i någon form av kris. Därav frågan.

Svar på tråden Vad ska jag göra?