• LindaCalle

Bild på DIN titanring?

Hej!

Jag funderar på att beställa ringar från titanringar.com, men tycker det är så svårt att skapa sig en uppfattning om hur ringarna ser ut genom att titta på tillverkarnas bilder!

Så ni som har titanringar, kan ni inte snälla rara lägga in en bild på en ring på fingret?
    Och OM det är så att den är från just titanringar.com så får ni gärna skriva vilken slipning ni har... ;)

TACK!!! 

• Svar på tråden Bild på DIN titanring?
  • drömprinsensfru

Jo just det jag glömde skriva att våra ringar är halvkupade, som en blandning mellan kupade och raka.

Vi är jättenöjda med våra ringar och de är bekväma och så sköna på fingret

Och jag som har korta tjocka fingrar har inga problem med att ha 9 mm få fingret, kanske för att titanringar är lätta (väger ju typ ingenting) och kanske att designen på skenan (att de är halvkupade) gör sitt till också, hursomhelst så är ringarna sköna och tåliga och vi är jättenöjda!

• Lacrimae

Förvisso en litet mörk bild, men här är våra. De kommer från Swepol.  
  • SofiaSt

Här kommer våra förlovningsringar från titanringar.com, dock insåg mannen att hans ring - en variant av "White" -  var för stor (för tjock - 2.0 mm) så han är på jakt efter en mindre ring fast med samma design. Jag är supernöjd med min "Black Princess" och kommer nog ha en "Close Together" som vigselring. Vi valde plan kupning och grov slipning.

Jag har väldigt små händer - ringen är i storlek 46 (diamaeter, minsta storleken som fanns tillgänglig) så jag tycker denna 3 mm ring passar mig jättebra. Funderar på hur bred vigselringen ska vara 2, 3 eller 4 mm bred...

Vill också tillägga att vi är supernöjda med servicen från titanringar.com!!
  • LindaCalle

Tack för era bilder, det hjälper verkligen!!

Drömprinsenfru: supersnygga ringar verkligen! och tusen tack för närbilden då jag har tänkt ha en 3 mm ring (dock plan) med 12 st 0,02ct svarta diamanter! Så i princip exakt samma som din vigselring fast plan och svarta diamanter...och kanske annan slipning, det ska ju också bestämmas...puuuuh. 

Sofiast: Tack! Kul att se "riktig" bild på grov slipning då jag är lite sugen på det...kan INTE bestämma mig, skitsvårt! :) 

• 20140222

Funderar starkt på att ha titanring eller volfram elelr stål ring.

• theluckiest2013

Min förlovnings+vigselring från titanringar.com! Ni får ursäkta den suddiga bilden! Båda ringarna är 3mm, blanka och svagt kupade. Vigselringen heter Very White och har tre stycken 0,03 ct stenar med 3mm avstånd. Är jättenöjd, både med ringarna och med titanringar.com! =)

• LindaCalle

Ni som kanske haft era ringar ett tag, har ni märkt att ringarna känts för små/stora efter ett tag? Känns viktigt med storleken då man inte kan prova dem tyvärr...har ni haft samma diameter på förlovning o vigselring?

• SofiaSt

Jag gillar den grova slipningen starkt - det glimrar liksom i metallen! Det där med storlek är svårt, jag provade storleken i ett ringmått från kodega (går att beställa gratis på hemsidan) men det beror ju på lite hur smal ringen är. Beställer man en ring från titanringar.com (som ej är egendesignad) har man ju två veckors returrätt så om den inte passar kan man skicka tillbaka den.

En annan titan-favoritring är denna från kodega:

• Maria76

Lyckas inte bifoga bilden :( Den finns iaf på titanringar.com sida. Om du kollar i web-butiken så är det ringen där stenen är ett hjärta. :) Kan rekommendera att åka till butiken i Härnösand, de är jätteduktiga!

• drömprinsensfru
    LindaCalle skrev 2013-04-17 21:30:51 följande:
    Ni som kanske haft era ringar ett tag, har ni märkt att ringarna känts för små/stora efter ett tag? Känns viktigt med storleken då man inte kan prova dem tyvärr...har ni haft samma diameter på förlovning o vigselring?

Hos titanringar.com kan man låna ett ringmått och mäta storleken hemma. Det kostar några hundra att lösa ut det på posten men när ni beställer ringar därifrån så skickar ni tillbaka ringmåttet och då drar de av kostnaden för ringmåttet från er beställning. Vi använde deras ringmått och det blev jättebra.Vi provade många gånger med ringmåttet, flera gånger om dagen - på morgonen, eftermiddagen, på kvällen, när vi var varma, när vi var kalla, efter träning (fingrarna kan bli varma och svullna när man svettas) lite när som helst för att få ett bra "medelmått" på fingrarna.

Jag har en lite större vigselring än förlovningsringen, eftersom förlovningsringen är 6 mm och vigselringen är 3 mm så blir det 9 mm totalt på mitt ganska korta fingrar så det blev ganska brett, när jag provade med ringmåttet kändes det bäst att ta en större vigselring. Jag tror att det som är viktigt är hur brett det blir totalt med ringarna och hur det känns på fingret.

Det som påverkar hur ringarna känns är också hur ens fingrar ser ut och om de svullnar lätt (av värme tex).

Min mans fingrar är ganska knotiga vid knogen men sen smalnar de av så hans ring är sitter lite löst men han måste ha den storleken för att få ringen över knogen medan mina fingrar är mer jämntjocka (prinskorvar ha ha ha!) så mina ringar sitter hårdare. Jag har fingrar som svullnar på natten så jag tar av ringen när jag ska sova annars vaknar jag med ringar som sitter som ett skruvstäd runt fingret (väldigt obehagligt).

Ringarna från titanringar kan de storleksändra 2 storlekar om jag inte minns fel, så i värsta fall går det ju att ändra.

• LindaCalle

Vi började med att beställa förlovningsringarna (billigare, samt billigare att ändra OM de inte skulle passa). Hoppas få hem dem denna vecka :) Sen så fort jag vet om storleken stämmer så ska jag skicka efter min vigselring. 
    Vi har redan temporära förlovningsringar i silver, men vill ju ha matchande, så det är därör vi ska ha nya, och det blev bara ett halvåt mellan förlovning o vigsel, så vi måste ha alla ringar nu på en gång :) 

• filibustern

våra titanringar. köpt från guldfynd. :) 1500kr /st (rea). jag har gult guldinlägg och karln har vitt guld. 

Svar på tråden Bild på DIN titanring?